logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
[ شناسه خبر : ۶۳۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه مطرح کرد؛

انتظار اقتصاد و بازار برای فرجام برجام/تلاش اروپا برای ایجاد تحریم های جدید چشم انداز برجام را تیره کرده است

انتظار-اقتصاد-و-بازار-برای-فرجام-برجام-تلاش-اروپا-برای-ایجاد-تحریم-های-جدید-چشم-انداز-برجام-را-تیره-کرده-است

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: اقتصاد و بازارها مختلف با نگرانی، منتظر اردیبهشت ماه هستند تا فرجام برجام را ببینند.

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت:تحولات اخیر سیاسی در آمریکا و تغییر وزیر امورخارجه میانه رو و جایگزینی آن با یک شخص تندرو ،گمانه زنی هایی در خصوص آمادگی ترامپ برای حمله به برجام را در پی داشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نشست کمیسیون مشترک برجام و بحث مربوط به تلاش اروپا برای ایجاد تحریم های جدید برای جلب رضایت ترامپ، چشم انداز برجام را تیره و تار کرده است.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: به نظر می رسد با توجه به اعلام قاطع مسئولان سیاسی بر عدم امکان مذاکره در خصوص تغییر برجام، تحریم های جدید موشکی جدید اروپا آخرین تلاش ها برای حفظ برجام و رضایت ترامپ خواهد بود.

 محمودی افزود: البته تهدیدهای ترامپ که از شعارهای انتخاباتی سرچشمه می گیرد به دنبال امتیاز گیری است.

وی خاطرنشان کرد:ترامپ در صورت کسب امتیاز مناسب که قدرت مانور تبلیغاتی خوبی داشته باشد حفظ برجام را در دستور کار خواهد داشت .

 این کارشناس افزود: اقتصاد و بازارها مختلف با نگرانی، منتظر اردیبهشت ماه هستند تا فرجام برجام را ببینند و براساس آن رویکردها و استراتژی های خود را بازبینی کنند.

محمودی با بیان اینکه نرخ ارز حساسیت بسیاری به تمدید تعلیق تحریم ها دارد،گفت: از مدتها پیش نرخ ارزملتهب است.

وی ادامه داد: تجربه گذشته ضمن ایجاد نگرانی، فرصت سوداگری را برای برخی فرصت طلبان مهیا می کند که تدبیر بانک مرکزی در این خصوص حیاتی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر