logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۳
[ شناسه خبر : ۶۲۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
برنامه های خبری صدا و سیمای مرکز زنجان؛

از تدارک برنامه های شاد و متنوع برای نوروز تا قدردانی مدیرعامل ستاد دیه از صدا و سیمای زنجان

از-تدارک-برنامه-های-شاد-و-متنوع-برای-نوروز-تا-قدردانی-مدیرعامل-ستاد-دیه-از-صدا-و-سیمای-زنجان

صدا و سيماي مركز زنجان برنامه های شاد و متنوعی را برای نوروز ۹۷ و آغاز سال جدید تدارک و پیش بینی کرده است.

به گزارش موج رسا; سيماي مرکز زنجان نوروز ۹۷ را با نوروز گلی(ویژه برنامه تحویل سال نو) به تهیه کنندگی علی رجبی به مدت 180 دقیقه آغاز می کند.

پخش زنده مراسم تحویل سال نو، معرفی جاذبه های گردشگری استان، ارتباط با مسئولین ستاد سفرهای نوروزی، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی موسیقی محلی، فرهنگ بومی وآداب ورسوم نوروزی مناظق مختلف استان، ارتباط باسایر مراکز استانی وشبکه های سراسری وگزارش از اماکن مذهبی وتاریخی شهرهای استان، از آیتم های این ویژه برنامه است.

برنامه"بایرام گجه لری" عنوان دیگر ویژه برنامه ای است که بمدت یک ساعت از اول تا سیزدهم فروردین از ساعت 21هرشب به تهیه کنندگی علی رجبی با آیتم های مختلف اوقات شادی را برای بینندگان به ارمغان خواهد آورد.

هشت برنامه 5 دقیقه ای با عنوان «امین امت » با موضوع پیام مقام معظم رهبری در سال نو و پخش آن در ایام نوروز دیگر برنامه سیمای این مرکز خواهد بود.

12 برنامه  30 دقیقه ای «باهار نغمه سی»به تهیه کنندگی اصغر باقری با موضوع معرفی آداب ،رسوم و معرفی اماکن تاریخی و گردشگری استان ، 14 برنامه 30 دقیقه ای «راهیان نور» به تهیه کنندگی حاتم معصومی با موضوع  انعکاس حماسه حضور مردم و خانواده ها و جوانان در منطقه عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در ایام نوروز از برنامه های ایام عید در زنجان است.

همچنین ،8 برنامه 30 دقیقه ای « بیزیم ائللر» با موضوع  آداب و رسوم و فرهنگ عید نوروز در روستاهای استان به تهیه کنندگی بهمن رحمانی ،12 برنامه 20 دقیقه ای «سیمای ورزش» با موضوع خلاصه ای از موفقیت های ورزشی استان و معرفی چهره های برتر ورزشی به تهیه کنندگی مهدی یعقوبی،14 برنامه شادمانه نوروزی ویژه کودک و خردسال ویک  برنامه 20 دقیقه ای خانه ما(گذر نوروز) با موضوع مراسم استقبال از نوروز به تهیه کنندگی حسین مصطفوی از دیگر برنامه های نوروزی شبکه اشراق خواهند بود.

ضمن اینکه شبکه اشراق  در روز های پایانی سال 96 هم با دو برنامه  «نگاه روشن» به تهیه کنندگی بیژن شفقتیان با موضوع پیشگیری از بروز وقایع و آسیب های تلخ جانی و مالی در چهارشنبه آخر سال و همچنین  موضوع تنظیم بازار نوروزی و اشاره به نمایشگاه های برگزار شده در استان، «گلگشت» به تهیه کنندگی حسین نجفی با موضوع دوریبن زنده بازار و جنب و جوش مردم برای خرید شب عید را تدارک دیده است.

 28 برنامه 3 دقیقه ای « پلاک» با هدف  تجدید میثاق با شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی ایشان  به استقبال عید نوروز خواهد رفت.

معاونت صداي مركز زنجان هم نوروز ۹۷ را با ویژه برنامه « نور و نوروز»  آغاز مي كند .این برنامه 150 دقیقه و تهیه کننده آن زینب مقدم می باشد.از آیتم های این برنامه می توان به مواردی از قبیل دعوت از میهمانان ایثارگر و آزادگان سرافراز و نقل خاطراتشان از لحظات سال تحویل دوران دفاع مقدس و زمان اسارت،تهیه گزارش از مزار شهدا و امامزاده سید ابراهیم (ع)، ارتباط با کاروان راهیان نور ، کربلای معلی ، مشهد مقدس، قم و حرم مطهرشاهچراغ  تهیه گزارش از خانواده های  شهدای مدافعان حرم ، تهیه گزارش از سرای سالمندان، بیمارستان ها ،آتش نشانی،و تهیه گزارش از هواشناسی ، کنترل راههف هلال احمر ، بسته های آموزشی در خصوص تغذیه نوروزی و شعر خوانی و  معرفي آداب رسوم مناطق مختلف و جاذبه هاي گردشگري و سنت هاي ويژه عيد نوروز و .... اشاره کرد.

«بهارانه» دیگر ویژه برنامه ای است که در ایام نوروز در 31 برنامه 150 دقیقه ای   به تهیه کنندگی افسانه زرنانی سوار بر امواج رادیویی مهمان تک تک خانه های استان زنجان خواهد شد و روزانه در دو نوبت صبح و عصر  از ساعت 10 تا 12/30 و عصر از ساعت  17 تا 19/30 از 27 اسفند سالجاری تا 13 فروردین 97  با بخش های متفاوتی از جمله ، موسیقی با کلام و بی کلام، گزارش ، کارشناس، ارتباط با مرکز خدمات رسانی، هواشناسی، پلیس راه، هلال احمر، اطلاعات اورژانس و معرفی مراکز گردشگری زنجان و با هدف ایجاد فضای شاد و مفرح در ایام نوروز از رادیو زنجان پخش خواهد شد.

«شب های ایران» هم با موضوع پوشش آیین های نوروزی به تهیه کنندگی میثم نبی روز اول فروردین به مدت 90 دقیقه از ساعت 30 دقیقه بامداد تا 2 مخاطبان خود را همراهی خواهد کرد.

ضمن اینکه صدای استانی مرکز زنجان با 3  برنامه 75 دقیقه ای «نسیم نوروز» با موضوع استقبال از آیین های نوروزی از 24 تا 27 اسفند ماه سالجاری میهمان مخاطبان خود در سالجاری خواهد بود.

معاونت خبر مرکز هم همگام با سایر معاونتهای تولیدی تدارک ویژه ای برای ایام نوروز انجام داده است . پخش گزارشهای تولیدی مختلف از مناطق گردشگری و تفریحی استان، معرفی صنایع دستی زنجان ، سفرهای نوروزی و ..... از برنامه خبرگزاری صداوسیمای مرکز زنجان برای ایام نوروز است .

 

*تجلیل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از برنامه سازان حوزه ایثار و شهادت  صدا و سیما

جمعی از برنامه سازان حوزه ایثار وشهادت صدا وسیمای مرکز زنجان به مناسبت روز شهید در مراسمی تجلیل شدند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در این مراسم با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان نظام، ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت  در جامعه را مهمترین راهکار مقابله با این هجمه ها دانست.

صفری با تاکید بر لزوم تولید کارهای فاخر هنری برای ترویج  این فرهنگ ناب و انتقال ارزشهای دفاع مقدس در جامعه گفت:قوام و پایداری انقلاب اسلامی در گرو تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز  به ویژه جوانان و نوجوانان است و می بایستی برای این قشر از جامعه برنامه های جذاب داشته باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان امنیت کنونی کشور را مدیون ایثارگری های مدافعان حرم دانست و از تولید مستند های فاخر برای سه شهید مدافع حرم استان در سال آینده  در تجلیل از این رشادتها خبر داد .

وی گفت برنامه پلاک، سه هزارشهید استان زنجان را درقالب شرح زندگی و وصیت نامه شهدای استان معرفی می کند و هم اکنون  این برنامه الگویی موفق از برنامه سازی در حوزه ایثار وشهادت برای  سایر استانها شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم در این مراسم  با تشریح برنامه های روزبزرگداشت شهید در استان از صدا و سیمای مرکز زنجان به خاطر پوشش شایسته برنامه های حوزه ایثار وشهادت قدردانی کرد.

کاظمی با تاکید برلزوم برجسته سازی فرهنگ ایثار در جامعه از تهیه و تدوین وصیت نامه های شهدا استان در 8جلد خبرداد.

در ادامه این مراسم اعضای حاضر درجلسه به بیان دیدگاههای خود در رابطه با ترویج فرهگ ایثار وشهادت در جامعه پرداختند.

در پایان این مراسم به مناسبت روز شهید، تعدادی از برنامه سازان فعال صدا و سیمای مرکز زنجان در حوزه ایثار و شهادت  توسط مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تجلیل شدند.

 

*قدردانی مدیرعامل ستاد دیه استان از صدا و سیمای استان در دیدار با مدیرکل مرکز

مدیر عامل ستاد دیه استان ضمن حضور در مرکز صدا و سیمای استان با مدیرکل مرکز دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در این دیدار  با بیان اینکه جرائم غیر عمد وقایعی هستندکه همه آحاد جامعه ممکن است به آن مبتلی شوند افزود: کمک به زندانیان جرائم غیر عمد کمک به حفظ شرافت و انسانیت این قشر بی پناه است و هر فعالیتی در راستای پیشگیری  از وقوع جرائم غیر عمد میتواند  بر صیانت از سلامت اجتماعی بیافزاید.

آقای صفری با اعلام خرسندی از تعامل با ستاد دیه استان، برای تحقق اهداف انسان دوستانه و خداپسندانه اعلام آمادگی کرد و گفت: از ظرفیت های رسانه طبق برنامه ریزی مدون و هدف گذاری شده در بسترهای مخلف صدا، سیما، تولید محتوی و خبر استفاده حداکثری خواهد شد.

مدیر عامل ستاد دیه استان زنجان هم در این دیدار  ضمن قدردانی از همکاری های خوب و موثر صدا و سیمای مرکز زنجان با این ستاد ، این تعامل سازنده را در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با هدف پیشگیری و کاهش وقوع جرائم غیر عمد و همچنین جذب کمک خیرین و نیکوکاران استان مهم و تأثیرگذار عنوان کرد .

آقای خلجی با بیان اینکه ستاد دیه استان در 11 ماه گذشته سال جاری توانسته با کمک های خیرین و نیکوکاران تعداد296 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را از زندان آزاد نماید افزود : این ستاد آزادی تعداد دیگری از زندانیان جرائم غیرعمد را در آستانه عید نوروز در دستور کار خود قرار داده که کمک های خیرین را بیش از پیش می طلبد. در پایان این دیدار از مدیرکل صداوسیما و برخی از مدیران و برنامه سازان مرکز با اهداء لوح تقدیر ، قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر