logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰
[ شناسه خبر : ۶۲۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نهادهای فرهنگی در استان ها مغفول مانده است/ فرهنگ سیاست پذیر نیست

نهادهای-فرهنگی-در-استان-ها-مغفول-مانده-است-فرهنگ-سیاست-پذیر-نیست

معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در استان ها به نهادهای فرهنگی توجه نشده است و ساختار خوبی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش موج رسا; سید هادی حسینی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اظهار داشت:برنامه محور بودن از فعالیت های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این زمینه فعالیت ها پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های قرآنی، دینی و مبانی اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: باید بین گذشته و امروز پیوند زده شده و خوبی ها فرهنگ ایران مورد توجه باشد.

معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت های بومی و منطقه ای را در برنامه ریزی های این وزارتخانه مهم دانست و گفت: باید زمینه های گذشته پاس داشته شده و مدیران در استان ها باید به این موضوع توجه کنند.

حسینی بر ضرورت پاس داشت بزرگان تاکید کرد و گفت: در استان زنجان فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: دوری از سیاست زدگی از اولویت ها است چرا که فرهنگ سیاست پذیر نیست.

این مسئول بیان داشت: ما می خواهیم شعر، ادب، اخلاق، اسلام و شیعه زنده بماند و اینکه از نظر سیاسی چه فکری می کنند، مهم نیست.

معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در استان ها به نهادهای فرهنگی توجه نشده است، افزود: ساختار خوبی در این زمینه وجود ندارد تا بار فرهنگ را به دوش بکشد.

حسینی با بیان اینکه دولت، مسئولان و مجلس فرهنگ نمی سازنند،افزود: بلکه مردم و فرهیختگان جامعه هستند که فرهنگ ساز هستند.

وی گفت: همه پیامبران الهی برای توسعه مکارم اخلاقی ماموریت یافته اند و اگر جامعه ، اخلاقی باشد، ماموریت های پیامبران در زمین به خوبی اجرایی می شود.

این مسئول بیان داشت: در دامن فرهنگ خوب می توان اخلاق را توسعه داد..

وی به اظهار نظر استاندار درباره اینکه تا آخر این دولت در زنجان خواهد بود، گفت: چرا تا پایان این دولت، دولت بعدی نیز از آن شماست.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ]
در دامن فرهنگ خوب می توان اخلاق را توسعه داد..استان زنجان در این سالها دامن خوبی برای فرهنگ .هنر نداشت
فرم ارسال نظر