logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۶۲۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
رویدادهای خبر ساز سال 96؛

از حاشیه های آقای استاندار تا عمر دو روزه اغتشاش در زنجان

از-حاشیه-های-آقای-استاندار-تا-عمر-دو-روزه-اغتشاش-در-زنجان

از حاشیه های خبر ساز استاندار زنجان تا عمر دو روزه اغتشاش رویدادهای خبرساز امسال زنجان محسوب می شود.

استان زنجان در سال 96 همچون سایر استان های کشور آبستن حوادثی بود که چهره های مختلفی در آن نقش آفرینی کردند.

*تغییر استاندار زنجان در صدر اخبار روزانه 

تغییر و تحولات شخص اول استان زنجان موجب شد تا درویش امیری پس از انتصاب به سمت استاندار زنجان به عنوان یکی از اشخاص چهره برای استان شود چرا که به محض انتخابش برای این سمت زمزمه تغییر او در رسانه ها پیچید و این مسئله تاجایی پیش رفت که با نام بردن وی به عنوان یکی از متخلفان انتخابات شایعه برکناری او بیشتر شد.   

اما اسدالله درویش امیری همچنان رسانه ها را دعوت به دوستی کرد و گفت: رفتنی در کار نیست در شایعات اخیر نیز یکبار دیگر حتی پای گزینه های مطروحه برای استانداری زنجان به میان آمد اما باز هم درویش امیری در سمت خود باقی بماند اگر چه پیش از این وی از سوی وزارت کشور در سمت خود ابقا شده بود. 

در واقع از 31  مرداد ماه سال گذشته که اسدالله درویش‌امیری به عنوان استاندار زنجان انتخاب شد عملکرد وی از جمله در انتخابات و منصوب کردن مدیران میانی که به مذاق برخی ها خوش نیامد این شایعه پردازی ها را دامن زد و او را چهره شاخص استان در سال 96 معرفی کرد.

* حمله پلنگ به مرد روستای تشویر 

  یکی دیگر از چهره های خبر ساز استان زنجان مرد روستای تشویر طارم بود که با گلاویز شدن با یک قلاده پلنگ زخمی شد. 

 ماجرا از این بود که یکی از اهالی روستای تشویر شهرستان طارم از توابع استان زنجان در ارتفاعات روستاهای لهنه و زرده مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفت و از ناحیه پیشانی و دست چپ مصدوم شد. 

این مرد روستایی از دست پلنگ جان سالم بدر برد.اگر چه ادعای این مرد روستایی برای محیط زیست محرز نشد، گویا این مرد روستایی به تنهایی و به منظور تفریح و پیاده روی پای در این منطقه گذاشته است و پس از طی مسافتی حدود پنج کیلومتر مورد حمله این گونه جانوری شاخص قرار می گیرد.  مرد روستایی پس از نجات یافتن از دست پلنگ، تلاش می کند از طریق تلفن همراه موضوع را به آشنایان برای کمک و امدادرسانی خبر دهد و چون در نقطه کور قرار داشته بنابراین به ناچار حدود یک کیلومتر از مسیر را پیاده طی می کند و پس از آنتن دهی، آشنایان خود را به کمک فرا می خواند. 

این مرد مصدوم که بر اثر بی احتیاطی دچار این حادثه شده است پس از درمان در محل از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان شهدا آببر طارم و سپس به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل می شود.

گفتنی است، منطقه شکار ممنوعه خرمنه سر طارم و منطقه حفاظت شده سرخ آباد و بخشی از ارتفاعات کوهستانی بین زنجان و طارم، زیستگاه این گونه جانوری زیبا و شاخص است.  در واقع به گفته کارشناس محیط زیست استان حمله پلنگ به انسان به ندرت اتفاق می افتد.

* وقتی سهم خواهی اجازه نداد مدیرکل ارشاد زنجان معرفی شود 

  18 دی امسال بود که ناصر مقدم بدون هیچ پیش زمینه و زمزمه ای به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی شد.    این خبر موجب شد تا رایزنی ها برای انتخاب مدیرکل جدید ارشاد برای استان زنجان انجام شود اما به دلیل سهم خواهی های برخی ها  این امر مهم محقق نشده است. 

در افتتاحیه برنامه های دهه فجر بود که بیوک موسوی،معاون سیاسی امنیتی استاندار از معرفی قریب الوقوع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد اما با گذشت یک ماه از این اظهار نظر انتخابی صورت نگرفته  تا اینکه دیروز خبر مدیرکل کل شدن کرباسی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان تایید شد و امروز برنامه معارفه برگزار می شود.

فشارها در این زمینه به درویش امیری استاندار زنجان نیز به گونه ای بود که در یکی از جلسات استانداری درویش امیری گلایه کرد و گفت: اجازه نمی دهند تا یکی از بانوان فعال به عنوان مدیر برای استان انتخاب شود که این موضوع تلحویا به انتخاب مدیرکل ارشاد زنجان اشاره داشت. 

با وجود گذشت نزدیک به دو ماه از رفتن مقدم به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، امروز مدیرکل جدید معرفی می شود.

 *تجمعی که به باز شماری آرای شورای شهر زنجان منجر شد 

همزمان با برگزاری دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت سال جاری، پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار شد. 

 با تایید صحت برگزاری انتخابات در زنجان، برخی از کاندیداهای شرکت کننده در این دوره از انتخابات نسبت به صحت آن ابراز تردید کرده و با تجمع در مقابل فرمانداری خواستار باز شماری آرا شدند. 

در نتیجه افزایش اعتراض از سوی کاندیداها، استاندار زنجان دستور بازشماری آرای دستی و نتایج برخی از صندوق‌ های زنجان را صادر کرد. 

اسدالله درویش ‌امیری به همراه رئیس ستاد انتخابات استان و اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان زنجان در واکنش به اعتراضات تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر زنجان، طی تنظیم صورتجلسه ‌ای، دستور بازشماری آراء برخی صندوق ‌ها و شمارش آراء دستی واصله را صادر کرد.   

این باز شماری موجب شد تا 105 رای به آرای رزاق محمدی عضو علی البدل شورا اضافه شود و به جایگاه اول علی‌البدل برسد اما این بازشماری نتایج دیگری برای سایر کاندیداهای شرکت کننده نداشت.

 

*عمر دو روزه اغتشاش در زنجان 

  خیابان‌های مرکزی شهر زنجان 9 دی ماه شاهد حضور مردم مطالبه گری بود که نسبت به وضعیت نابسامان اقتصادی جامعه معترض بودند و آمده بودند تا صدای اعتراض‌های خود را به گوش مردم برسانند اما بازهم عده‌ای نفوذی با ملتهب کردن فضا اعتراضات را به سمت آشوب خیابانی و تحریک نیروهای نظامی پیش بردند.   

شبکه‌های خبری بی‌بی‌سی فارسی و بالاترین نیز بلافاصله با تیتر خبری " زنجان به پا خواست" با کمک نفوذی‌های خود در بین مردم تصاویر و کلیپ‌های مغرضانه خود را در سایت‌های خود منتشر کرد و بار دیگر نشان دادند که حامی فتنه و فتنه‌گری هستند.   

جالب است که این شبکه‌ها هیچ‌گونه اشاره‌ای به اهانت‌هایی که به نیروی‌های نظامی شد نکرده و یک‌طرفه قاضی میدان شده و از تلاش این نیروها برای آرام کردم فضا با عنوان حمله به مردم یادکرده است که این نیز نشان از تلاش آنان برای جدایی بین مردم و نظام است. 

  اما عمر این اغتشاشات در زنجان تنها دو روز بود و مردم زنجان که از اقدامات اغتشاش‌گران به‌ ستوه آمدند در محکومیت آشوب‌گران اولین تجمع را در کشور برگزار کردند.

    اقشار مختلف مردم از اینکه عده‌‌ای سودجو به‌بهانه وضعیت اقتصادی قصد اختلال در امنیت عمومی و تشویش اوضاع را دارند گله کردند.    این حرکت مردمی با سر دادن شعارهایی از جمله مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر آشوب‌گر و مرگ بر منافق از مزار پایین زنجان آغاز شد و مردم در تجمع میدان انقلاب حیدر حیدرگویان یک صدا فریاد می‌زنند که "امشب تکلیف آشوب ‌گران را مشخص می ‌کنیم و تا آخرین لحظه در صحنه می ‌مانیم". 

  نماینده ولی ‌فقیه در استان زنجان از چهره‌ های شاخص حاضر در این تجمع مردمی بود و استاد ولی‌الله کلامی شاعر آیینی و پرافتخار کشور نیز به شعرخوانی در پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی و محکومیت اغتشاش‌گران پرداخت.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر