logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۶۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد

چرا مرکز شهر زنجان 4 سال معطل ماند؟/ راشاد: به هر اعتراض ما برچسب سیاسی می‌زدند/ فضای تجاری پروژه سبزه میدان نباید رقیبی برای بازار باشد

چرا-مرکز-شهر-زنجان-4-سال-معطل-ماند؟-راشاد:-به-هر-اعتراض-ما-برچسب-سیاسی-می‌زدند-فضای-تجاری-پروژه-سبزه-میدان-نباید-رقیبی-برای-بازار-باشد

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در مورد چرایی بلاتکلیفی چندین ساله مرکز شهر زنجان گفت: هر اعتراض و مخالفت ما را برچسب سیاسی می‌زدند و به نظرم قضیه کمی مشکوک بود.

عباس راشاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ماجرای پروژه سبزه میدان اظهار کرد: در ابتدای شورای چهارم طرحی برای پروژه سبزه میدان پیشنهاد شد که بانی این طرح جواد رحمتی معاون سابق استاندار زنجان بود و به نحوی مورد تایید شهردار زنجان، اداره کل راه و شهرسازی استان و استاندار سابق زنجان نیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این پروژه به سرمایه‌گذار واگذار شود، افزود: ما اشکالاتی را بر این طرح وارد کردیم اما با همه این ها شرکت کهن‌دژ در این طرح برنده شد تا سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد، بنا به مشکلاتی که طرح و شرکت کهن دژ داشت، این شرکت موفق به سرمایه‌گذاری نشد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان بیان کرد: بعد از اینکه شرکت کهن دژ قادر به اجرای این پروژه نشد، مجموعه مدیریت استان با کمک شهردار و هفت نفر از اعضای شورای چهارم به این نتیجه رسیدند که پروژه در سه فاز به پیمانکار واگذار شود، در حالی که شرکت کهن دژ قرار بود کل پروژه را با حدود 220 میلیارد تومان به اتمام برساند اما پیمانکار می‌خواست فاز اول را با 330 میلیارد تومان به اتمام برساند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما می‌دانستیم چنین توانمندی در شهرداری زنجان وجود ندارد و همه این موضوعات در حد حدس و خیال است، شرکت پیمانکاری تبریزی نیز متوجه شد که نمی‌تواند این پروژه را به دلیل عدم توانایی مالی شهرداری زنجان و مشکلاتی که خود داشت، اجرا کند.

راشاد تصریح کرد: با تمام اعتراضاتی که بنده، کاظم افشارچی و اسماعیل دویران در شورای چهارم داشتیم اما با توجه به اینکه در اقلیت بودیم به اشتباه این طور بیان می‌شد که علت مخالفت این افراد و به خصوص بنده جنبه سیاسی دارد در حالی که طبق برآورد اقتصادی مشخص بود که اگر شهرداری بخواهد وارد این پروژه شود، پروژه هم شهرداری را ورشکست خواهد کرد و هم شهر را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه قرار بود نزدیک 80 هزار مترمربع فضای تجاری در این منطقه احداث کنند، خاطرنشان کرد: اگر این فضای تجاری ساخته می‌شد بازار قیصریه دچار مشکلات فراوان می‌شد، همان اشتباهی که در کرمان و در دیگر شهرها باعث ایجاد مشکلاتی شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه در شورای پنجم و بعد از آمدن مسیح الله معصومی ما دلایل مخالفت‌مان را به اعضای شورا و شهردار زنجان بازگو کردیم، اظهار کرد: شهردار زنجان دلایل ما را جمع‌آوری کرد و در نتیجه به این نتیجه رسید که شورا طرح قبلی را لغو تا بتواند بر روی طرح جدید کار کند.

وی با بیان اینکه نظر شهردار زنجان در خصوص پروژه سبزه میدان وجود یک میدان عمومی یا به اصطلاح پلازا است، ابراز کرد: این موضوع را ما بارها در شورای چهارم مورد تاکید قرار دادیم، اکنون تایید اولیه در این خصوص انجام شده و رایزنی‌های لازم نیز با شورای عالی شهرسازی و استاندار زنجان انجام شده است.

راشاد بیان کرد: قرار است این پروژه در سال آینده بر اساس طرح جدید اجرا شود، البته نیاز است تا رای کمیسیون ماده پنج در خصوص طرح جدیدی نیز دریافت شود.

وی گفت: در ایامی که منتهی به آخر سال است، برای اینکه دچار کمبود پارکینگ نشویم مقرر شده تا بخشی از این فضای دو هکتاری را تا 15 فروردین ماه به پارکینگ موقت تبدیل کنیم تا بعد از رای کمیسیون ماده پنج اقدامات بر روی طرح جدید و این پروژه آغاز شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری نیز برای این پروژه پیدا شده است، افزود: در طرح جدید فضای تجاری به شدت کاهش یافته و به حداقل رسیده است، شهردار زنجان روی قول خود برای اتمام این پروژه در کمترین زمان ممکن ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه اگر طرح قبلی اجرا می‌شد شاید نسلهالی آینده بهره‌برداری از آن را می‌دیدند، ادامه داد: کل بازار قدیمی زنجان 50 هزار مترمربع است در حالی که قرار بود در این طرح 80 هزار مترمربع فضای تجاری تعریف شود، اینکه چرا برخی اصرار داشتند که طرح قبلی اجرا شود باید معاون سابق استاندار زنجان و حبیب یگانه شهردار سابق زنجان پاسخ دهند و یا اینکه یک مناظره بین ما و این افراد برگزار شود.

راشاد با بیان اینکه برخی طرح قبلی را فاجر می‌دانستند اما شهرداری توانایی اجرای آن را نداشت، بیان کرد: اینکه چرا برخی اصرار داشتند تا طرح قبلی اجرا شود به نظرم قضیه کمی مشکوک بود و هر اعتراض ما را برچسب سیاسی می‌زدند.

وی اضافه کرد: با آمدن مسیح‌الله معصومی و در حالی که از نظر خط فکری تفاوت‌های زیادی با بنده داشت اما پذیرفت که طرح قبلی قابلیت اجرا ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: واقعا بنده نمی‌دانم که چرا مرکز شهر زنجان را چهارسال معطل گذاشتند برای طرحی که قابلیت اجرا نداشت، این را باید آقایان جمشید انصاری استاندار سابق، جواد رحمتی معاون سابق استاندار زنجان و شهردار سابق پاسخ دهند، بنده این آمادگی را دارم که با مستندات در یک فضای صمیمی به مناظره در این خصوص بنشینیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما نیازمند یک میدان عمومی در مرکز شهر هستیم و معتقدم که فضای تجاری در طرح سبزه میدان نباید رقیبی برای بازار زنجان باشد.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ]
شورای شهر وشهرداری زنجان رفیق بازی وویترین چینی وکارهای غیرعلمی وغیرکارشناسی را باید کنار بگذارد از نیروهای باتجربه متخصص استفاده نماید متخصص شهرداری را نمی شناسد اما بی تخصص ها هر روز در شهرداری وشورا هستند
فرم ارسال نظر