logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۶۱۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست مدیریت اشتغال و کارآفرینی استان زنجان

۱۱۷۰۰ نفر در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان زنجان ثبت‌نام کردند/ تداوم اجرای برنامه اشتغال پایدار روستایی در سال ۹۷

۱۱۷۰۰-نفر-در-طرح-اشتغال-پایدار-روستایی-و-عشایری-استان-زنجان-ثبت‌نام-کردند-تداوم-اجرای-برنامه-اشتغال-پایدار-روستایی-در-سال-۹۷

سرپرست مدیریت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۱۱۷۰۰ نفر در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان زنجان ثبت‌نام کردند.

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد ثبت‌نام کننده‌ها در طرح اشتتغال پایدار روستایی و عشایری اظهار کرد: ۱۱۷۰۰ نفر در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون ۳۲ طرح با رقم ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به شبکه بانکی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در اشتتغال فراگیر نیز در مجموع ۱۹۰۰ طرح در سامانه ثبت شده است، ابراز کرد: تا به امروز ۴۹ طرح با رقم ۱۴۷ میلیارد تومان به شبکه بانکی معرفی شده است.

سرپرست مدیریت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بیان کرد: از مجموع اعتبارات کشوری که در اشتغال فراگیر ۲۰ هزار میلیارد تومان است سهم استان زنجان ۲۳۴ میلیارد تومان بوده که از این ۲۳۴ میلیارد تومان نیز ۸۷ میلیارد تومان تا به امروز به استان زنجان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در اشتغال پایدار روستایی نیز از مجموع ۱۲ هزار میلیارد  تومان کشوری سهم استان زنجان ۲.۳۸ درصد یعنی ۲۸۵ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

جعفری گفت: در اشتغال پایدار روستایی پست بانک، بانک کشاورزی، صندوق کارآفرینی و امید و بانک توسعه تعاون اقدام به پرداخت تسهیلات خواهند کرد اما در اشتغال فراگیر اکثر بانکهای دولتی تسهیلات پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در اشتغال پایدار روستایی خود برنامه در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت.

سرپرست مدیریت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: برای اینکه این طرح‌ها از مسیر اصلی خارج نشود، سیستم نظارتی نیز پیش‌بینی شده است، در درجه نخست خود دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی نظارت مقدماتی را انجام می‌دهند یعنی اهلیت متقاضی را بررسی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دو فیلتر برای بررسی طرح‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: کمیته‌های فنی شهرستان و کمیته فنی استان طرح‌ها را بررسی و مورد تایید قرار می‌دهند و خود بانک نیز بعد از معرفی توجیه فنی و اقتصادی را از متقاضیان دریافت می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه نظارت‌های مستمر نیز ار طرف بانک بر طرحها انجام می‌شود، بیان کرد: پول نیز به صورت مرحله به مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود یعنی بعد از انجام تعهدات یک مرحله پول مرحله بعد پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر این در مرحله اجرا نیز معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نظارت‌های لازم را انجام خواهند داد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر