logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۶۱۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان تاکید کرد

ضرورت ترویج مبنایی فرهنگ ایثار و شهادت / پاسداری از حریم ولایت فقیه در گرو پاسداری از خون شهدا است

ضرورت-ترویج-مبنایی-فرهنگ-ایثار-و-شهادت-پاسداری-از-حریم-ولایت-فقیه-در-گرو-پاسداری-از-خون-شهدا-است

استاندار زنجان گفت: در ترویج مبنایی و ریشه ای باید به عمق فرهنگ ایثار و شهادت توجه شود.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص وصیت نامه شهدا،اظهار داشت: باید به وصیت نامه های شهدا بیشتر توجه شود.

وی برضرورت ساماندهی و مستند سازی اقدامات در حوزه ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: باید ارزیابی لازم از این اقدامات انجام شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید کار ارزیابی را انجام دهد، گفت: از ظرفیت دستگاه های اجرایی عضو در این دبیرخانه استفاده شود.

مقام عالی استان چاپ عکس و وصیت نامه شهدا را کارهای ابتدایی در این زمینه عنوان کرد و گفت: در ترویج مبنایی و ریشه ای باید به عمق فرهنگ ایثار و شهادت توجه شود.

استاندار زنجان ترویج کمالات اخلاقی شهدا را از راهکارهای در این زمینه عنوان کرد و گفت: پاکدامنی و پاکدستی از ویژگی های منحصر به فرد شهدا است.

وی گفت: باید در همایش های برگزار شده در این زمینه به ترویج کمالات اخلاقی شهدا نیز توجه شده و مرام و راه و رسم شهدا ترویج شود.

مقام عالی استان برضرورت ترویج کمالات اخلاقی،انسانی،اوج فداکاری، ایمان و ایثار شهدا تاکید کرد و افزود: شهدا در کمالات اخلاقی از همدیگر سبقت می گرفتند.

استاندار زنجان گفت: انتظارم از دبیرخانه این است که بر این محور متمرکز شده و همه اعضای این شورا به دبیرخانه کمک کنند تا آثار این تمرکز دیده شده و به نسل جوان به خوبی شهدا را معرفی کنیم.

درویش امیری خاطرنشان کرد:اعضای ستاد باید در برگزاری یادواره های شهدا نظر بدهند و محتوای این یادواره ها تصمیم گیری شود.

وی برضرورت برگزاری یادواره های شهدا در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: دانشجویان باید بدانند که شهدا چه راه سخت و دشوار اما شیرینی را طی کرده اند.

استاندار زنجان احداث موزه دفاع مقدس  و مزار شهدای گمنام بسیار مهم است،گفت: اما نباید این موضوعات موجب شود تا از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت غافل شویم.

درویش امیری ادامه داد: پاسداری از انقلاب، نظام، اسلام و حریم ولایت فقیت در گرو پاسداری از خون شهدا است.//ن  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر