logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۴
[ شناسه خبر : ۶۱۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شد؛

انجام 5 هزار دیدار با خانواده های شهید استان زنجان/ موزه شهدای ابهر راه اندازی شده است

انجام-5-هزار-دیدار-با-خانواده-های-شهید-استان-زنجان-موزه-شهدای-ابهر-راه-اندازی-شده-است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت:در قالب طرح سپاس، در سال جاری، 5 هزار دیدار از خانواده های شهدای استان زنجان انجام شده است.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،اظهار داشت: تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مطالبات خانواده های شهدا و دغدغه های فعالان این عرصه است که از سال 92 فعالیت آن به صورت رسمی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این شورا از سال 94 فعالیت های خود را در کشور آغاز کرده است و دبیری آن با معاون رئیس جمهور است، تصریح کرد: خوشبختانه نسبت به ساماندهی فعالیت های فرهنگ ایثارو شهادت و پیگیری امور ایثارگران از جمله در طرح های سپاس و یادواره های شهدا اقدامات لازم انجام می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: هفت کمیته با این ادغام تشکیل شده است و فعالیت های لازم در این زمینه انجام می شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 63 قانون جامع ایثارگری این تشکیلات راه اندازی شده است و شرح وظایف کمیته ها مشخص است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح سپاس و یادواره های شهدا هماهنگی انجام می شود،افزود: در قالب این دو طرح، 5 هزار دیدار و 600 یادواره در طول سال از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به 22 اسفند به عنوان روز شهید، بیان داشت: برنامه های مختلفی در راستای بزرگداشت شهدا در استان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی امسال نسبت به سال گذشته برنامه های متنوعی را برگزار کنند.

 

*دیدار گروهی بانوان با خانواده های شهدا

رئیس تشکل مادران و همسران شهدای زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: همزمان با تقارن روز شهید و روز مادر، دیدارها به صورت گروهی انجام شد.

گوزلیان ادامه داد: از 40 حسینیه که توسط مادران شهدا اداره می شود، بازدید شد.

وی دیدار با مادران دو شهید را از دیگر برنامه های این تشکل عنوان کرد و گفت: دیدار با مادرانی که تنها فرزند ذکور خود را در راه اعتلای دین تقدیم کرده اند،از دیگر برنامه های این تشکل است.

مدیر موزه شهدای ابهر نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: ایثارگران جهاد و شهادت خلای بزرگی را در خصوص معرفی فرهنگ جهاد و شهادت و انقلاب احساس می کردند که به همین منظور، پیشنهاد راه اندازی موزه به شورای شهر اعلام شد که در حال حاضر در کنار یادمان شهدا، راه اندازی شده است.

وی گفت: ابهری ها در 11 عملیات خط شکن بودند و 2 میلیارد تومان پشتیبانی از جبهه ها را انجام دادند.

این مسئول بیان داشت: این موزه اگر چه مجموعه کوچکی است اما می تواند به صورت ماندگار فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کرده و اطلاعات لازم را به جوانان ارائه کند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر