logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۶۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به همت بانک مهر اقتصاد استان زنجان؛

نشست هم اندیشی بانکداری اسلامی در زنجان برگزار شد

نشست-هم-اندیشی-بانکداری-اسلامی-در-زنجان-برگزار-شد

نشست هم اندیشی بانکداری اسلامی امروز با حضور حجت‌الاسلام سید عباس موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی از سوی بانک مهر اقتصاد در زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; عبدالرضا خاتمی رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان زنجان امروز در این نشست با اشاره به اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است اظهار کرد: 87 درصد از اقتصاد ایران و موضوع تامین مالی٬ بانک‌ها بوده در نتیجه عملیات بانکداری و اسلامی بودن این عملیات مستقیما با اقتصاد کشورمان در ارتباط است.

وی تصریح کرد: اگر موفق شویم بانکداری خود را اسلامی کنیم و موضوع بانکداری بدون ربا را عملی کنیم میتوانیم به آن آرمان مورد هدف که همان اقتصاد اسلامی هست برسیم.

پرداخت 203 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مهر اقتصاد

ایرج نیک‌اختر٬ معاون اعتبارات بین‌الملل بانک مهر اقتصاد نیز در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت‌های بانک مهر اقتصاد در زمینه بانکداری اسلامی اظهار کرد: تدوین نظام بانکداری جامع برای کارکنان در این بانک انجام شده و کارکنان آموزش‌های تخصصی می‌بینند که در این راستا 381 هزار نفر ساعت در زمینه بانکداری اسلامی آموزش داده شده است.

وی برگزاری همایش‌های تخصصی کارگروهی با همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه٬ راه اندازی کمیته مهندسی شرعی قرارداد‌ها به صورت مشترک با دانشگاه امام صادق(ع)٬ طراحی و راه اندازی مرکز پاسخگویی به مسائل شرعی مشتریان در حوزه بانکداری اسلامی٬ اخذ تاییدیه شرعی برای تمامی قرارداد‌ها و دستورالعمل‌ها٬ تدوین و چاپ انواع کتاب در زمینه بانکداری اسلامی را از اقدامات انجام شده توسط بانک مهر اقتصاد عنوان کرد.

معاون اعتبارات بین‌الملل بانک مهر اقتصاد به عملکرد اعطای تسهیلات توسط توسط بانک مهر اقتصاد اشاره و ابراز کرد: در سال95 ٬ 188 هزار میلیارد تسهیلات به اقشار مختلف مردم تسهیلات ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات ارائه شده در قالب 563 هزار فقره بوده است بیان کرد: میانگین هر یک از تسهیلات ارائه شده در حدود 41 میلیون تومان بوده است.

نیک‌اختر خاطر نشان کرد: تسهیلات ارائه شده در بخش‌های مختلف قرض‌الحسنه٬ اقتصاد مقاومتی٬ اجاره به شرط تملیک و غیره بوده است.

وی بیان کرد: بانک مهر اقتصاد چون در زمینه بانکداری خرد فعالیت زیادی دارد٬ اقشار متوسط به پایین جامعه بیشترین استفاده کنندگان از تسهیلات این بانک هستند.

معاون اعتبارات بین‌الملل بانک مهر اقتصاد با اشاره به تسهیلات ارائه شده در بخش اقتصاد مقاومتی در سال 95 تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در این زمینه 33 هزارو 347 فقره با رقم حدود 5 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: امسال نیز در حدود 203 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و این میزان تسهیلات به تعداد حدود 507 هزار فقره بوده است.

نیک‌اختر بیان کرد: پرداخت تسهیلات بخش اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 16 درصدی بود ولی امسال در این زمینه تسهیلات 10 درصد و 4 درصد قرض‌الحسنه پرداخت شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر