logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
[ شناسه خبر : ۶۰۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

اموال نامشروع مسئولان باید به خزانه برگردد/ برخی با رانت و سوء استفاده از موقعیت خود ثروت‌های نامشروعی اندوخته‌اند/ متخلفان باید محاکمه شوند

اموال-نامشروع-مسئولان-باید-به-خزانه-برگردد-برخی-با-رانت-و-سوء-استفاده-از-موقعیت-خود-ثروت‌های-نامشروعی-اندوخته‌اند-متخلفان-باید-محاکمه-شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: اموال نامشروع مسئولان باید به خزانه برگردد.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار کرد: کشور ما دارای یک قانونی است که تمامی 80 میلیون نفر باید زیر سایه این قانون حرکت کنند.

وی با بیان اینکه هیچ کسی حق ندارد فراتر از قانون عمل کند و این موضوع مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد، ابراز کرد: هرکسی که از قانون و یا از موقعیت خود سوءاستفاده و اموال ناشروعی را جمع‌آوری کرده باید این اموال نامشروع را پس دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دین ما با موضوع اموال نامشروع تعارفی ندارد، عنوان کرد: ما در دین خود علی(ع)  را در حکومت‌داری داریم که چطورنسبت به بیت‌المال حساس بودند و این باید برای ما الگو باشد.

وی تصریح کرد: هرکسی که به بیت‌المال دست درازی کرده و به صورت نامشروع اموالی را جمع‌آوری و از رانت‌ها استفاده کرده است باید تحت هرشرایطی آن اموال را پس دهد و از طرفی باید مجازات‌هایی برای آن شخص در نظر گرفته شود.

بیگدلی با اشاره به اینکه پیش‌بینی جریمه و دیگر اقدامات تنبیهی برای این افراد در نظر گرفته شود، گفت: این موضوع اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد و نباید موضوع را سیاسی دید و یا موضوعات سیاسی نباید مانعی در برابر این طرح باشد.

وی با بیان اینکه این فقط سیاسیون نیستند که ممکن است از اموال عمومی سوء استفاده کرده باشند، ادامه داد: برخی افراد که اصلا دستی در سیاست هم ندارند نیز ممکن است به بیت‌المال دست درازی کرده باشند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با حمایت از این طرح نمایندگان در اعاده اموال نامشروع اظهار کرد: تمامی افراد باید از قانون تبعیت کنند و این موضوع در قانون اساسی ما نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: هرکسی که قانون را زیرپا گذاشته باید محاکمه شود و مردم نیز باید در جریان این امور قرار گیرند.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ]
دراستان زنجان برخی با بودجه خارج از شمول اداره پول شویی کردند خانه شخصی خریدن موقیعیت خود را حفظ کردن وپست های بالاتر گرفتن حتی بازرسان سازمانها را خریدن
فرم ارسال نظر