logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۶۰۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت‌و‌گو با موج رسا مطرح شد

پیش‌بینی‌ تنظیم بازار برای جلوگیری از نابسامانی‌های بازار شب عید/ اقلام اساسی ایام عید امسال ذخیره سازی شده است

پیش‌بینی‌-تنظیم-بازار-برای-جلوگیری-از-نابسامانی‌های-بازار-شب-عید-اقلام-اساسی-ایام-عید-امسال-ذخیره-سازی-شده-است

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اقلام اساسی مردم زنجان از قبیل میوه، گوشت قرمز و سفید و غیره برای ایام عید ذخیره سازی شده است.

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ذخیره سازی میوه مورد نیاز عید امسال اظهار کرد: امسال به دلیل وفور تولید مرکبات و سیب کمبودی در سطح کشور و استان مشاهده نمی‌شود و در این رابطه مشکل خاصی نیز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: علارغم عدم کمبود میوه در کشور، دولت به منظور ثبات وضعیت بازار و جلوگیری از افزایش احتمالی قیمت‌ها ذخیزه سازی میوه مورد نیاز شب عید را از برنامه‌های تنظیم بازار قرار داده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: امسال در استان زنجان نیز همزمان با سراسر کشور پرتقال و سیب با کیفیت مناسب ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه این میوه‌ها در همه شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد افزود: میوه‌های ذخیزه شده در روزهای پایانی سال با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

جعفری با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تامین گوشت مورد نیاز مردم که از کالاهای پرمصرف در ایام عید است افزود: برای کاهش قیمت‌ها گوشت قرمز منجمد وارداتی و گوشت مرغ منجمد داخلی توسط شرکت پشتیبان تدارک دیده شده است.

وی افزود: در حال حاضر این کالاها آماده توزیع بوده و در صورت مشاهده نابسامانی و افزایش قیمت گوشت در بازار مصرف اقدامات لازم برای توزیع آن انجام می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: گوشت منجمد وارداتی و مرغ منجمد تولید داخلی مورد نیاز بازار مصرف ایام عید در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به واردات و توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب دولتی 12 هزار و 600 تومان به صورت شانه‌ای گفت: در حال حاضر واردات انجام می‌شود و مشکلی در این رابطه در استان وجود ندارد.

جعفری افزود: تخم‌مرغ‌های وارداتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر فروشگاه‌های بزرگ و منتخب سطح استان توزیع شده و در دسترس مردم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای واردات گوشت گرم گوسفندی برای بازار مصرف ایام عید امسال انجام شده است افزود: گوشت گرم گوسفندی داخلی نیز با قیمت مناسب آماده توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سبد گوشت گرم گوسفندی داخلی نیز به صورت سه تکه یک عدد ران و یک عدد سردست و نصف گردن که هر کیلوگرم با قیمت  37 هزار تومان در نظر گرفته شده و آماده برای توزیع از طریق فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌های مصرف متقاضی می‌باشد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر