logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۶۰۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان:

كشف اشياء عتيقه 3 هزار ساله در زنجان/ بيش از 180 هزار عدد مواد محترقه غير مجاز در زنجان کشف شد

كشف-اشياء-عتيقه-3-هزار-ساله-در-زنجان-بيش-از-180-هزار-عدد-مواد-محترقه-غير-مجاز-در-زنجان-کشف-شد

فرمانده انتظامي استان از کشف اشياء عتيقه باستاني با قدمتي سه هزار ساله در شهرستان خرمدره خبر‌داد.

سردار علي آزادي در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کشف اشياء عتيقه باستاني در استان زنجان اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق عتیقه و آثار تاریخی در خرمدره‌، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خرمدره قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم به قاچاق عتیقه و آثار تاریخی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی این فرد مورد تعقیب قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان زنجان بیان کرد: ماموران آگاهی شهرستان خرمدره با شناسایی محل سکونت این فرد و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از محل اختفای این فرد موفق شدند،تعداد چهار عدد ضروف سفالی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد‌، و یک قبضه دشنه (خنجر) دولبه مفرغی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح یعنی سه هزار سال قبل را کشف و ضبط کنند.

سردار آزادي افزود: ارزش ریالی آثار تاریخی مکشوفه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، به دست نیامد در این خصوص افزود " اقلام مکشوفه جزء اولین آثار شناسنامه دار مکشوفه در شهرستان بوده که کشف گردیده است . سردار آزادي با اشاره به اینکه آثار باستانی و تاریخی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تاریخ آن کشور است، افزود: حفر اماکن تاریخی، قاچاق و خرید و فروش آثار تاریخی برابر قانون جرم محسوب شده و با متهمان برخورد قضائی خواهد شد

وی در ادامه از کشف 180 هزار و 245 عدد انواع مواد محترقه غير مجاز خبر‌داد.

‍فرمانده انتظامی استان زنجان بیان کرد: با توجه به روزهاي پاياني سال و نزديکي چهارشنبه سوري، طرح برخورد با توزيع کنندگان مواد محترقه توسط پليس زنجان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ماموران فرماندهي انتظامي استان زنجان با انجام کار اطلاعاتي طي 3 عمليات در شهرستان ابهر ، ايجرود و پليس امنيت عمومي استان موفق به شناسايي افراد سود جو كه اقدام به تهيه و توزيع مواد محترقه غير مجاز و خطر ناك مي كردند، شدند .

سردار آزادي افزود‌: ماموران انتظامي متهمان را در شهرستان‌هاي زنجان‌، ابهر و ايجرود دستگير كه در بازرسي از محل اختفاي آنان 180 هزار و 245 عدد انواع مواد محترقه كشف كردند.

وی با اشاره به برخورد قاطع پليس با سودجويان و توزيع كنندگان مواد محترقه اذعان داشت: به استناد قانون مجازات اسلامي هر گونه قاچاق ، خريد و فروش و ... مواد منفجره و محترقه به طور غير مجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم مي شود.

‍فرمانده انتظامی استان زنجان با شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني و موارد مشکوک مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر