logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۴
[ شناسه خبر : ۶۰۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

اختصاص وسایل کمک توانبخشی به بیش از 6 هزار معلول زنجانی

اختصاص-وسایل-کمک-توانبخشی-به-بیش-از-6-هزار-معلول-زنجانی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تهیه و تامین وسائل کمک توانبخشی یکی از مهم ترین خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی است گفت: 6 هزار و 152 معلول از وسائل کمک توانبخشی بهزیستی بهره مند شدند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی با اشاره به تهیه و تامین وسائل کمک توانبخشی اظهار کرد: فرد معلول کسی است که معلولیت وی بر اساس نظر کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت، مورد تایید قرار گرفته و کارت معلولیت دریافت کرده باشدو واجد شرایط دریافت هر گونه خدمات توانبخشی باشد.

وی افزود: بهزيستي بر اساس دستورالعملهاي جاري خود پس از مطالعه و بررسي نيازهاي افراد معلول در گروههاي مختلف وطي فرآيند طي شده در كميته هاي تخصصي اقدام به تامين و توزيع وسايل و تجهيزات كمكي توانبخشي موجود مي کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه مراکز روزانه توانبخشی از رویکردهای مورد تاکید بهزیستی است، خاطر نشان کرد: در استان زنجان 13 مرکز روزانه توانبخشی فعال است که ارائه خدمات توانبخشی براساس نیازهای جامعه هدف و با حضور روانشناس، کار درمان و ... صورت می پذیرد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: با توجه به ابلاغ اعتبارات در نه ماهه سالجاری مبلغ 3 میلیارد و 916 میلیون ریال برای انواع وسائل کمک توانبخشی از جمله ویلچر حمام ، ویلچر برقی ، تشک مواج ، تشک روی ویلچر ، سمعک ، باطری سمعک ، واکر ، انواع عصا و توالت فرنگی به معلولین و خانواده های آنان تحویل گردیده است.

وی با اشاره به تحویل وسائل کمک توانپزشکی از جمله  پوشینه ، وسائل پانسمان و... تصریح کرد: در نه ماهه سالجاری اعتبارات ابلاغ شده وسائل کمک توانپزشکی بالغ بر 1 میلیارد و 304 میلیون ریال از سوی سازمان بهزیستی کشور بوده است.

وی گفت: بهزیستی تنها دستگاه در راستای فعالیت‌های معلولان نیست و باید دستگاه‌های متولی و فرهنگی نیز در راستای ایجاد نحوه تعامل با معلولان فعالیت کند.

محمدی  بیان کرد: توانبخشی مجموعه‌ای است که اقدامات هدفمند را، در جهت قادر سازی شخص معلول، به منظور دست یابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، ذهنی روانی، اجتماعی و حفظ این توانایی ها انجام  می دهد.

گفتنی است، در حال حاضر بیش از 23 هزار خانوار مددجو در سامانه خدمات الکترونیکی بهزیستی ثبت شده  است

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر