logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۰
[ شناسه خبر : ۵۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

عوارضی‌ ها پیشانی و ورودی استان هستند/لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی برای نوروز

عوارضی‌-ها-پیشانی-و-ورودی-استان-هستند-لزوم-آمادگی-دستگاه-های-اجرایی-برای-نوروز

استاندار زنجان گفت:عوارضی‌ ها پیشانی و ورودی استان زنجان بوده و باید پاک سازی شوند.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد خدمات سفر استان زنجان با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر، اظهار داشت: در قالب این ستاد وظایف دستگاه های اجرایی تعیین شده است.

وی با برضرورت شناسایی نقاط قوت و ضعف در اجرای برنامه های نوروزی تاکید کرد و گفت: در ارزیابی سال گذشته برخی دستگاه های اجرایی استان نمره خوبی گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به امکان وقوع حوادث غیر مترقبه در بازه زمانی نوروز، بیان داشت:ضروری است همه دستگاه‌ های اجرایی در آماده باش قرار گیرند.

استاندار زنجان برضرورت میزبان خوب بودن استان در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: باید شهری آراسته داشت تا میهمانان نیز راغب به ماندن شوند.

درویش امیری با اشاره به اینکه باید مسافران احساس کنند شهر دارای صاحب بوده و آماده سازی شده است،بیانم داشت: عوارضی‌ ها پیشانی و ورودی استان بوده و باید پاک سازی شوند.

وی از دستگاه‌های قضایی و انتظامی خواست تا نظارت خود را بر فعالیت مراکز عرضه افزایش دهند تا مردم بتوانند با خیال آسوده برای نوروز آماده شوند.

استاندار زنجان به چهارشنبه پایان سال اشاره کرد و گفت: نباید جشن مردم مورد سوء استفاده برخی از فرصت طلبان قرار گیرد.

 

 

*بازار عید تنظیم می شود

"اسماعیل مسلمی" رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار استان زنجان تشکیل شده و فعالیت‌ های خود را آغاز کرده است.

وی گفت:در آستانه نوروز توزیع کالاهای اساسی با رویکرد تنظیم بازار آغاز می شود و از هفته گذشته توزیع برنج وارداتی آغاز شده است.

مسلمی با اشاره به تهیه و توزیع گوشت منجمد استان زنجان، از نظارت بر عرضه  اقلام  در نوروز خبر داد و گفت: این طرح از ۲۵ بهمن ماه آغاز می شود.

وی برضرورت همکاری دستگاه‌ ها برای انجام بازرسی تاکید کرد و بیان داشت:نظارت بر فعالیت رستوران ‌ها،تعمیرگاه خودرویی؛واحدهای کشیکی اصناف انجام می شود.

 

*برنامه های شهرداری در نوروز

"مسیح الله معصومی" شهردار زنجان نیز دراین جلسه اظهار داشت: برنامه ‌های شهرداری برای ایام نوروز در سه بخش  قبل از نوروز، ایام نوروز و پس از نوروز اجرایی می شود.

وی با اشاره به برنامه‌ های روز درختکاری، چهارشنبه پایان سال و پنجشنبه پایان سال،گفت: پاکسازی و ،زیباسازی فضای شهر آذین ‌بندی معابر و خیابان ‌ها و شست‌وشوی سطح شهر آغاز شده است.

 معصومی از ممنوعیت فعالیت ‌های عمرانی و حفاری ‌ها در ایام عید نوروز خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ اسفند تا ۱۵ نوروز اجرایی می شود.

 

*نیروی انتظامی و عید نوروز

"جعفر کردلو" جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: نیروی انتظامی استان زنجان اجرای طرح نوروزی را در دستور کار خود قرار داده است. 

وی با اشاره به آمادگی فرماندهی انتظامی استان زنجان برای برگزاری رزمایش نوروزی،تصریح کرد: این طرح  از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرارگاه نوروزی در استان زنجان راه ‌اندازی و نسبت به رصد وظایف دستگاه‌ های معین طی ۲۴ ساعت می پردازد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از راه اندازی ایستگاه‌ های انتظامی در سطح استان خبر داد و گفت:برنامه‌های فرهنگی نیز در ایام نوروز توسط نیروی انتظامی استان زنجان اجرا می شود.

کردلو با اشاره به راه ‌اندازی کشیک‌ در سطح شهر به منظور کاهش جرایم گفت: حضور نیروی انتظامی استان زنجان در راستای روان ‌سازی ترافیک در مراکز تفریحی و مناطق پرترافیک نیز در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به به فعالیت ۳۰۰ تیم خودرویی در ایام نوروز، ادامه داد: ۱۰۰ تیم موتورسیکلت نیز در این ایام فعالیت می کنند. 

 

*توزیع بروشورهای آموزشی علوم پزشکی

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه اظهار داشت:در ایام نوروز از طریق تهیه، تکثیر و توزیع پوسترهای آموزشی اقدامات لازم انجام می شود.

وی با اشاره به نظارت ها در ایام نوروز،خاطرنشان کرد: نظارت بر سرویس ‌های بهداشتی، مهمانسراها،مراکز عمومی، مراکز تهیه و تولید و عرضه محصولات غذایی، مراکز حمل و نقل عمومی از اقدامات این دانشگاه است.

وی گفت: در ایام چهارشنبه سوری و روز ۱۳ فروردین بیمارستان ‌ها و تمام مراکز خدمات درمانی به صورت کلی خدمات را ارائه می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان حوادث مربوط به بخش دست و چشم را از بیشترین حوادث چهارشنبه آخر سال عنوان کرد و افزود: اورژانس هوایی در ایام نوروز نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به بیماران است. //ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر