logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۵۹۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مشاور مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

پروژه های کارگاهی نیکان و ظریفان تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد

پروژه-های-کارگاهی-نیکان-و-ظریفان-تا-دو-سال-آینده-به-بهره-برداری-می-رسد

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت:در صورت تامین مالی، پروژه های کارگاهی نیکان و ظریفان تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

محمود علیمحمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: روند احداث دو واحد صنایع دستی استان زنجان روند خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در مجموعه ظریفان افراد شناسایی و معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: کمک های مالی به ویژه تسهیلات به این افراد ارائه می شود.

این مسئول بیان داشت: تلاش می شود از تسهیلات حوزه های تلفیقی و یارانه ای برای صنعتگران استان در این دو مرکز استفاده شود.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه احداث واحدهای کارگاهی نیکان و ظریفان فرصتی برای هنرمندان استان زنجان است، افزود: نسبت به شناسایی متقاضیان از طریق فراخوان عمومی اقدام شده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه احداث کارگاه و فروشگاه صنایع دستی مسگری و چاقوسازی،ملیله و زیورآلات سنتی در این دو ناحیه صنعتی مورد توجه است،ادامه داد: احداث پنج پهنه کارگاه فروشگاهی، صنایع دستی، البسه سنتی نیز در دستور کار است.

وی از احداث دو پهنه رفاهی و اقامتی، دو پهنه خدماتی و دو پهنه اداری در این مجموعه خبرداد و گفت:مجموعه ساخت و سازها توسط شرکت شهرک های صنعتی انجام و در صورت تامین مالی سرمایه گذاران تا دو سال آینده به عنوان دو مجموعه سنتی تحویل صنعتگران می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این دو ناحیه کارگاهی در عوارضی زنجان- تهران با عنوان ظریفان و زنجان – تبریز با عنوان نیکان احداث می شود.

گفتنی است،پروژه شهرک صنعتی صنایع ‌دستی زنجان حدود سه سال راکد باقی مانده بود اما در سال جاری پروانه ساخت‌ و ساز دریافت کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر