logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۵۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فردا؛

اختتامیه سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در زنجان برگزار می شود/ ارسال 3139 اثر به جشنواره سوم

اختتامیه-سوگواره-ملی-میعادگاه-عاشورایی-دانشجویان-در-زنجان-برگزار-می-شود-ارسال-3139-اثر-به-جشنواره-سوم

اختتامیه سومین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; سومین دوره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان از 31 شهریورماه امسال مطابق با اول محرم الحرام 1439 هجری قمری فعالیت خود را آغازکرد و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در این سوگواره تا اول آذرماه امسال‌ ادامه داشت.

«میعادگاه عاشورایی دانشجویان» با هدف ترویج و هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی، اشاعه ساختار ذهنی و عملکردی امام حسین (ع) در جامعه و تعمیق استعدادها و ظرفیت‌های استان و نیز پرورش افرادی که توانایی تاثیرگذاری در این وادی را داشته باشند تدوین شده است، از سوی دیگر هدف اصلی برگزاری این سوگواره, نهادینه کردن، انتقال پیام بصیرتی و سبک زندگی امام حسین (ع) است.

این سوگواره ملی که دبیرخانه دائمی آن به‌واسطه اشتهار زنجان به «پایتخت شور و شعور حسینی» به جهاددانشگاهی زنجان سپرده شده است، تلاش می‌کند تا از طریق تشویق دانشجویان به تفکر و خلق آثار فاخر در بخش‌های مختلف در جهت تعمیق باورهای دینی و مذهبی در میان نسل آینده‌ساز کشور، گامی هر چند کوچک در این زمینه بردارد.

در این دوره از سوگواره عاشورایی در مدت تعیین شده در کل بالغ بر 3139 اثر از 912 شرکت کننده ارسال شد که در بخش عکس 1995 اثر از 423 شرکت کننده، در بخش شعر 896 اثر از 304 شرکت کننده، در بخش پادکست 153 اثر از 107 شرکت کننده و در بخش فایل‌های تصویری 94 اثر از 78 شرکت کننده ارسال شده است.

داوران این دوره از سوگواره در بخش شعر شامل محمدرضا سنگری، بیژن ارژن، حمیدرضا شکارسری بودند و در بخش عکس نیز کریم متقی، طاها تبیانی و مهدی وثوقی‌نیا داوری کردند. همچنین در بخش فایل‌های تصویری، هادی مقدم‌دوست به همراه فرشاد اکتسابی و جمشید بهمنی و در بخش پادکست (فایل صوتی) نیز داوری به عهده فریبا علومی یزدی، علی کوزه‌گران و فرزانه سادات معصومیان بود.

 این دوره از سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان با سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری (شاعر و پژوهشگر ملی) همراه خواهد بود و بیژن ارژن و حمیدرضا شکارسری از شاعران برجسته ملی مهمان این سوگواره خواهند بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر