logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸
[ شناسه خبر : ۵۹۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان زنجان:

969 تعاونی فعال در استان زنجان وجود دارد

969-تعاونی-فعال-در-استان-زنجان-وجود-دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه یک چهارم از تعاونیهای ثبنت شده در استان زنجان فعال است گفت: این میزان شامل 969 تعاونی فعال در استان زنجان بوده است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا یوسفی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان  با اشاره به اینکه 4 هزار و 431 تعاونی امسال در استان زنجان به ثبت رسیده است اظهار داشت: 959 هزار و 276 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند که 45 درصد از اعضای این تعاونی‌ها زنان بوده و مابقی مردان هستند.

وی با بیان اینکه مجموع سرمایه این تعداد تعاونی‌های ثبت شده 113 میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: شهرستان زنجان با ثبت یک هزار و 558 تعاونی رتبه نخست را در بین سایر شهرستانها دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان زنجان بیان کرد: ابهر نیز با ثبت 675 تعاونی در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعداد تعاونی‌های فعال در استان زنجان افزود: در حال حاضر در استان زنجان 969 تعاونی فعال وجود دارد که 705 هزار و 678 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

یوسفی ابراز کرد: در حال حاضر یک چهارم تعاونی‌ها از مجموع تعاونیهای به ثبت رسیده در استان زنجان فعال است.

وی در ادامه با اشاره به دلایل غیرفعال شدن تعاونی‌ها در استان زنجان اشاره و بیان کرد: عدم تحقق حمایت‌های دولتی پیش‌بینی شده در قوانین ذیربط در بخش ارائه تسهیلات بانکی٬ کمک‌های بلاعوض٬ معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای از دلایل غیرفعال شدن تعاونی‌ها در بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان زنجان همچنین ضعف دانش مدیران تعاونی‌ها و فقدان یا ضعف تخصص  و تجربه لازم مدیران تعاونی‌ها٬ اتکاء شرکت‌های تعاونی به تسهیلات ارزان قیمت و حمایت‌های مشابه٬ فقدان و ضعف منابع انسانی متخصص را از دیگر دلایل غیر فعال شدن تعاونی‌ها عنوان کرد.

وی بیان کرد: از ابتدا تاکنون 295 واحد تعاونی مسکن در گرایش‌های مکن کارگری٬ کارمندی٬ فرهنگیان٬ آزاد٬ مسکن مهر در استان تشکیل شده که در حال حاضر تعداد تعاونی‌های فعال در این حوزه 69 واحد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد 63 واحد تعاونی اعتبار در گرایش‌های کارگری٬ کارمندی٬ فرهنگیان و آزاد در استان زنجان تشکیل شده که در حال حاضر تعداد 26 تعاونی در این بخش در استان فعال است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر