logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶
[ شناسه خبر : ۵۹۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

صادرات کالا از استان زنجان نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است/ تحت هر شرایطی پای افزایش تولید در استان می‌ایستم

صادرات-کالا-از-استان-زنجان-نسبت-به-سال-گذشته-رشد-خوبی-داشته-است-تحت-هر-شرایطی-پای-افزایش-تولید-در-استان-می‌ایستم

استاندار زنجان با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در استان گفت: تحت هر شرایطی پای افزایش تولید در استان می‌ایستم.

به گزارش موج رسا; اسداله درویش امیری امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه استان زنجان در بخش وصول درآمد‌های مالیاتی رتبه اول را کسب کرده است بیان کرد: اکثر استانها نتوانستند بخش درآمدی خود را متناسب به برنامه پیش‌بینی شده تحقق بخشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه بخش‌ قابل توجهی از درآمد‌ها مربوط به حوزه تولید در استان است ابراز کرد: تحقق 88 درصدی درآمد‌های استان در 10 ماهه امسال تا پایان سال به بالای 100 درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کسب رتبه نخست در وصول درآمد‌های استان زنجان حسن کار است بیان کرد: سال گذشته در ارتباط با پیش‌بینی درآمد‌های استان در لایحه پیشنهادی دولت رشد 27 درصدی بود که این میزان رشد را با تلاش نمایندگان مجلس توانستیم به 9 درصد کاهش دهیم.

درویش‌امیری گفت: این اقدامی مثبت در جهت نگرانی‌هایی که در جامعه در راستای پرداخت مالیات بوجود آمده بود انجام شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه این فضا سازی‌هایی که در حوزه مالیات ایجاد می‌شود عمدتا توسط افرادی ایجاد می‌شود که فرار مالیاتی دارند افزود: دفاع از تولید وظیفه اصلی ما است و تحت هر شرایطی پای افزایش تولید در استان و تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران می‌ایستم.

وی با اشاره به اینکه در مقابل باید بخش خصوصی وظیفه‌ای که در قبال مدیریت کشور و استان دارند عمل کنند خاطر نشان کرد: اگر قرار است ما با تمام وجود از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حمایت کنیم این به این معنا نیست در جایی که حقوق دولتی گرفته می‌شود و وقتی که برای گرفتن آن اقدام می‌شود عده‌ای از این فضا سوء استفاده کرده و بگویند این اقدامات باعث فرار سرمایه‌گذاران از استان زنجان می‌شود.

درویش امیری با اشاره به میزان مالیات پرداختی توسط کسبه و بازاریان از مجموع مالیات استان گفت: 3.5 تا 4 درصد بخش مالیاتی استان زنجان مربوط به کسبه و بازاریان است.

استاندار زنجان با اشاره به افزایش درآمد‌ی استان زنجان اظهار کرد: افزایش درآمدی استان نشان از فعال بودن کسب کار و فعال بودن بخش اقتصاد و رونق تولید در بخش کشاورزی٬ صنعت و معدن غیره در استان زنجان است.

وی تصریح کرد: درآمد‌های استان زنجان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته که بخش قابل توجهی از درآمد‌ها مربوط به بخش صنعت و صادرات بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه وضعیت درآمد استان و صادرات استان زنجان نسبت به سال 95 رشد قابل توجهی داشته است افزود: این رشد حاصل زحمات بخش خصوصی و مدیران زحمت کش که شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم می‌کنند بوده است.

وی افزود: باید فعالیت بخش خصوصی را در حوزه اقتصادی فعال و هموار کرده و مشکلات آنها را برطرف کنیم تا همین روند با رشد بیشترین ادامه داشته باشد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر