logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸
[ شناسه خبر : ۵۹۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

تامین و ذخیره سازی میوه شب عید شهروندان زنجانی/ 41900 تن انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شد

تامین-و-ذخیره-سازی-میوه-شب-عید-شهروندان-زنجانی-41900-تن-انواع-محصولات-کشاورزی-از-استان-زنجان-صادر-شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تامین ذخیره میوه عید امسال گفت: میوه مورد نیاز عید نوروز امسال تامین شد.

به گزارش موج رسا; عبدالله جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق روال هرسال با هدف کنترل قیمت‌ها، تنظیم بازار و حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان میوه مورد نیاز ایام عید شهروندان زنجانی تامین و ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه سیب و پرتقال ذخیره سازی شده در استان هر دو تولید داخلی بوده و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند، تصریح کرد: میوه ایام پایانی سال با مباشرت سازمان تعاون روستایی و در تمام شهرستان ها از طریق مراکز منتخب توزیع خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه میوه های ذخیره سازی شده در استان بر اساس نرخ مصوب در ستاد تنظیم بازار توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری شرایط تولید و عرضه میوه در کل کشور بسیار مطلوب بوده و هیچ گونه التهاب و نگرانی از بابت تامین میوه شب عید شهروندان وجود ندارد و ورود دولت صرفا با هدف مدیریت نوسانات احتمالی در ایام پایانی سال بوده است.

وی با اشاره به صادرات انواع محصولات کشاورزی از استان زنجانافزود: طی 10 ماهه امسال بیش از 41 هزار و 900 تن انواع محصولات کشاورزی تولیدی استان زنجان به ارزش بالغ بر 25 میلیون دلار صادر شده است.

وی ارزش ریالی این میزان صادرات را 918 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: صادرات 10 ماهه محصولات کشاورزی استان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.

جعفری رب گوجه فرنگی، سیر، سیب زمینی، سیب، کشمش و فرآورده‌های لبنی را عمده محصولات صادراتی استان زنجان در سال جاری برشمرد و بیان کرد: روسیه، عراق، قطر، ترکیه، آلمان، هلند، آذربایجان و افغانستان نیز عمده مقاصد محصولات صادراتی را شامل می شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر