logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۵۸۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس فدارسیون وزنه‌برداری:

آموزش و پرورش وزنه‌برداری را از فعالیت‌های استعدادیابی این وزارتخانه کنار گذاشته است/ تخصیص 73 درصد بودجه فدارسیون وزنه‌برداری

آموزش-و-پرورش-وزنه‌برداری-را-از-فعالیت‌های-استعدادیابی-این-وزارتخانه-کنار-گذاشته-است-تخصیص-73-درصد-بودجه-فدارسیون-وزنه‌برداری

رئیس فدارسیون وزنه‌برداری با گلایه از اقدام وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وزنه‌برداری را از فعالیت‌های استعدادیابی این وزارتخانه کنار گذاشته است.

به گزارش موج رسا; علی مرادی امروز در مجمع انتخاباتی هیئت وزنه‌برداری استان زنجان با اشاره به آغاز فعالیت بانوان در رشته وزنه‌برداری استان زنجان اظهار کرد: کارهای باارزشی در استان زنجان در این زمینه انجام شده و این استان در کشور پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت بانوان در رشته وزنه‌برداری نشان از تلاش مضاعف در این استان است، ابراز کرد: در خصوص مسائل آموزشی نیز کلاسهای آموزشی بانوان به شکل مطلوبی در استان برگزار شده است.

رئیس فدارسیون وزنه‌برداری با اشاره به تفاهم‌نامه این فدارسیون با آموزش و پرورش در خصوص استعدادیابی عنوان کرد: متاسفانه علی رغم وجود تفاهم‌نامه، آموزش و پرورش برخورد دوگانه‌ای داشته و رشته وزنه‌برداری را از بحث استعدادیابی حذف کرده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش کار تبعیض‌آمیز انجام داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه وزنه‌برداری از فعالیت‌های استعدادیابی این وزارتخانه کنار گذاشته شده اما ما پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

مرادی با اشاره به امکانات و منابع محدود فدارسیون وزنه‌برداری در رسیدگی به مشکلات استانها یادآور شد: این صحیح نیست که همه مطالبات و خواسته‌هایمان را از فدارسیون بخواهیم، 10 درصد بودجه فدارسیون به هیئت‌های استانی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه فدارسیون امسال 11 اردو برگزار کرده که حدود 50 ورزشکار در هر اردو حضور داشتند، اظهار کرد: استانها می‌توانند از طریق نمایندگان مجلس موضوع 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده را پیگیری کرده و منابعی را از این طریق جذب کنند.

رئیس فدارسیون وزنه‌برداری با تاکید بر اینکه نباید تمام فشارها بر روی فدارسیون باشد، خاطرنشان کرد: هزینه یک ست وزنه‌برداری 25 میلیون تومان است و در این راستا در خصوص مسائل پشتیبانی، فدارسیون نمی‌تواند همه خواسته‌ها را برآورده کند.

وی با اشاره به تخصیص 73 درصد بودجه فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: در مورد بودجه کمیته ملی المپیک به فدارسیون وزنه‌برداری تنها 38 درصد بودجه تخصیص یافته است.

مرادی با بیان اینکه فدارسیون وزنه‌برداری موثرترین فدراسیون ورزشی در کشور است، ابراز کرد: دوپینگ خط قرمز فدارسیون بوده و در این زمینه سخت‌گیرهای لازم باید از طرف استانها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان در خصوص دوپینگ نباید اغماضی صورت گیرد، بیان کرد: یکی از افتخارات ما این است که در این زمینه عمل کرده و اغماضی صورت نمی‌گیرد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه ورزش پاک شعار ورزش کشور است، تصریح کرد: باید بتوانیم استعدادهای این رشته را حفظ کنیم.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر