logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۵۸۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

برگزاری برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در جوار 32 امامزاده زنجان/ خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان برپا می‌شود

برگزاری-برنامه‌های-سوگواره-یاس-نبوی-در-جوار-32-امامزاده-زنجان-خیمه‌های-معرفت-در-بقاع-متبرکه-استان-برپا-می‌شود

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برگزاری برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در جوار 32 امامزاده استان زنجان گفت: خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان برپا می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام موسی موسوی با اشاره به برنامه‌ها روز شهادت حضرت زهرا(س) در استان زنجان اظهار کرد: برنامه صبح و شب شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری مراسم «شام غریبان یاس نبوی» با حضور سادات جلیل القدر به عنوان صاحبان عزا و فرزندان حضرت زهرا(س)، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری نمایشگاه یاس نبوی با محتوای تصاویر و مباحث مربوط به سبک زندگی فاطمی از مهم‌ترین برنامه‌های شهادت این بانوی اسلام است.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف و دفاع از حریم ولایت و مطرح کردن حضرت زهرا(س) به عنوان نخستین شهیده راه ولایت و امامت و برگزاری مسابقه یاس نبوی از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در جوار 32 امامزاده استان زنجان است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) بانوی دو عالم همایش سوگواری رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم نیز روحانیون، مبلغان و مداحان اهل بیت حضور می‌یابند.

موسوی با بیان اینکه در کنار برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی برنامه‌های متنوع مذهبی نیز در جوار امامزادگان برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی خیمه معرفت، حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) در روز شهادت نیز جزو برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص استان است.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی از 28 بهمن تا 2 اسفند برگزار می‌شود، تصریح کرد: این برنامه به مدت 5 روز در نظر گرفته شده است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر