logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳
[ شناسه خبر : ۵۸۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

14 درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان تولید می‌شود

14-درصد-گوشت-بوقلمون-کشور-در-استان-زنجان-تولید-می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به شهرستان زنجان دومین تولید کننده گوشت بوقلمون در سطح کشور محسوب است گفت: 14 درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان تولید می‌شود.

به گزارش موج رسا; حسین جعفری در مراسم افتتاحیه پروژه‌های جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پروژه پرورش بوقلمون مادر گوشتی را یکی از مهمترین پروژه‎‌های مورد افتتاح بخش کشاورزی استان در ایام الله دهه فجر برشمرد و اظهار کرد: با افتتاح این پروژه، استان زنجان سهم 60 درصدی در تولید جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی در سطح کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 14 درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان تولید می شود، عنوان کرد: شهرستان زنجان دومین تولید کننده گوشت بوقلمون در سطح کشور محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افتتاح پروژه بوقلمون مادر گوشتی را گامی بسیار مهم در تکمیل زنجیره گوشت بوقلمون در استان زنجان دانست و افزود: در حال حاضر تمام زنجیره‌های مربوط به گوشت بوقلمون در استان ایجاد شده است.

همزمان با دهه فجر 59 پروژه کشاورزی شهرستان زنجان توسط مسئولان استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است، 41 پروژه آبیاری تحت فشار با مساحت 700 هکتار و اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال، 15 طرح احداث کانال‌های بتنی و لوله گذاری انتقال آب شامل 5 هزار و 900 متر کانال انتقال آب با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال و 6 هزار و 300 متر خط انتقال آب کشاورزی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، یک واحد گلخانه توت فرنگی هیدروپونیک با مساحت 4 هزار و 600 متر مربع، سطح زیر کشت 3 هزار و 600 متر و اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون ریال، یک واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت 4 هزار و 600 قطعه در هر دوره با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال و یک واحد پرورش بوقلمون ماده با ظرفیت 5 هزار و 500 قطعه در دوره با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال مجموع پروژه‌های کشاورزی مورد افتتاح شهرستان زنجان در ایام الله دهه فجر به شمار می‌رود.

با افتتاح واحد گلخانه هیدروپونیک واقع در روستای سهرین توسط استاندار، همه پروژه‌های فوق به طور نمادین به بهره‌برداری رسیدند.

شایان ذکر است، شهرستان زنجان در حال حاضر دارای 67 واحد گلخانه‌ای با سطح 22 هکتار است که 12 هکتار گلخانه توت فرنگی، 5 هکتار گلخانه سبزی و صیفی، 3 هکتار گلخانه تولید نهال، 1.5 هکتار گلخانه تولید نشاء و 5 هزار متر مربع گلخانه پرورش گل های زینتی را شامل می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر