logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۵۷۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

5 حلقه چاه جدید برای تامین آب در شهرهای استان زنجان حفر می‌شود

5-حلقه-چاه-جدید-برای-تامین-آب-در-شهرهای-استان-زنجان-حفر-می‌شود

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به حفر حلقه چاه جدید برای تامین آب در شهرهای استان زنجان گفت: حفر این چاه‌ها به منظور تامین کمبود آب شرب 4 شهر زنجان انجام می‌شود.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در بخش تامین، ذخیره‌، انتقال و توزیع آب در شهرهای استان کارهای بزرگی در دست انجام است اظهار کرد: 6 حلقه چاه در شهرهای زنجان، خرمدره، ماهنشان، قیدار و ابهر برای آب رسانی تجهیز می‌شوند.

وی به  تکمیل و بهره برداری از پروژه مخزن 15هزار مترمکعبی 3 غربی شهر زنجان با اعتباری معادل 35 میلیارد ریال اشاره و اظهار داشت: تکمیل و بهسازی مخزن 20 هزار متر مکعبی 3 شرقی و ایستگاه پمپاژ3 شرقی (امیرکبیر) شهر زنجان با ظرفیت 950 لیتر در ثانیه و اعتباری در حدود 19 میلیارد ریال از دیگر طرحهای اجرا شده در حوزه فنی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان زنجان است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به تکمیل ساختمان امور اداری و بهره‌برداری شهر ابهر به مساحت 750 مترمربع گفت: این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن اعتباری معادل 8 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

جزء‌قاسمی به تجهیز 6 حلقه چاه در شهرهای زنجان، خرمدره، ماهنشان، قیدار و ابهر نیز اشاره و بیان کرد: حفر 5 حلقه چاه نیز در شهرهای نوربهار، هیدج، صایین قلعه و ابهر (2 حلقه) در دست اجرا است.

وی گفت: در سال جاری 25 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب و بیش از 12 کیلومتر توسعه شبکه در شهرهای استان انجام شده است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به احداث و تکمیل ساختمان اداری و بهره‌برداری آبفای شهر حلب نیز اشاره کرد و افزود: برای اجرای این پروژه بیش از 2‌میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و این ساختمان 150 متر مربع زیر بنا دارد.

جزء‌قاسمی با تاکید بر اینکه تأمین آب سالم و بهداشتی برای مردم شریف استان زنجان تا کنون با بیشترین کیفیت ممکن انجام پذیرفته است خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی خود در صدد است تا این خدمات همچنان با کیفیتی افزون‌تر از گذشته به شهروندان عزیز ارائه شود.

وی در ادامه با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از انقلاب شکوهمند مردم ایران اسلامی در بهمن 57 میزان پوشش جمعیت شهری استان زنجان در حوزه آب شهری به بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: جمعیت تحت پوشش آب شهری در استان زنجان قبل از انقلاب اسلامی 74 هزار نفر بود که اکنون این رقم به بیش از 720 هزار نفر افزایش یافته است و 100 درصد جمعیت شهری استان زنجان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند شده اند.

وی اشاره کرد: تعداد انشعابات آب در استان زنجان نسبت به زمان قبل از انقلاب 12 برابر افزایش یافته و از تعداد 18 هزار در سال 57 اکنون به بیش از 222 هزار فقره رسیده است.

جزء قاسمی طول شبکه توزیع آب شهری در استان زنجان را بیش از 1600 کیلومتر اعلام کرده و گفت: طول شبکه توزیع آب شهر در زمان قبل از انقلاب تنها 185 کیلومتر بود که این میزان طی سال های اخیر نزدیک به 9 برابر افزایش یافته است.

وی رشد حجم مخازن ذخیره آب شرب شهری که در مدار بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند را 15 برابر نسبت به قبل از انقلاب اعلام کرده و افزود: این میزان در حال حاضر بیش از 144 هزار متر مکعب است که در سال 57 معادل 11 هزار متر مکعب بوده است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان همچنین افزود: در حال حاضر افزون بر 258 هزار نفر از جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه بهداشتی جمع آوری و تصفیه فاضلاب در 3 شهر استان می باشند و در 4 شهر دیگر نیز تاسیسات فاضلاب در حال احداث بوده که قبل از سال 1357 هیچگونه تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب در سطح استان وجود نداشت.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر