logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۵۷۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان:

پرداخت عیدی مستمری‌بگیران از 20 اسفند ماه آغاز می‌شود/ 80 درصد کارگاه‌ها به صورت الکترونیکی بازرسی شدند

پرداخت-عیدی-مستمری‌بگیران-از-20-اسفند-ماه-آغاز-می‌شود-80-درصد-کارگاه‌ها-به-صورت-الکترونیکی-بازرسی-شدند

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: پرداخت عیدی مستمری‌بگیران از 20 اسفند ماه به ترتیب حروف الفبا آغاز می‌شود.

به گزارش موج رسا; مسعود علیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه میزان افراد تحت پوشش نظام تامین اجتماعی یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی کشورها است، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک میلیون و 600  تا 700 هزار نفر بیمه شده اصلی در کشور داشتیم که اکنون این میزان به 13 میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان در زنجان قبل از انقلاب را 9 هزار نفر بود، ابراز کرد، افزود: در حال حاضر در استان زنجان 181 هزار نفر بیمه شده وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تعداد مستمری بگیران استان قبل از پیروزی انقلاب 300 نفر بود، ابراز کرد: امروز توفیق خدمت به 40 هزار مستمری بگیر را داریم.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب تعداد افراد تحت پوشش سازمان چهار میلیون و 500 هزار نفر بود، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر بالای 42 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش نظام تامین اجتماعی هستند.

 علیاری تصریح کرد: ما در منطقه به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در خصوص اجرای نظام تامین اجتماعی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در سطح استان برای بهبود خدمات داشتیم، گفت: نخستین اقدام بازرسی از کارگاه ها به صورت بارزسی های الکترونیکی است به گونه‌ای که در چهار ماه گذشته 80 درصد کارگاه‌ها به صورت الکترونیکی بازرسی شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه کاهش تنش بین کارگر و کارفرما از مزایای بازرسی الکترونیکی است، اظهار کرد: از سال 94 تشکیل پرونده الکترونیک ویژه بیمه شدگان جدید آغاز شده و تا پایان امسال برای 530 هزار نفر تحت پوشش پرونده الکترونیکی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به بیمه زنان خانه‌دار در استان گفت: تا به امروز 3460 نفر از زنان خانه‌دار استان زنجان تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار گرفتند.

علیاری با بیان اینکه برای 530 نفر از افراد تحت پوشش در استان زنجان شماره ملی تامین اجتماعی اختصتص دادیم، خاطرنشان کرد: افزایش حقوق مستمری‌بگیران بیش از نرخ تورم نیز از جمله دیگر اقدامات بوده است.

 وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 93 تا امسال شاهد رشد 95 درصدی حجم پرداختی مستمری بگیران بودیم، افزود: این میزان  26 درصد بیش از نرخ تورمی بوده که اعلام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان مستمری سازمان تامین اجتماعی بیش از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار خواهد بود، گفت: عیدی مستمری بگیران نیز از 20 تا 27 اسفند امسال به ترتیب حروف الفبا به حساب افراد واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 6 کارگزاری در استان زنجان راه اندازی کردیم، عنوان کرد: در آینده نزدیک یک کارگزاری در شهرستان خدابنده راه اندازی خواهد شد تا به برون سپاری و ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان کمک کند.

علیاری با اشاره به طرح کرامت رضوی اظهار کرد: این طرح با هماهنگی کانون‌های بازنشستگی اجرا شده که یک هزار نفر از مستمری بگیران با سن بالا و حقوق پایین در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد اعزام شدند.

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی می‌توانند از طریق سامانه #142* اطلاعات مربوط  به سوابق بیمه شدگان، قوانین، بخش نامه‌ها، استعلام و  پرداخت حق بیمه را کسب کنند، عنوان کرد: جرایم 1100 کارگاه در استان بخشیده شده است.

علیاری با اشاره به اینکه حذف محدودیت جغرافیایی تمدید و تعویض دفترچه‌های تامین اجتماعی و تقسیط بدهی کارگاه‌های مشکل‌دار در راستای تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر خدمات تامین اجتماعی بوده است، بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ تامین اجتماعی میزان بیمه شدگان اجباری استان به 110 هزار و 500 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در استان زنجان 15 هزار و 500 راننده درون شهری و برون شهری از بیمه رانندگان،20 هزار نفر از بیمه مشاغل آزاد، 3500 نفر از بیمه اختیاری، 20 هزار نفر از بیمه کارگران ساختمانی، 458 نفر از خادمین مساجد استفاده می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: تعداد افراد استفاده کننده از بیمه بیکاری در استان زنجان به زیر 2900 نفر رسیده است و تعداد کارگاه‌های فعال به 13 هزار و 500 کارگاه رسیده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر