logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳
[ شناسه خبر : ۵۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
شهردار زنجان:

کلانتری مشترک شهرداری و نیروی انتظامی در زنجان راه اندازی می‌شود/ برنامه‌ریزی جدی شهرداری در برخورد با تخلفات ساختمانی در زنجان

کلانتری-مشترک-شهرداری-و-نیروی-انتظامی-در-زنجان-راه-اندازی-می‌شود-برنامه‌ریزی-جدی-شهرداری-در-برخورد-با-تخلفات-ساختمانی-در-زنجان

شهردار زنجان با اشاره به راه اندازی کلانتری مشترک شهرداری و نیروی انتظامی در زنجان گفت: این ساختمان در پایان بهمن ماه این ساختمان راه اندازی می‌شود.

به گزارش موج رسا; مسیح الله معصومی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی زنجان در سال آینده اظهار کرد: سال آینده تعداد ایستگاه آتش نشانی زنجان از شش ایستگاه به هفت ایستگاه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به کنترل ساخت و ساز‌ها و برخورد با متخلفان ساختمانی در زنجان تصریح کرد: برای کنترل ساخت و ساز‌ها و برخورد با متخلفان ساختمانی و جلوگیری از اقدام ساز و ساز‌هایی که خارج از عرف و قانون بوده و همچنین دست فروشان برنامه‌های خیلی جدی را در زنجان داریم.

شهردار زنجان به راه اندازی ساختمان مشترک نیروی انتظامی و شهرداری در زنجان اشاره و ابراز کرد: این ساختمان در پایان بهمن ماه این ساختمان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: این کلانتری مشترک با ساماندهی کردن نیرو‌های اجرائیات در منطقه سه گانه زنجان یک سیاست‌گذاری مشترک در سطح شهر انجام داده می‌شود.

معصومی بیان کرد: اگر هر گونه ساخت و ساخت و ساز و تخلفاتی که در سطح شهر اتفاق بیفتد با یک سیاست گذاری مشترک و واحد از این تخلفات جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کنترل ساخت و ساز‌های که به کمسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شد و گاها شاهد تناقض‌هایی در آرا و یا در ارجاع پرونده‌ها بودیم افزود: در بحث کمسیون ماده 100 تصمیم‌گیری از مدیران گرفته شد و به شکل اتفاقی و رندم پرونده‌ها به کمسیون ماده 100 ارجاع می‌شود.

شهردار زنجان گفت: با این روند از قبل نمی‌توان در بررسی پرونده‌ها چشم پوشی‌هایی داشته باشیم.

اجرای آیین نامه سیما و منظر شهری در زنجان

وی با اشاره به اینکه در حوزه سیما و منظر شهری نیز آیین نامه‌ سیمای شهری توسط معاونت شهرداری تهیه شده است افزود: این آیین نامه به کمسیون ماده 5 ارجاع شده و بعد از مصوب شدن به مناطق ارجاع می‌شود.

معصومی بیان کرد: در سال آینده شاهد این خواهیم بود که هر گونه نمایی که در سطح شهر احداث می‌شود باید مورد تایید قانونی شهرداری باشد.

وی افزود: در اجرای آیین نامه‌ سیمای شهری خیابان امام(ره) زنجان در اولویت قرار دارد و نمایی که در هر مکان چشم هر بیننده‌ای را مشغول می‌کند و به عنوان تاثیرگذار بر روحیات مردم شهر است هر فرد نمی‌تواند هر نمایی را برای ساختمان خود استفاده کند و باید این نما براساس آیین نامه‌ای تدوین می‌شود باشد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه طرح تفصیلی نیز دچار یک عده تناقض‌هایی بودیم و البته این تناقض‌ها از باب ضعف طرح تفصیلی نبود بیان کرد: به دلیل گذر زمان که بیش از 8 سال از طرح تفصیلی گذاشته بود با تناسب رشد جمعیت و شرایط زیستی خواسته‌های مردم تغییر کرده بود.

وی افزود: در جلسات متعددی تمام معابر شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد که اگر معابری نیاز به تغییر و تخریب ندارد باید از سیستم تخریب و تعریض حذف شود و ما اعتقاد داریم باید بافت‌های قدیمی و تاریخی را حفظ کنیم تا اینکه به بهانه تخریب و تعریض این بافت‌ها را تخریب بکنیم.

معصومی با اشاره به احداث میادین تره بار در سطح شهر زنجان ابراز کرد: در حال حاضر راه اندازی سه میدان تره بار در زنجان در دستور کار معاونت خدمات شهرداری زنجان قرار دارد.

احداث سه میادین میوه و تره بار در زنجان

وی با بیان اینکه دو مورد از میادین تره بار در سطح شهر اجرا شده و یک مورد نیز طراحی شده است افزود: اگر به ابتدای سال جاری برگردیم تنها جایی که مراجعه مایحتاج مردم زنجان بود بیشتر در میدان تره بار مرکزی متمرکز شده بود.

شهردار زنجان گفت: اعتقاد داریم که همه امکانات با عدالت در مناطق شهری توزیع شود و برای اینکار در مناطق سه گانه زنجان اقدام به احداث میادین تره بار محلی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این میادین در منطقه الهیه زنجان٬ پونک و در خیابان نواب صفوی قرار دارند.

معصومی تصریح کرد: راه اندازی این میادین به منظور تامین راحت روزمره مایحتاج مردم زنجان انجام شده است.

ادامه عملیات تملک خیابان زینبیه زنجان در حال انجام است

وی با اشاره به عملیات بازگشایی معابر در زنجان بیان کرد: تملک ادامه پروژه محور زینبیه زنجان در حال انجام است.

شهردار زنجان افزود: ادامه هفت تیر هم به سمت خیابان مطهری و خیابان شهدا در دست اقدام است و تملک این دو خیابان به موازات هم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در جمع آوری مشاغل مزاحم مرکز فروش خودروها را در خیابان نینوا در حال انجام بوده و بیش از 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: در ابتدای سال آینده شاهد بازگشایی این محور برای معاملات خوروهای سواری خواهد بود.

راه اندازی خط تراموا در زنجان

شهردار زنجان از ساماندهی خطوط اتوبوس‌های شهری خبر داد و گفت: مطالعات ایجاد خطوط تراموا از میدان 15 خرداد تا میدان آزادی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طبق موصبه دولت مقرر شده است نیمی از بودجه راه‌اندازی خطوط تراموا به عهده دولت باشد، ابراز کرد: شهرداری زنجان می‌تواند نیمی از هزینه راه‌اندازی خطوط تراموا را بپردازد.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر