logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶
[ شناسه خبر : ۵۶۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
گزارش ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان زنجان؛

برنامه ریزی کمیته های 21 گانه ستاد دهه فجر در زنجان/ تجدید پیمان مردم و مسئولان زنجانی با آرمان های انقلاب اسلامی

برنامه-ریزی-کمیته-های-21-گانه-ستاد-دهه-فجر-در-زنجان-تجدید-پیمان-مردم-و-مسئولان-زنجانی-با-آرمان-های-انقلاب-اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: کمیته های 21 گانه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان زنجان برنامه ریزی های لازم را برای برگزاری باشکوه برنامه های دهه فجر انجام داده اند.

به گزارش موج رسا; سید سعید حسینی در دومین جلسه ستاد دهه فجر استان زنجان، اظهار داشت: کمیته های ستاد دهه فجر گزارش های خود را ارسال کرده و جمع بندی لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های دهه فجر به صورت مردمی امسال برگزار می شود، افزود: جشن های انقلاب اسلامی در این دهه برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری دو مراسم ویژه در مناطق مختلف استان زنجان خبر داد و گفت: با سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن برنامه های دهه فجر با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان آغاز می شود.

حسینی با بیان اینکه حضور در مزار شهدا و گلباران و عطرافشانی مزار شهدا به منظور تجدید پیمان با آرمان انقلاب اسلامی از برنامه های روز اول دهه فجر انقلاب اسلامی در زنجان است، افزود: اقشار مختلف مردم و مسئولان استان زنجان در این برنامه حضور دارند.

وی گفت: مراسم ویژه جشن های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز 22 بهمن با برگزاری راهپیمایی عظیم و باشکوه به پایان می رسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: مردم استان زنجان همگام با مردم کشور در جای جای استان در مراکز استان ها و بخش ها و روستاهای بزرگ این راهپیمایی را برگزار می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه راهپیمایی مردم زنجان راس ساعت 9:30 از چهار راه امیر کبیر آغاز می شود،افزود: سردار محسن رضایی،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی در این راهپیمایی سخنرانی می کند.

 

*برگزاری مسابقات ورزشی جام فجر در زنجان

معاون ورزش و جوانان استان زنجان از برگزاری 150 برنامه در قالب همایش ها و ورزش ها همگانی خبر داد و گفت: 5 برنامه ویژه مسابقه ای از جمله مسابقات بدمینتون فجر در زنجان برگزار می شود.

حمزه پور ادامه داد: مسابقات سنگ نوردی جام فجر با حضور 250 ورزشکار در شهر زنجان برگزار می شود و مسابقات نوجوانان جام فجر و واترپلوی زیر 17 سال قهرمانی کشور در زنجان برگزار می شود.

وی گفت: در بخش همگانی برنامه های ویژه ای از جمله المپیاد ورزش های همگانی در این دهه برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هشت مورد راهپیمایی خانوادگی در این ایام در استان زنجان برگزار می شود.

معاون ورزش و جوانان استان زنجان از تجهیز هشت خانه روستایی خبر داد و گفت: دیدار و تجلیل با خانواده های شهدا، جانبازان و حمایت از برنامه های سمن های فرهنگی و جلسات خاطره گویی از دیگر برنامه های این دهه است.

 

*اکران فیلم های جشنواره فجر در زنجان

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: اکران فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فجر در زنجان یکی از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  در دهه فجر است.

وی به برگزاری نمایشگاه استانی کتاب همزمان با فرارسیدن دهه فجر اشاره کرده و افزود: این نمایشگاه با مشارکت کتابفروشان و ناشران استانی همراه خواهد بود که این دومین تجربه از این نوع نمایشگاه بعد از نمایشگاه استانی هفته کتاب محسوب می‌شود و هدف آن حمایت از ناشران داخل استان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 200 کانون فرهنگی و هنری مساجد و 45 موسسه قرآنی برنامه های دهه فجر را برگزار می کنند.

این مسئول بیان داشت: دانش‌آموزان زنجانی با حضور در "جشن بزرگ سیمرغ و پروانه‌ها"، به تماشای رایگان فیلم‌های برگزیده جشنواره کودکان و نوجوان در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر می‌نشینند.

 

*اجرای برنامه های شاد برای کودکان در دهه فجر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: کمیته کودک و نوجوان برنامه های مختلف،متنوع و شادی را برای کودکان و نوجوانان پیش بینی کرده است.

صالحی ادامه داد: حرکت کاروان کودکان انقلاب و فاطمی در شهر و اهتزاز پرچم ایران اسلامی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی افزود: جنگ شادی کودکان و نوجوانان در این دهه برگزار می شود.

این مسئول از افتتاح دو کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان با 8 هزار جلد کتاب خبر داد و گفت: کتابخانه سیار زنجانرود برای 20 روستا 16 بهمن افتتاح می شود.

 

*تشکیل هشت گروه کاری برای اجرای برنامه های دهه فجر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در این جلسه اظهار داشت: کمیته زنان و خانواده تشکیل شده است و هشت گروه کاری در شهرستان ها راه اندازی شده است.

ماهرخ بلوری با بیان اینکه 21 دستگاه اجرایی با 297برنامه و فرمانداری ها برنامه های خود را به این کمیته ارائه کرده اند، افزود: توجه به نوآوری و فراگیر و مردمی بودن و تدوین برنامه هایی با بار معنوی و نشاط و تبیین نقش بانوان از برنامه های پیش بینی شده است.

وی گفت: دیدار با خانواده های شهدای فجر آفرین، برگزاری شش نمایشگاه عرضه محصولات بانوان در شش نقطه استان زنجان از دیگر برنامه های این کمیته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آغاز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای زنان سرپرست خانوار و مشارکت در اجرای ملی تاب آوری زنان از برنامه های این دهه است.

 

*برگزاری یادواره شهدای زن در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در این جلسه گفت: یادواره شهدا برای دانش آموزان بانو در مدرسه نواب صفوی در 16 بهمن و یادواره شهدای زن در 19 بهمن برگزار می شود.

علی کاظمی برضرورت جلوگیری از موازی کاری دستگاه های اجرایی در برنامه های دهه فجر تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی برنامه های خود را به کمیته ایثار و شهادت ارائه کنند.

وی افزود: استان زنجان دارای 29 شهید انقلاب،20 آزاده سیاسی و 29  جانباز انقلاب است که  دیدار با این خانواده ها در دستور کار است.

این مسئول بیان داشت: ضروری است یادمان شهدای انقلاب در استان زنجان انجام شود تا محل های انقلاب معرفی شود.

مدیرکل بنیاد شهید با اشاره به ساماندهی مزار شهدای انقلاب، گفت:12 شهید انقلاب در مزار شهید پایین قرار دارند که هنوز ساماندهی نشده است.

 

*اجرای 1200 برنامه در دهه فجر انقلاب اسلامی

معاون سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: در قالب کمیته بسیج و سپاه بیش از 100 عنوان در قالب یک هزار و 200 برنامه در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

عباس بابایی با بیان اینکه نشست های روشنگری و بصیرت افزایی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی از برنامه های این دهه است، گفت: برگزاری یادواره شهدا و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های این دهه است.

وی از برگزاری کارگاه های مشاوره رایگان خبر داد و گفت: اردوهای جهادی، خدمت رسانی و پزشکی در این دهه اجرایی می شود.

معاون سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی،پروژه های محرومیت زدائی و عرصه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: جشنواره جهادگران در استان زنجان در این دهه برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر