logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۷
[ شناسه خبر : ۵۵۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ایرادات طرح تحول سلامت باید برطرف شود/ وظیفه وزارت بهداشت بیمه‌گری نیست

ایرادات-طرح-تحول-سلامت-باید-برطرف-شود-وظیفه-وزارت-بهداشت-بیمه‌گری-نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به برطرف شدن ایرادات طرح تحول سلامت تاکید کرد.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه تمام جمعیت ایران در بحث بهداشت و درمان از خدمات استفاده می‌کنند، اظهار کرد: جامعه هدف بزرگی در بحث بهداشت و درمان موجود بوده و به نوعی تخصصی‌ترین و بزرگترین وزارتخانه وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه خدمات و علم به روز هزینه‌بر است، افزود: نبود نیروی انسانی متخصص سبب شده تا هزینه‌های درمانی و بهداشتی افزایش یابد، طرح تحول سلامت در اکثر کشورها اجرا شده و موفقیت‌آمیز نیز بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحول سلامت در کشور ما نوپا است، ابراز کرد: به طور یقین طرح تحول سلامت در کنار مزایا یکسری معایبی نیز دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره بهداشت در اولویت دولت قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: معایب طرح تحول سلامت که برای نمایندگان مجلس و خود دولت مشخص شده باید برطرف شوند.

بیگدلی با تاکید بر اینکه توجه به بهداشت و درمان مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: برای عملی شدن خواسته‌های مقام معظم رهبری باید منابعی صرف خدمات بهداشتی و درمانی شود.

وی با بیان اینکه انتظار نمایندگان رفع معایب این طرح است، تصریح کرد: امیدواریم طرح تحول سلامت با سلامت به مقصد برسد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پایه و اساس درمان بیمه‌ها هستند، اظهار کرد: در دنیا وقتی بخواهند خدمات درمانی را با حداقل پرداختی از جیب مردم ارائه دهند، یک بیمه قوی را پایه و اساس آن قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در کشور ما هنوز یک سازمان بیمه‌گر مستقل و قوی شکل نگرفته است، افزود: یکی از ایرادات بحث بیمه این است که سازمانهای بیمه‌گر مختلف دولتی در حال ارائه خدمات هستند که ما را با هدر رفت منابع و اعتبارات روبرو می‌کند.

بیگدلی با تاکید بر اینکه به عقیده بنده بیمه‌گری وظیفه وزارت بهداشت و درمان نیست، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر وظیفه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در مان نبوده و وظیفه بیمه‌گری را برعهده دارد اما در کشور ما این موضوع رعایت نشده است.

وی بیان کرد: اگر ما می‌خواهیم راه آمده اشتباه خود را جبران کنیم، باید ایرادات گذشته را اصلاح کنیم و دراین حوزه به نظرم باید یک نوع بیمه برای تمام ایرانیان تعریف شود یعنی یک روستایی باید با کارمند یک وزارتخانه یک نوع خدمات دریافت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود تامین اجتماعی به بحث درمان درست نیست، گفت: در تهران به روزترین امکانات درمانی به مردم از طرف تامین اجتماعی ارائه می‌شود اما در مراکز استانها و شهرستانها خدمات آنچنانی ارائه نمی‌شود و این عین بی‌عدالتی است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر