logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷
[ شناسه خبر : ۵۴۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مشاور مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

خصوصی سازی موجب واگذاری بازارچه صنایع دستی زنجان شد/ حضور پررنگ بازارچه صنایع دستی زنجان در نمایشگاه ایتالیا

خصوصی-سازی-موجب-واگذاری-بازارچه-صنایع-دستی-زنجان-شد-حضور-پررنگ-بازارچه-صنایع-دستی-زنجان-در-نمایشگاه-ایتالیا

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان گفت: واگذاری نمایشگاه صنایع دستی جنب رختشویخانه زنجان در راستای خصوصی سازی انجام شده است،

محمود علی محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،در خصوص آخرین وضعیت واگذاری نمایشگاه صنایع دستی جنب رختشویخانه زنجان، اظهار داشت: سه دوره مناقصه برای واگذاری این واحد انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت های زنجانی در این مناقصه برنده شد،افزود: تا کنون فعالیت های خوبی را این مجموعه انجام داده است.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه قراردادهایی با مجموعه های مستقر در این واحد نمایشگاهی از سوی شرکت انجام شده است، گفت: حضور پر رنگ و تاثیرگذار در نمایشگاه ایتالیا یکی از موفقیت های این مجموعه است.

علیمحمدی اعتراض به عدم رایگان بودن واحدهای مستقر در این مجموعه را یادآور شد و گفت: در قانون به صراحت اعلام شده است که واحدهای دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با بیان اینکه این واگذاری در راستای خصوصی سازی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مجموعه نیز کاری جز اجرای قانون انجام نشد.

گفتنی است،بازارچه صنایع‌دستی زنجان با فضایی سنتی در کنار موزه رختشویخانه قرار دارد.

این بازارچه در راستای توسعه فروش صنایع دستی،راه اندازی شد و علاوه بر بازارچه صنایع‌دستی، مجموعه اهدایی خاندان حاج رجب‌علی مقدم٬ بازارچه صنایع‌دستی٬ کارگاه سفال٬ کارگاه میناکاری و شربت‌خانه در این مجموعه قرار دارد.

 همچنین این مجموعه در سال 94 در محوطه ای در جنب بنای رختشویخانه از محل اعتبار تملک دارایی های استانی و ملی احداث شد.

از ابتدای سال 95 واگذاری 22 غرفه این مجموعه به فعالان حوزه صنایع دستی آغاز شد و هر یک از غرفه های این بازارچه در اختیار 4 تا 5 نفر از صنعتگران حوزه صنایع دستی قرار گرفت.

در حال حاضر به تبع دستورالعمل واگذاری مجموعه بازارچه صنایع دستی به بخش خصوصی، این مجموعه واگذار شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر