logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۰
[ شناسه خبر : ۵۴۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بهزیستی شهرستان زنجان:

طرح خانه و مدرسه در 58 مهدکودک تحت نظارت بهزیستی زنجان اجرا شد/ استحکام رابطه والدین با کودکان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

طرح-خانه-و-مدرسه-در-58-مهدکودک-تحت-نظارت-بهزیستی-زنجان-اجرا-شد-استحکام-رابطه-والدین-با-کودکان-در-پیشگیری-از-آسیب‌های-اجتماعی-موثر-است

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از اجرای طرح خانه و مدرسه در 58 مهدکودک تحت نظارت بهزیستی زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; زاق منافی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح خانه و مدرسه اظهار کرد: این طرح برای مقابله با بزهکاری نوجوانان، خشونت، اعتیاد و ترک تحصیل فرزندان اجرا شده تا اختلالات رفتاری در دانش‌آموزان کاهش پیدا کرده و در نهایت منجر به افزایش کارکرد خانواده شود.

وی با بیان اینکه طرح "فست" به منظور استحکام رابطه والدین با کودکان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: ایجاد عوامل محافظتی در برابر اختلالات مختلف رفتاری در دانش‌آموزان، بهبود توانایی خانواده‌ها برای گوش فرا دادن به مسائل کودکان و برقراری ارتباط با آن‌ها از جمله اهداف مهم و اساسی این طرح است.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان افزایش مهارت زندگی برای کودکان و مهارت‌های فرزندپروری را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

منافی تصریح کرد: یک کودک در لایه‌های مختلف سیستم‌های اجتماعی، خانواده، جامعه و فرهنگ رشد پیدا می‌کند و ابتدا در اجتماع خانواده قرار گرفته، سپس وارد مدرسه و اجتماع می شود که کودک بر اساس آن رشد و نمو پیدا می‌کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند تا از این طریق به حمایت از یکدیگر پرداخته و والدین نیز بدلیل مشغله و وظایف متعدد و سنگین درمراقبت، تربیت و بزرگ کردن احساس تنهایی نکنند.

وی گفت: هوش هیجانی برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ کودک باید بتواند خود را بشناسد و ابراز وجود کند و در دوران بزرگسالی بر اساس تخصص و آمادگی ذهنی، خود را نشان دهد.

مدیربهزیستی شهرستان زنجان یادآور شد: این طرح به دنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده است که می‌تواند آثار و نتایج ارزشمندی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی عنوان: تمام متخصصان از جمله معلمین، مشاورین و مربیان که درارتباط با کودک هستند باید از طریق یک رابطه توام با احترام به والدین سعی در کمک به موفقیت کودک داشته باشند.

وی بیان کرد: در برنامه FAST فرصتی برای والدین فراهم می‌شود تا با یکدیگر آشنا شده و از تجارب یکدیگر برای تربیت فرزندان خود استفاده کنند.

گفتنی است که این طرح برای سومین سال متوالی دربین 58 مهدکودک تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان اجرا درآمد.

 //س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر