logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۵۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 25 دقیقه ]
ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان تاکید کردند

حضور و بصیرت مردم فتنه آشوب‌گران را خنثی کرد/ آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بسیار جدی است

حضور-و-بصیرت-مردم-فتنه-آشوب‌گران-را-خنثی-کرد-آسیب‌ها-و-تهدیدات-فضای-مجازی-بسیار-جدی-است

ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان با اشاره به فتنه اخیر تاکیدند کردند که حضور و بصیرت مردم فتنه آشوب‌گران را خنثی کرد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله خاتمی امروز در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در جریان حوادث اخیر فتنه‌افروزان در کشور، مسیر اعتراضات مردمی با وجود فتنه‌گران تغییر کرده که در این راستا مردم استان زنجان اولین استان در محکوم کردن این حرکات بودند که در خیابان حضور یافتند که این نشان از بصیرت‌مندی آنان دارد.

وی تصریح کرد: ۲۴ دی‌ماه یکی از روزهای به یاد ماندنی انقلاب است. در سال ۵۷ که انقلاب پیروز شد از جمله حرکاتی که موجب به لرزه درآوردن پایه‌های پهلوی شد، شهید حجت‌الاسلام نواب صفوی، واحدی و ذوالقدر و طهماسبی بودند؛ ۲۷ دی‌ماه ۶۶ ترور آیت‌الله سیدمهدی حکیم توسط رژیم بعثی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به 26 دیماه سالروز فرار شاه خائن بیان کرد: شاه وقتی می‌خواست از کشور خارج شود گفت که برای استراحت می‌رود اما می‌دانست که برگشتی در کار نیست.

وی به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش گفت: این انقلاب حاصل تلاش هزاران نفر از مردمی است که از ظلم و جور رژیم طاغوت به تنگ آمده بودند و شهید نواب صفوی و یارانش با به ترور انقلابی حسن‌علی منصور پایه‌های رژیم ستمشاهی را به لرزه درآوردند.

خاتمی با بیان امروز حق برای ما ولی فقیه جامع الشرایط است، ابراز کرد: باید مراقب باشیم تا زمینه فتنه در جامعه فراهم نشود چرا که در فتنه تشخیص حق و باطل سخت و مشکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید گوش به فرمان ولی امر باشیم، تصریح کرد: وقتی که حق و باطل با در آمیزد و مخلوط شود، زمینه فتنه فراهم می‌شود.

امام جمعه زنجان بیان کرد: حضور مردم و جناح‌های سیاسی در صحنه، فتنه آشوب‌گران را محکوم کردند که جای تشکر داشت. به خصوص جریان‌های سیاسی که حضورشان در این صحنه‌ها از صبغه طولانی برخوردار بود، در این اقدام وارد عرصه شده و با مردم همراه شدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه در صحنه‌های حساس، میدان را برای سوء استفاده دشمنان و بدخواهان نظام خالی نگذاشتند، افزود: در اتفاقات اخیر نیز مردم پایتخت شور و شعور حسینی جزو اولین ها بودند که در اعتراض به اغتشاشات اخیر در خیابان‌ها حضور یافته و حمایت خود را از نظام اعلام کردند.

خاتمی با اشاره به اینکه حضور مؤثر در چنین صحنه‌هایی و سربلند بیرون آمدن از آن، نیازمند داشتن بصیرت در برهه‌های مختلف است، ادامه داد: این حضور نه تنها در راستای حمایت از نظام، بلکه پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان و بدخواهان نظام بود که بی‌شک این حضور همواره تداوم خواهد داشت و ما باید قدردان این مردم باشیم.

وی با بیان اینکه باید حق و باطل را از هم تشخیص دهیم، ادامه داد: نباید در فتنه‌ها گرفتار شویم، چرا که فتنه‌ها جامعه را به تباهی می‌کشاند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری به مناسبت قیام 19 دی افزود: اگر در طول زمان رهبری بخواهیم 10 خطبه محکم و قراء را از ایشان نام ببریم همین سخنان ایشان در جمع مردم قم در هفته جاری است.

وی با شاره به اینکه در فتنه اخیر گروه‌ها و احزاب به ویژه آنهایی انصاف داشتند و ولایی بودند اقدامات اغتشاشگران را محکوم کردند، تصریح کرد: احزابی که ریشه دینی و مذهبی داشتند و جزو احزاب قدیمی بودند در این زمینه پیش قدم بودند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فتنه اخیر نبرد ملت با افراد ضد ملت بود، گفت: در طول سال‌های پیش از انقلاب و در مبارزات مردم با رژیم ستمشاهی هرگز به پرچم ایران جسارت نشد اما در حوادث اخیر پرچم کشور عزیزمان که منقش به الله اکبر توسط عده‌ای که ضد ملت ایران هستند به آتش کشیده شد.

وی با بیان اینکه شعارها در فتنه 88 "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" بود اما در حوادث اخیر شعار فتنه گران "نه اسلام نه قرآن جانم فدای ایران" بود، ادامه داد: افرادی که چنین شعارهایی می‌دادند هیچ تعلق خاطری برای کشور نداشتند و باید به اینها گفت که در 8 سال دفاع مقدس کجا بودید.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه داعش فقط علیه ایران و برای مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفته و هدف آن کشورمان بود، گفت: سوریه خاکریز نخست و عراق خاکریز دوم بود تا نظام و انقلاب را از بین ببرند که به حول و قوه الهی و با تلاش دلیرمردان این خواب دشمن محقق نشد.

وی با تقدیر از مردم همیشه در صحنه استان زنجان در محکومیت اقدامات اغتشاشگران ادامه داد: مردم زنجان با محوریت هیئت‌های مذهبی اقدامات اغتشاشگران را محکوم کردند.

موثرترین سلاح برای بقاء انقلاب خون شهدا و حضور مردم است

حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته طارم اظهار داشت: از پیامبر گرامی اسلام روایت است هرکس سه خصلت خداشناسی، مطیع و صبر در برابر مسائل را داشته باشد دارای عقل کامل است.

وی با اشاره به نصب جدید ضریح امامزادگان هاشم و عوف(ع) توسط استادکاران اصفهان افزود: این کار با همت مؤمنین انجام شده است و این مکان مقدس مبلغ ۲۰ میلیون تومان از این بابت بدهکار است امید است مردم با شرکت در این امر خیر ذخیره ای برای دنیا و آخرت خود فراهم سازند.

امام جمعه طارم اعلام کرد: مسابقه کتابخوانی از طرف دفتر آیت الله العظمی جوادی عاملی برگزار می شود که دارای جوائز ارزنده ای است گفتنی است مؤلف این کتاب که در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) است خود ایشان می باشد بنابراین چند نفر همزمان با هم با استفاده از یک کتاب می توانند در مسابقه شرکت کنند.

حجت الإسلام صادقی پور به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم اشاره کرد و گفت: ایشان تأکید کردند: این راهپیمایی ها حوادث معمولی نیست و این حرکت عظیم، منسجم و مردمی در مقابل توطئه دشمن و با چنین نظم، بصیرت، شور و انگیزه در دنیا بی نظیر است.

وی یادآور شد: حضرت آیت الله خامنه ای در زمینه انتخاب مسئولان با رأی مردم افزودند: مردمسالاری دینی را صادقانه و واقعاً قبول دارم؛ به همین علت به هرکسی که مردم رأی بدهند، کمک می‌کنم همچنانکه درباره همه دولتها از جمله این دولت، این کار را کرده ام و ادامه خواهم داد.

خطیب جمعه طارم با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان اظهار کرد: آمریکا بخاطر بردن مشکل داخلی کشور ایران به سازمان ملل و شورای امنیت بار دیگر به رسوایی اش افزوده شد.

امام جمعه شهرستان طارم گفت: مؤثرترین سلاح برای بقاء انقلاب خون شهدا و حضور همیشگی مردم در صحنه است.

صادقی پور حمایت رهبری از دولت ها را نوعی ارزش نسبت به رأی مردم ، جمهوری اسلامی و قانون دانست و افزود: هیچ کس به اندازه ایشان اهل حمایت از دولت ها نیست چون به مردم سالاری دینی اعتقاد راسخ دارد.

وی با اشاره به ۲۵ دی ماه سالروز امضاء قرار داد ننگین کمپ دیوید گفت: در چنین روزی برای اولین بار کشور مصر رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل را به رسمیت شناخت که این خیانت بزرگ در حق کشورهای اسلامی بویژه فلسطین بود.

امام جمعه طارم عنوان کرد: در ۲۶ دی ماه شاه ملعون از کشور همراه با ثروت های کلان اما بخاطر کارهایی که کرده بود با گریه و زاری آواره کشورهای دیگر شد و سرانجام با ننگ و عار از دنیا رفت.

خطیب جمعه طارم در ادامه شهادت شهید والامقام نواب صفوی و یاران وفادارش که بر علیه رژیم طاغوت قیام کرده و با سر دادن شعار الله اکبر اعدام شدند را تسلیت گفت.

فتنه واغتشاشات اخیر برنامه ریزی شده بود

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم دره ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت:  قرآن کریم به خانواده اهمیت بسیارى داده است و   در آیات الهی لزوم داشتن احترام متقابل همسران در خانه وخانواده  سپس الویت اصلی مادران در خانه وخانواده را تربیت فرزندان قلمداد نموده است.

وی همچنین با انتقاد از برخی از آداب و رسوم غلط در جامعه گفت: اسلام به عنوان مکتبی انسان‌ساز، بیشترین توجه را به والایی خانواده دارد، احکام اسلامی و الهی در جامعه و خانواده ها  مقدم بر رسوم سنتی وغیر منطقی است و هدف از تشکیل خانواده تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دست‌یابی به آرامش است.

خطیب جمعه خرمدره با اشاره به سالروز تشکیل شورای فرهنگی، تاکید کرد:   یکی از مشکلات و آسیبهای اجتماعی خانواده ها و جوانان را در جامعه امروزی فقر فرهنگی است و این خود   در جامعه منجر به ایجاد برخی از ناهنجاری های اجتماعی می شود.

حسینی در ادامه  ائمه جمعه را فرا جناحی و زبان گویای امت اعلام  کرد و گفت: داشتن افکار انقلابی و روحیه ولایی  از خصوصیات مسئولین مؤمن و ولایی است .

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم گفت:  فتنه واغتشاشات اخیر برنامه ریزی شده قبلی بوده که از طرف استکبار جهانی و مزدوران حامی عربستان سعودی و منافقین کوردل بوده است.

امام جمعه خرم دره در پایان  سالروز فرار شاه خائن از ایران و سالروز شهادت شهید نواب صفوی اشاره کرد.

آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بسیار جدی است

حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: زندگانی دنیا همچون گذشتن از سایه به روشنایی کوتاه و گذراست و راه طولانی آخرت جز با زاد و توشه تقوا و مرکب ایمان قابل پیمودن نیست .

وی با اشاره به ۲۲ دی ماه ۱۳۵۷ سالروز دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شورای انقلاب,  اظهار داشت : شورای انقلاب کار خود را به بهترین وجه انجام دادند و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در آن روز به وظیفه خود خوب عمل کرده و مثمر ثمر واقع شدند اما امروزه که دشمن به جنگ انقلاب آمده و بدنبال استحاله فرهنگی است شورای عالی انقلاب فرهنگی ما نتوانسته در مقابل دشمنان خود را مسلح کند و لذا رهبری عزیز دغدغه شدید مسائل فرهنگی به ویژه در حال حاضر فضای مجازی را دارد.

خطیب جمعه ابهر به برخی فرصت ها و آسیب های فضای مجازی اشاره کرده و خاطر نشان شد:  بدیهی است که فضای مجازی فرصت بسیار مهمی است و اگر مدیریت شود برکات بسیار زیادی دارد اما آسیب ها و تهدیدات آن نیز بسیار جدی است؛ اطلاع یافتن کاربران از آسیب‌هاى اجتماعى و تهدیدات فضاى مجازى مى‌تواند در پیشگیرى از پیامدها و کاهش اثرات مخرب این فضا بسیار مؤثر باشد.پیامدهایى مانند دور کردن افراد خانواده از یکدیگر، ایجاد اعتیاد روانى، به خطر افتادن امنیت شخصى، طلاق عاطفى ازجمله اثرات مستقیم و غیرمستقیم فضاى مجازى شمرده مى‌شوند.

وی تصریح کرد: صاحبنظران و پژوهشگران علوم انسانى معتقدند که ورود اینترنت به فضاى زندگى انسان‌ها در کنار مزایا و محاسن غیر قابل کتمان، باعث به‌وجود آمدن یکسرى دغدغه‌ها و نگرانى‌ها شده و روابط افراد را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است که ایجاد آشفتگى در خانواده‌ها یکی از آن موارد است؛ شکستن حرمت‌ها و قبح شکنى از گناهان همراه با ایجاد آشفتگى در عنصر سازنده‌ى جامعه یعنى «نهاد خانواده» است که اینکار با هدف از بین بردن نقش سازنده خانواده در تربیت فرزندان صورت مى گیرد.

رحیمی تأکید کرد: افزایش هنجارشکنى در جامعه یکی دیگر از دغدغه هاست؛ ویژگى‌هاى فضاى مجازى موجب بالا رفتن آمار جرم و اعمال مجرمانه و تشدید آسیب‌هاى اجتماعى شده و ارزش‌هاى انسانى مانند اخلاق خانوادگى، حیا، حریم خصوصى، آموزه هاى سنتى و آداب و رسوم فرهنگى را مورد تاخت و تاز قرار داده است که نتیجه‌ى این تهاجم، درگیر نمودن نهاد خانواده با چالش‌ها و تهدیدات جدى و کمرنگ شدن بسیارى از «ارزش‌هاى اجتماعى» براى افراد است.

امام جمعه ی ابهر گفت: درگذشته، افرادى که در یک محدوده‌ى جغرافیایى زندگى می کردند، داراى فرهنگ مخصوص همان محدوده بوده و از آن پیروى مى‌کردند اما با گسترش فضاى مجازى، این مرزهاى فرهنگى از میان رفته و در نتیجه فرهنگ کاربران فضاى مجازى تا حدود زیادى به هم شبیه‌تر شده است تا جایى که بسیارى از صاحب‌نظران حوزه‌ى ارتباطات، فضاى مجازى و شبکه‌هاى اجتماعى را بخشى از پروژه‌ى «آمریکایى شدن» مى‌دانند که وظیفه دارند فرهنگ تمام مردم دنیا را به فرهنگ غرب نزدیک کند.

وی خاطرنشان نشد: بسیارى از والدین به‌دلیل ویژگی های خاص فضاى مجازى و نو بودن این پدیده، فرصت و یا توان کافى براى شناخت دقیق این فضا و کاربردهاى آن‌را به دست نیاورده اند که این عدم آشنایى با فضاى سایبرى در کنار استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتى کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضاى محرمانه و خصوصى بدون احساس وجود ناظر براى فرزندان ایجاد شود و آن‌ها بدون دغدغه به سایت‌ها و احیانا شبکه‌هاى مختلف مجازى دسترسى یافته و به‌دلیل ویژگیهاى سنى و کنجکاویهاى خود، از فضاهاى ناسالم موجود در اینترنت متأثر شوند که این مسأله در بلندمدت باعث تغییر رفتار فرد و به تبع آن‌ جامعه مى‌شود.

رحیمی افزود: با همه آسیب ها و تهدیداتی که فضای مجازی دارد و مدیریت آن نیز در خارج از کشور و نوعاً در دست دشمنان است و ما در این حوادث اخیر نیز دشمنی دشمن، و فتنه فتنه گران، را بوسیله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شاهد بودیم.متاسفانه مسئولین امر از خواب غفلت بیدار نمی شوند و کوچکترین قدمی برای ایجاد زیرساخت بومی و ملی برنمی دارند و مع الاسف به جای کار و آماده سازی زیرساخت ها طفره رفته و کسب و کار مردم را بهانه کرده و به مسائل حاشیه ای می پردازند.اما انصاف این است که حق این مردم بزرگ این نیست که به دروغ به نفع مردم شعار بدهند و ژست همراهی بگیرند ولی عملاً برای اقتصاد و فرهنگ این مردم قدمی برندارند.حق مردم واقعاً برخورداری از زیرساختی امن و مطمئن برای ارتباط آزاد و کسب و کار سهل و آسان است.

توطئه دشمنان با بصیرت مردم خنثی شد

حجت الاسلام مقدمی در خطبه های نماز جمعه ایجرود با اشاره بر منویات رهبرانقلاب با تأکید بر اینکه حرف ملت ایران به ویژه جوانان در چهل سال گذشته، ایستادگی در مقابل زورگویی و زیربار قدرتها نرفتن بوده است،اظهار کرد: مثلث شوم که در این قضایا فعال بوده است در تلاش است تا به اصل نظام ضربه بزند در حالی که مردم پای ارزش هایی انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی با بیان اینکه برخی افراد سود جو در اعتراضات مردمی اختلال ایجاد کرده و به اموال عمومی آسیب رساند تا به اصطلاح در زمین دشمن به نفع دشمنان این نظام گام بردارند غافل از اینکه توطئه دشمنان با بصیرت مردم خنثی و نقش بر آب شد، ادامه داد: مسئولین باید حواسشان به کینه ورزی دشمن باشد و بیشتر از قبل به مشکلات مردمی رسیدگی کنند.

امام جمعه ایجرود با بیان اینکه ملت ایران همچنان با همان منطق، اهداف والای خود را دنبال می کند اما با انگیزه تر و پرتجربه تر از گذشته شده است و جوانان انقلابی کشور نیز پرتعدادتر از اول انقلابند، تصریح کرد: دشمنان بدانند خونی که پای این انقلاب ریخته شده است به هدر نمی رود.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به فرا رسیدن ۲۷ دی ماه، سالروز شهادت شهيدان نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر، نقش فداییان اسلام در پیروزی انقلاب اسلامی را بارز دانست و ادامه داد: علت شهادت ایشان هم تحکیم پایه های اسلام ناب محمدی است و از آنجایی که دشمنان به این هدف آنان پی بردند اقدام به ترور این روحانی و دیگر دوستانش کردند.

خطیب جمعه ایجرود با اشاره بر تشکیل شورای عالی انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) ، اضافه کرد: هدف از تشکیل شورای عالی انقلاب هدایت اصول کلی انقلاب اسلامی و نظارت عالی بر جریان این انقلاب بود که برکات بسیاری را برای نظام در بر داشت.

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه بی شک تسکیل این نهاد از دستاوردهای اندیشه های ناب و الهی امام خمینی است، گفت: حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب تاریخی خود با حمایت های ملت ایران دستاورد هایی ارزشمند را نه تنها برای ایران بلکه برای همه ملت های آزاده دنیا به ارمغان آورد.

قدردان همت و بصیرت مردم انقلابی هستیم

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ۲۲ دى‌ ماه روزى دیگر براى تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنى بر تمدید و یا عدم تمدید تعلیقیه‌هاى تحریم و پذیرش و عدم پذیرش ادامه حیات برجام است که

در هر صورت آن چه که بدیهی است، هر دو طرف تصمیم ترامپ به نفع مردم ایران است.

وی افزود: تمدید تعلیق تحریم‌ها، موجب حفظ توافق هسته‌ای است که اگر چه امتیازات فراوانی در این زمینه اعطا کردیم، اما بالاخره قابل کتمان نیست که حفظ این توافق حداقل به لحاظ بین المللی با توجه به اینکه انجام شده است، به نفع مردم ایران خواهد بود. این چیزی نیست که آمریکا به دنبال آن باشد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: در صورت عدم تمدید تعلیق تحریم‌ها باز ابتکار عمل با ماست، چرا که عملاً توافق هسته‌ای به هم خورده و آن هم نه از سوی ایران، چرا که آمریکا یکی از طرف‌های توافق است. اما آن چه بسیار مهم است نقش اروپا در این زمینه است.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: منافع اروپا در ارتباط با ادامه توافق هسته‌ای بیشتر از ایران نباشد، کمتر هم نیست؛ و این مرحله نیز آزمون بزرگی برای آن‌ها خواهد بود که تا چه اندازه قادر به حفظ استقلال در عملکرد دیپلماتیک و بالتبع سایر حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصاد باشند.

وی افزود: نهایت اینکه تصمیم برجام مبنی بر تمدید یا عدم تمدید، تأثیر چندانی در بهبود یا بدتر ساختن چهره آمریکا در ارتباط با دشمنی با ایران ندارد. چرا که آمریکا در عرصه‌های مختلف دشمنی‌ و خصومت دیرینه، خود را نشان داده و البته تا زمانی که این نظام با این قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد، ادامه خواهد داشت. همچنانکه در اغتشاشات اخیر هم دشمنی آمریکا کاملاً آشکار بود و البته به تعبیر رهبر معظم انقلاب تقاص پس خواهد داد.

خطیب جمعه ماهنشان گفت:توجه داشته باشیم که کشورهای بزرگ اروپایی جرأت چندانی در برابر آمریکا را ندارند. به تعبیر دیگر امروز آن‌ها اگر در مواردی به مخالفت اندک با آمریکا می‌پردازند، به نوعی در زمینه‌های مربوط به ایران و آن هم با اعتماد به قدرت ایران است.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: در مورد اغتشاشات اخیر مجدداً خداوند متعال را سپاسگزاریم و به معنای واقعی قدردان همت و بصیرت مردم انقلابی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج هستیم.

وی با بیان اینکه در عین حال لازم است برای پیشگیری از چنین بهانه‌جویی‌ها باید اقدام کرد، افزود: اولاً تأکید بر اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نظریه جامع اقتصادی میشود؛ این ایده و اندیشه باید در مرحله تئوری به رشد و بالندگی کافی برسد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه به همین اصل، گرایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به عنوان حوزه‌ای از رشته اقتصاد تأسیس شود.از طرفی باید به صورت جدی از نظریه‌پردازان و مقاله‌های مرتبط حمایت شود.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: در مرحله عمل نیز لازم است همه مسئولان به ویژه قوه مجریه با قاطعیت و جدیت لازم و البته به شکلی کاملاً عملیاتی این نوع از اقتصاد را در بدنه اقدامات اقتصادی از مرحله بودجه‌نویسی تا هزینه کرد، جاری و ساری سازد.

وی افزود: ثانیاً توجه به قشر محروم البته در کنار توجه هدفمند و حمایت روشمند از سرمایه‌گذاران و نخبگان علمی و اقتصادی کشور از اولویت‌های اقدام برای ارتقا و بهبود اقتصادی کشور و در نتیجه رضایت نسبی مردم است.

بالاخره ما باید قبول کنیم که واقعیتی به نام فقر و بلکه زیر خط فقر داریم و باید اقدام جدی در این زمینه صورت گیرد. خطیب جمعه ماهنشان گفت: برخوردهای تکنوکراتیک و مبتنی بر نظریه‌های توسعه غربی در یک جامعه اسلامی نه جواب می‌دهد و نه درست است. از طرفی باید مردم سالاری دینی به عنوان یک اندیشه سیاسی بی‌بدیل برای مردم و جامعه تبیین شود؛ همچنانکه حضرت آقا تأکید کردند، بالاخره مسئولان توسط مردم انتخاب می‌شوند و انتخاب کننده باید متوجه مسئولیت خود باشد؛ اینکه ما انتخاب کنیم و هیچ گونه مسئولیتی را هم نپذیریم، قاعدتاً یک ایده غیر منطقی است.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: یکی از ایده‌های بسیار غلط که در برخی از افراد رسوخ کرده و دشمن هم بسیار تلاش دارد تا این ایده را تقویت کند، این است که انتظار می‌رود رهبری در همه زمینه‌ها وارد شود. اصولاً چنین دخالتی امکان عملیاتی شدن ندارد. چرا که مستلزم ایجاد نهادها و سازمان‌های موازی فراوان است.

وی افزود: این در حالی است که به لحاظ قانونی و عقلی و شرعی نمی‌توان همه مسئولیت‌ها متوجه رهبری کرد. همه اعم از انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان باید متوجه مسئولیت خود باشند.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: روحیه خدمتگزاری و خادم بودن برای مردم باید در مسئولین تقویت و رشد پیدا کند. بالاخره پسماندهایی از روحیه و فرهنگ شاهنشاهی و خان خانی، در برخی ها وجود دارد و زمانی که به مسئولیتی دست پیدا می‌کنند، سعی می‌کنند با این روحیه زندگی کنند. اگر چه این نوع برخوردها غلبه ندارد، اما در حد کم نیز موجب آسیب‌های جدی شده است. اینکه هر کس به مسئولیتی رسید، اعتقاد به نوکری مردم پیدا کند، خود بخود مشکلات حل می‌شود. و اگر هم حل نشود، عدم احساس فاصله بین مردم و مسئولان موجب درک متقابل شده و خود به خود بسیاری از نارضایتی‌ها را از بین می‌برد.

حجت الاسلام زاهدی پور بابیان حمایت از فضای مجازی داخلی ، اظهار داشت: اگر چه بهره‌برداری از فضای مجازی یک نیاز و ضرورت اساسی است و تردیدی نیست، اما اعتماد به شبکه‌های مجازی غیر بومی و قرار دادن اطلاعات مردم و نظام در دست شبکه های مجازی غیر بومی که تقریباً بلااستثناء جاسوس هستند، مورد تأیید هیچ عاقل نیست.

وی افزود: شماره تلفن بسیاری از مسئولان را اکثر مردم ندارند اما همین شبکه‌های مجازی کل شماره تلفن‌ها را در اختیار دارند. اینکه تلگرام بدون هر گونه تبلیغ تجاری این همه امکانات رایگان در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد، قربۀ الی الله نیست، دسترسی به اطلاعات چهل میلیون ایرانی و متن پیام‌های آنان قیمت کمی نیست که تلگرام و امثال تلگرام از این مسیر دریافت و در اختیار دشمنان این نظام قرار می‌دهد.

خطیب جمعه ماهنشان گفت: همین امروز هم تلگرام حاضر به حذف کانالها و گروه‌های معاند و دشمن نظام نیست و حتی قول داده است تا یک ماه دیگر با تغییراتی در پلتفرم، تلگرام، از فیلترهای اعمال شده عبور کند.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: تشکیل شورای انقلاب در ۲۲ دی ماه ۱۳۵۷ و اعتقاد راسخ امام به کار تشکیلاتی از زمانی که انقلاب پیروز شده، امام در ارتباط با تشکیل نهادهای مدنی بیشترین تلاش را کرد. تصویب قانون اساسی قبل از اولین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ انقلابات بی‌نظیر است.

وی افزود: همه این‌ها به برکت شورای انقلاب بود که نشان می‌داد امام به راه خود ایمان و اعتقاد و البته امید دارد.

باید روحیه انقلابی‌گری را در جامعه ترویج دهیم

حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: متأسفانه برخی در داخل به دنبال منزوی کردن شعارها و گفتمان‌های انقلابی هستند و ما باید همیشه بیدار و هوشیار زندگی کنیم، چرا که دشمن قسم‌خورده‌ای که چشم دیدن دین خدا را ندارد و ۴۰ سال از این نظام و انقلاب سیلی خورده است، قطعاً آرام نخواهد نشست.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد به واسطه جهالت و سردرگمی که بر اثر سیلی‌هایی که از جبهه مقاومت دریافت کرده است، هوس توطئه‌انگیزی دیگری داشته باشد، باز هم از ملت عاشقِ شهادت ایران، تودهنی خواهد خورد.

امام جمعه قیدار اظهار کرد: تا زمانی که ما هستیم، تا دین داریم، ارزش‌های دینی را مهم می‌دانیم و تا شرف و استقلال حاصل شده از خون شهیدان وجود دارد و به آن اصرار داریم، دشمن عناد خود را روزافزون می‌کند و این هشداری است که انقلابی بمانید و گفتمان‌های انقلابی را تقویت کنید.

وی با اشاره به اینکه دولت نیروهای انقلابی را از دستگاه‌های مختلف بیرون نکند، چرا که خود و کشور را دچار آسیب و ضرر خواهد کرد، گفت: ما باید روحیه انقلابی‌گری را در جامعه ترویج دهیم و نمی‌توان با روحیه اشرافی، خلاءهای مملکت را پر کرد.

حجت الاسلام موسوی گفت: اگر بخواهیم مروری به آنچه که باعث شد تا دشمن توطئه و در ایران اغتشاش و ناآرامی ایجاد کند، داشته باشیم، برای ما مفید خواهد داد. به طور مثال بی‌توجهی ما به فرهنگ و مباحثی چون ایمان و شهادت سبب شده است که در جنگ اقتصادی و نرم فرهنگی که دشمن علیه ما به کار بسته است، تا حدی آسیب‌پذیر باشیم.

وی ادامه داد: در مسئله بودجه ۹۷، مجلس باید نکات بسیاری را مورد عنایت قرار دهد، مجلس باید اقتدار خودش را نشان دهد و رهرویِ راهِ شهید مدرس باشد و به اوضاع مملکت اشراف داشته باشد.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه مجلس باید کم‌کاری‌ها را رصد کند و دائماً آیینه‌ی وضعیت مردم باشد و نشان دهد که نماینده واقعی ملت است، گفت: مجلس باید نشان دهد که نمی‌گذارد گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی، کمر مردم را خم کرده و زمینه نارضایتی‌ها را در جامعه فراهم آورد.

وی افزود: قانونگذاری یعنی تسهیل امور، نه اینکه قانونی درست کنیم که کارها بیش از پیش پیچیده‌تر شود. روان‌سازی امور جاری و اداری از وظایف مجلس است و مجلس نباید این‌قدر دچار انفعال، نرمش و عقب‌نشینی شود.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۷ برای مسائل فرهنگی، بودجه قابل اعتنایی در نظر گرفته نشده است. در مسائل علمی، پیشرفت کشور منوط به تخصیص بودجه به این حوزه است. باید پیشرفت علمی داشته باشیم و در کنار آن، به حوزه‌های علمیه هم توجه بیشتری کنیم، چرا که شرایط بودجه حوزه‌های علمیه مناسب نیست.

وی گفت: باید در بودجه، جهت حمایتی خود را از اقشار ضعیف، پابرهنه و مستضعف در کشور قرار دهیم و باید کاری کنیم که اینها به نوایی برسند و نه اشراف مرفه بی‌درد.

امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: باید مدیریت کارآمد برای اشتغالزایی جوانان داشته باشیم و در این راستا حرف و شعار دیگر کافی است، چرا که مردم منتظر اقدام و عمل هستند. بیکاری به همراه خود افسردگی، بیماری، خشونت و اغتشاش به همراه می‌آورد و اینکه بگوییم برای اشتغالزایی، پول و بودجه در نظر گرفته‌ایم، دیگر کفایت نمی‌کند چرا که باید با مدیریت جهادی در این مسئله کار کرد.

وی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه باید به مردم احترام گذاشت و به نوعی مسئله تحویل گرفتن مردم از جانب مسئولان است و شعارهای غربی برای همه اقشار جامعه جالب نیست و متن ملت ایران، افرادی مؤمن به انقلاب و اسلام هستند که باید در راستای حل مطالبات و مشکلات آنها، حرف‌هایشان را شنید و حل کرد؛ اگر توان حل این مشکلات را ندارید، وعده‌های بیهوده هم به مردم ندهید.

حجت الاسلام موسوی گفت: در این اغتشاشات که طراحی دشمن بود، با دست داخلی‌ها به پایگاه‌های نماز جمعه، ادارات دولتی، بانک‌ها، منازل ائمه جمعه و برخی دیگر از مکان‌ها حمله شد که البته اینها کار ملت نیست و اقدامی ضد انقلاب و به دستور شیطان بزرگ صورت گرفته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر