logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۵۴۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

شهر زمینی دژمند برای بازدید گردشگران امن نیست/ راه اندازی اولین خانه بوم گردی شهر زنجان

شهر-زمینی-دژمند-برای-بازدید-گردشگران-امن-نیست-راه-اندازی-اولین-خانه-بوم-گردی-شهر-زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: شهر زیر زمینی دژمنده نیز به دلیل کامل نبودن امنیت هنوز آماده پذیرایی از گردشگران نیست.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهارداشت: هفتمین کارگاه و نمایشگاه عکاسی نجومی پروژه بین المللی جهان در شب دوم تا چهارم اسفندماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.

وی افزود: جاذبه های تاریخی در شب یکی از برنامه های جانبی این کارگاه است و به صورت مسابقه ای برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه فضای قبلی اداره کل میراث فرهنگی زنجان در حال حاضر به فضای شهری تبدیل می شود و نشست های خبری در این مکان برگزار می شود،خاطرنشان کرد:اولین مرکز مانیتورینگ ،اتاق نمک و مجموعه اقامتی در این مکان در نظر گرفته شده است.

رحمتی ادامه داد: جاذبه های تاریخی زنجان در قالب هفتمین کارگاه و نمایشگاه عکاسی نجومی پروژه بین المللی جهان در شب معرفی می شود.

رحمتی در ادامه گفت:عکاسی مدیون نجوم است و اگر ابن هیثم اتاق تاریک را کشف نمی کرد امروز عکاسی پیشرفت نداشت.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره توآن فرصت تلفیق طبیعت و آسمان را داده است،گفت:امروز سربه هوا نبودن مشکل شده چرا که دیدن آسمان را سخت کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه گردشگری با غروب آفتاب تعطیل می شود،افزود:اما امروز تلاش می شود تا گردشگری برای تک تک لحظه ها برنامه ریزی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه سهم آسمان در عکاسی باید مورد توجه قرار گیرد،بیان داشت: اگر ماه و ستاره را به ابر و آسمان اضافه کرده و بناهای تاریخی را به این مجموعه اضافه کنیم، صحنه بسیار بی نظیری ثبت می شود.

رحمتی ادامه داد: هر چه زمینی باشیم جلوی آسمانی شدن خود را می گیریم و باید زاویه دید را از زمین به آسمان ببریم چرا که در آن صورت است که روی زیبا چندبرابر می شود.

وی گفت: کارگاه و جشنواره آسمان در شب در قالب کتابچه چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

این مسئول با اشاره به شناسایی نقاطی برای رصد آسمان در زنجان، گفت:تجربیات عکاسان نجومی در این زمینه ثبت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران، در خصوص موزه میرزایی، اظهار داشت: موزه میرزایی زنجان به واسطه محتوای موجود در اشل موزه نبود و موقتا تعطیل شد اما با خانواده میرزایی مذاکرتی انجام شد و برای اعطای مستندات به توافق رسیده ایم و تلاش می کنیم تا یک سال آینده این موزه راه اندازی شود.

رحمتی در خصوص خانه های بوم گردی نیز گفت: تا عید نوروز۲۰ خانه بوم گردی در استان زنجان راه اندازی می شود.

وی از راه اندازی اولین خانه بوم گردی شهر زنجان خبر داد و افزود: این خانه نیز از عید امسال به مسافران خدمات رسانی می کند.

این مسئول ادامه داد: خانه های بوم گردی اقامتگاه صرف نیستند و گردشگران روند زندگی زیست بوم را تجربه می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در زمینه روستای هدف گردشگری خوئین به توافق رسیده ایم که حمام‌ موجود به مکانی برای پذیرایی تبدیل شده و دو خانه بوم‌گردی نیز راه اندازی شود.

رحمتی افزود: شهر زیر زمینی دژمنده نیز به دلیل کامل نبودن امنیت هنوز آماده پذیرایی از گردشگران نیست.

وی در خصوص حرائم شهر سلطانیه نیز گفت: در سلطانیه ممنوعیت ساخت نداریم و محدودیت در این زمینه وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه در وضعیت موجود مشکلی برای اسکان نداریم و تا افق  اسکان ۱۵ هزار نفر در این شهر دیده شده است،افزود:مشکل ما زمین هایی است که عرصه های تاریخی بوده اما در تملک شخصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان داشت: در طرح جامع سلطانیه مکان هایی به عنوان عرصه تاریخی دیده شده است و سازمان باید در مدت زمان مشخصی تکلیف آنها را مشخص کند.

رحمتی خاطرنشان کرد: در عرصه مسجد جمعه این شهر مسکن مهر احداث شده است و این موجب شده تا درب اصلی چلبی اوغلی به خیابان کشیده شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر