logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۵۴۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

میزان تولید زیتون استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است/ صرف 74 میلیارد تومان اعتبار در بخش تجهیزات سیستم‌های نوین در استان زنجان

میزان-تولید-زیتون-استان-زنجان-بالاتر-از-میانگین-کشوری-است-صرف-74-میلیارد-تومان-اعتبار-در-بخش-تجهیزات-سیستم‌های-نوین-در-استان-زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تولید زیتون در استان زنجان گفت: میزان تولید زیتون در استان زنجان در هر هکتار بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش موج رسا; حسین جعفری امروز در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان زنجان افزایش عملکرد در واحد سطح را بسیار مهم برشمرد و گفت: علاوه بر تولید پایدار باید استفاده بهینه از منابع آب و خاک در دستور کار کشاورزان قرار گیرد چرا که ملاک انتخاب کشاورزان نمونه نیز استفاده حداقل از منابع پایه و حفظ محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 بیش از 74 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز ارضی به سیستم‌های نوین کشاورزی تخصیص یافته است بیان کرد: از این مبلغ 34 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است و با توجه به اهمیت مدیریت منابع آب محدودیتی در اختصاص اعتبارات این بخش نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در شاخص‌های اختصاصی کشاورزی رتبه خوبی کسب کرده است گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای آب و خاک از محل منابع ملی و استانی تامین اعتبار شده است.

وی ابراز کرد: این همایش تجلیل به‌منظور ارج نهادن به تلاش‌های فعالان عرصه کشاورزی و معرفی الگوهای برتر برگزار شده که نشان می‌دهد راه برای تولید محصولات کشاورزی با بیشترین بهره‌وری وجود دارد.

جعفری به انتقال تجربیات بین کشاورزان و تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: میانگین تولید زیتون در هر هکتار در استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته این سازمان ماموریت‌هایی از جمله تامین امنیت غذایی، کاهش فقر و ایجاد ثبات در تامین مواد غذایی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ماموریت‌های جدیدی به وظایف سازمان جهاد کشاورزی اضافه شده است ابراز کرد: تولید محصولات کیفی و حفظ منابع پایه از مهمترین این ماموریت‌ها است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر