logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۵۳۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان زنجان:

مشکل راه‌های روستایی بالای 50 خانوار استان زنجان برطرف می‌شود/ اتمام آسفالت راه‌های روستایی بین 20 تا 50 خانوار تا پایان برنامه ششم توسعه

مشکل-راه‌های-روستایی-بالای-50-خانوار-استان-زنجان-برطرف-می‌شود-اتمام-آسفالت-راه‌های-روستایی-بین-20-تا-50-خانوار-تا-پایان-برنامه-ششم-توسعه

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان زنجان گفت: آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار ماهنشان تا 2 سال به اتمام می‌رسد.

مسعود بیات‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه به طور میانگین حدود 65 درصد راه‌های شهرستان ماهنشان آسفالت است، اظهار کرد: در استان حدود 78 راه‌های ما آسفالت هستند که نشان می‌دهد شهرستان ماهنشان کمتر از میانگین استانی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کم جمعیت بودن برخی روستاهای شهرستان ماهنشان میزان راه‌های آسفالته این شهرستان کمتر است، ابراز کرد: در کنار جمعیت کم روستاهای صعب‌العور و طولانی بودن مسیر روستاها سبب شده تا به لحاظ شاخص اقتصادی آسفالت راه‌ها توجیه فنی نداشته باشد اما ما با این وجود روستاهای بالای 50 خانوار را در اولویت قرار داده و نسبت به آسفالت آنها اقدام می‌کنیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: برنامه ما این است تا تمام روستاهای بالای 50 خانوار شهرستان ماهنشان را که هشت یا 9 روستا است را آسفالت کنیم.

وی با اشاره به تعداد روستاهای بالای 50 خانوار شهرستانهای استان که راه آسفالت ندارند، گفت: در طارم دو روستا، زنجان یک روستا و در شهرستانهای ابهر، خرمدره، خدابنده و سلطانیه راه روستایی بالای 50 خانوار خاکی نداریم.

بیات‌منش با بیان اینکه گاهی حتی آسفالته کردن راه روستایی صرفه اقتصادی نداشته و 10 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، افزود: این در حالی است که بودجه استانی ما در حوزه راه 20 میلیارد تومان است، اما ما راه‌های روستایی بالای 50 خانوار را در اولویت قرار داده و از ردیف ملی برای آنها ابلاغ گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 13 میلیارد تومان از منابع ملی برای راه‌های روستایی ابلاغ گرفته‌ایم اما تخصیص آن نیامده است، عنوان کرد: نصف این اعتبار قرار است به شهرستان ماهنشان اختصاص یابد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه با ساخت حدود 70 کیلومتر راه مشکل شهرستان ماهنشان حل می‌شود، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم تا دو سال آینده راه‌های روستایی بالا 50 خانوار باقی مانده شهرستان ماهنشان را آسفالت کنیم که باید توجه داشت که در کنار این روستاهای بالای 50 خانوار 20 روستای زیر 50 خانوار نیز از این راه‌ها بهره مند خواهند شد.

وی در خصوص آسفالته کردن راه‌های روستایی زیر 50 خانوار استان گفت: در برنامه‌ ششم توسعه آسفالت روستاهای بالای 20 خانوار تعریف شده که ما تا یک ماه آینده اولویت‌بندی روستاهای بالای 20 خانوار را به سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در استان زنجان حدود 100 روستای بین 20 تا 50 خانوار داریم که با اولویت‌بندی سعی خواهیم کرد تا پایان برنامه ششم توسعه راه‌های این روستاها را به اتمام برسانیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر