logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۵۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان:

10 درصد آب مورد نیاز فضای سبز زنجان از آب شرب تامین می‌شود

10-درصد-آب-مورد-نیاز-فضای-سبز-زنجان-از-آب-شرب-تامین-می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان با اشاره به اینکه 90 درصد آب شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب جداسازی شد گفت: در حال حاضر 10 درصد آب فضای سبز شهر زنجان از آب شرب تامین می‌شود.

به گزارش موج رسا; علیرضا جزء قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین برخی از آب شرب روستاها توسط شرکت آب فاضلاب شهری اظهار کرد: آب برخی از روستاهای حاشیه شهرها را تامین می‌کنیم و بیشتر این روستاها در اطراف شهر زنجان است.

وی با اشاره به استفاده از آب شرب در فضاهای سبز در زنجان ابراز کرد: باید شهرداریها باید تا پایان سال 95 استفاده از آب شرب را قطع می‌کردند و برنامه‌هایی را در این باره آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان بیان کرد: عمده‌ترین مصرف کننده آب برای فضای سبز در شهر زنجان است و خوشبختانه با اقداماتی که شهرداری زنجان انجام داده بیش از 90 درصد آبی که در فضای سبز شهر زنجان استفاده می‌شود از آب غیر شرب است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابهر این اقدام نیز در دستور کار قرار دارد بیان کرد: در سایر شهرها نیز این کار در دست اقدام بوده و اقدامات لازم در دست اجرا است.

جزء قاسمی ابراز کرد: در برخی از شهرها مانند قیدار منابع آبی دیگری وجود ندارد و از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به کمبود آب در استان زنجان ابراز کرد: یک سوم بارش جهانی را داریم با این وجود نزدیک به دو برابر مصارف جهانی آب مصرف می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از آب در بین خانواده‌ها نهادینه شود بیان کرد: در این راستا رسانه‌ها می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند.

وی با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه آب شهری استان زنجان بیان کرد: 20 کیلومتر از شبکه توزیع آب شرب در سطح استان زنجان بازسازی شده است.

جزء قاسمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح فاضلاب شهری در 4 شهر زنجان، ابهر، ماهنشان و زرین آباد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم در شهر ابهر و خرمدره افزود: مهمترین پروژه‌هایی که در این شهرستانها در حال اجرا بوده تصفیه خانه این دو شهر است که با توجه به وضعیت نامناسب آب دست ابهر و خرمدره راه‌اندازی تکمیل این پروژه بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان ابراز کرد: اجرا طرح شبکه آب فاضلاب شهری خرمدره نیز جزو اولویت برنامه‌ها در این شهرستان است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر