logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۲
[ شناسه خبر : ۵۲۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یکشنبه های فرهنگی زنجان؛

از نقد سقوط تا اجرای نمایش نمکستان در زنجان

از-نقد-سقوط-تا-اجرای-نمایش-نمکستان-در-زنجان

یکشنبه های فرهنگی زنجان نیز امروز برگزار و طی آن کتاب سقوط نقد شده، پنج فیلم اکران و نمایش نمکستان اجرا می شود.

به گزارش موج رسا; کتاب "سقوط" نوشته آلبر کامو، نویسنده مشهور فرانسه در جلسه این هفته نقد کتاب انجمن ادبی اشراق زنجان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

علی‌اصغر اوجاقلو، دبیر انجمن ادبی اشراق زنجان با اعلام این مطلب افزود: این کتاب در هفته نوزدهم نقد کتاب انجمن امروز، نقد می‌شود.

وی ادامه داد: در دی‌ماه امسال، ادبیات فرانسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در هفته گذشته نیز کتاب مردی با کبوتر نوشته رومن گاری مطرح شد.

به گفته وی، هفته آینده، ١٧ دی‌ماه نیز کتاب مرگ آرام، نوشته سیمون دوبووار و پس از آن در ٢٤ دی‌ماه کتاب دیوار نوشته ژان پل سارتر نقد و بررسی می‌شود.

جلسات هر هفته یک کتاب انجمن ادبی اشراق زنجان، یکشنبه هر هفته از ساعت ٤ تا ٦ عصر در محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان، طبقه دوم، کلاس کارگاه شعر دایر بوده و شرکت برای عموم آزاد است.

"سقوط" رمان فلسفی آلبر کامو است که برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ انتشار یافت و آخرین اثر داستانی کامل وی محسوب می‌شود.

محل وقوع داستان سقوط در شهر آمستردام است. این رمان از مجموعه‌هایی از تک گویی‌های نمایشی تشکیل شده که جریان زندگی ژان باتست کلمانس به روایت خودش می‌باشد. در این داستان وی که خود را قاضی توبه کار نام نهاده داستان زندگی‌اش را برای یک غریبه که در واقع خواننده کتاب است بصورت اعتراف‌گونه  تعریف می‌کند.

 پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان، میزبان چهار فیلم کوتاه است.

 لیلا بیگلی، سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان در مورد این چهار فیلم گفت: "دختری در میان اتاق" ساخته کریم لک‌زاده و "غلامرضا" ساخته مصطفی امامی، از جمله این فیلم‌ها هستند که برای اعضای انجمن سینمای جوان اکران می‌شوند.

 وی با اشاره به سایر فیلم‌های این هفته پاتوق فیلم کوتاه افزود: فیلم " شکستنی است" به کارگردانی مهدی آقاجانی و فیلم کوتاه "زمان قرض گرفته شده" به کارگردانی "لو هامولهاج واندرو کاتس" نیز به نمایش درمی‌آید.

وی زمان اکران این فیلم‌ها را راس ساعت ١٦ و ٣٠ دقیقه در دفتر انجمن سینمای جوان واقع در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان عنوان کرد.

همچنین هممزمان با برگزاری هشتمین جلسه یکشنبه‌های تئاتر زنجان در روز دهم دی‌ماه، گروه تئاتر پوپک با تئاتر "نکمستان" به کارگردان فرهاد ابوالفضلی به اجرای نمایش می‌پردازد.

حسین نجفی، رئیس انجمن نمایش زنجان با اعلام این مطلب افزود: نویسنده این نمایش متین اوجاق فقیهی بوده و راوی آن جلال نوری است.

وی با معرفی بازیگران این نمایش گفت: فرهاد ابوالفضلی،زهره مسلمیون، متین اوجاق‌فقیهی، مونا اوجاقلو، محمدحسین محمدی، ایلناز پیری،محمدامین هاشمی و گلبرگ محمدی در این تئاتر به ایفای نقش می‌پردازند.

موسیقی نمایش نمکستان، بر عهده کریم کاموسی، بهراد حاجی‌میری و محمد سلیمان‌نژادبوده و منشی‌گری صحنه آن را هانیه داوودی انجام می‌دهد.

از جمله سایر عوامل این نمایش می‌توان به اجرای موسیقی توسط غزاله پشم‌فروش، اجرای نور توسط مریم‌ بهاری، اجرای گریم توسط سیده‌لیلا حسینی، طراح و اجرای لباس توسط ایلناز پیری، طراح صحنه و نور توسط متین اوجاق‌فقیهی، طراح پوستر توسط معصومه بهاریان،طراح بروشور توسط فرهاد ابوالفضلی، اجرا دکور و صحنه توسط کریم کاموسی و مشاور کارگردان توسط متین اوجاق فقیهی اشاره کرد.

مدت زمان اجرای این نمایش ٦٠ دقیقه بوده و از ساعت ١٦ و ٣٠ دقیقه یکشنبه، ١٠ دی‌ماه در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان به روی صحنه می‌رود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر