logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۵۲۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

بهره برداری از 10 اقامتگاه بوم گردی ابهر تا تیرماه سال آینده / درسجین پایلوت طرح توسعه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می شود

بهره-برداری-از-10-اقامتگاه-بوم-گردی-ابهر-تا-تیرماه-سال-آینده-درسجین-پایلوت-طرح-توسعه-تراش-سنگ-های-قیمتی-و-نیمه-قیمتی-می-شود

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی زنجان تا تیرماه سال آینده ۱۰ اقامتگاه بومگردی در شهرستان ابهر به بهره برداری می رسد.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی، در نخستین جلسه شهرستانی حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت:ما برای شهرستان ابهر  ۱۰ اقامتگاه بومگردی پیش بینی کرده ایم که تا تیرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در بحث دفاتر خدمات مسافرتی نیز  پنج دفتر خدمات مسافرتی، آموزش بیش از ۴۰ راهنمای گردشگری در راستای پیگیری قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: لازمه استفاده از پتانسیل شهرستان ابهر در زمینه صنایع دستی، شناسنامه دار کردن تولیدات است.

رحمتی با بیان اینکه ما در حال حاضر ۴۷۸ نفر صنعتگر فعال در این شهرستان ابهر فعال هستند، افزود: ۲۶۱ نفر از این تعداد بیمه شده اند.

وی  با اشاره به این مطلب که برای نخستین بار است از محل صندوق توسعه ملی ۱۰ درصد اعتبار برای صنایع دستی و ۱۰ درصد برای حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است،گفت:در حوزه اشتغال در راستای طرح مذکور، سرمایه گذاران می توانند هم در بحث صنایع دستی و هم گردشگری با سرمایه گذاری در روستاها از اعتبارات این محل استفاده کنند.

این مسئول بیان داشت: برای شهرستان ابهر اشتغالزایی بالغ بر ۱۲۰ نفر در این دو حوزه پیش بینی شده که در روستاهای درسجین، اسپاس، امین آباد، قروه، قمچ آباد، چرگر، فنوش آباد، چشین، کوه زین و نورین اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: روستای درسجین به عنوان پایلوت برای اجرای طرح توسعه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در نظر شده و تست اولیه کارگاهی صورت گرفته است. بر اساس هدفگذاری صورت گرفته تا اوایل تابستان این طرح اجرا می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر