logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۵۱۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
اندر حکایات گرانی تخم مرغ؛

افسانه تخم طلا تبدیل به واقعیت شد/ تخم مرغ در گرانی از مرغ هم سبقت گرفت

افسانه-تخم-طلا-تبدیل-به-واقعیت-شد-تخم-مرغ-در-گرانی-از-مرغ-هم-سبقت-گرفت

صعود یکباره قیمت تخم مرغ در زنجان دور از انتظار بود به طوریکه قیمت یک کیلو تخو مرغ از قیمت خود مرغ نیز بالاتر رفته است.

 

به گزارش موج رسا; افزایش قیمت اقلام مصرفی این روزها عادی شده و این تغییرات برای برخی‌ها عادی ولی برای دهک‌های پایین جامعه دور از انتظار است.

صعود قیمت اقلام هر روز اتفاق می‌افتد و این افزایش‌ها به دلیل اینکه با درآمد‌های موجود مردم در زنجان همخوانی ندارد مردم را با مشکل مواجه کرده که بیشتر اقشار دهک‌های پایین جامعه را متاثیر می‌کند.

البته گرانی تخم مرغ تنها یک نشانی از پریشانی اقتصاد است این مشکل در بخش‌های مختلف خود را در جامعه به گونه‌ای نشان می‌دهد.

در پی افزایش برخی از اقلام مصرفی در زنجان تخم مرغ با افزایش قیمت خود در بازار یکه تازی می‌کند.

در حال حاضر تخم مرغ در قیمت نسبت به مرغ پیشی گرفته و در بازار نزدیک به 8 هزار تومان عرضه می‌شود.

گران شدن تخم مرغ همچنین در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته و مورد بحث مردم در شبکه‌های اجتماعی و طنز برخی از کانال‌ها شده است.

سید ناصر رمضانلو رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با مصاحبه در برخی از رسانه‌ها از ارزان شدن تخم مرغ خبرداده ولی مغازه داران از افزایش بالای قیمت این اقلام از یک ماه گذشته تا به امروز سخن می‌گویند.

در حال حاضر تخم مرغ در مغازه‌های سطح شهر زنجان هر دانه ششصد تومان و کیلویی در حدود 9 هزار تومان و شانه‌ای نیز در حدود 18 تا 19 هزار تومان عرضه می‌شود.

با توجه به گران شدن بی‌سابقه قیمت تخم‌مرغ و افزایش نگرانی مردم توجه نمایندگان مجلس را به این موضوع جلب کرد.

بازار ملتهب و گران تخم مرغ به جایی رسید که صدای نمایندگان مجلس را نیز درآورد و در نامه‌ای به رئیس جمهور اعتزاض خود را از گرانی تخم مرغ اعلام کردند.

سرعت افزایش قیمت تخم مرغ امسال در زنجان به صورت لاک‌پشتی بود ولی در چند ماه اخیر صعود ناگهانی قیمت آن منجر به التهاب بازار تخم مرغ شد.

گرانی اقلام پرمصرف در زنجان همچنان مطرح است و سوال اینجاست که آیا تخم مرغ هم همانند گوشت قرمز گوسفندی در زنجان در صدر گرانی‌ قرار می‌گیرد؟!

به نظر می‌رسد داستان افزایش قیمت تخم مرغ و نوسانات آن در بازار که تقریبا هر سال تکرار می‌شود و ضرر و زیان آن نیز تنها متوجه مصرف کننده بوده نیازمند توجه اساسی مسئولان است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر