logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۴۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون ورزش و جوانان استان زنجان اعلام کرد

پیش‌بینی حضور 50 ورزشکار و 10 مربی از استان زنجان در بازیهای آسیایی جاکارتا

پیش‌بینی-حضور-50-ورزشکار-و-10-مربی-از-استان-زنجان-در-بازیهای-آسیایی-جاکارتا

معاون ورزش و جوانان استان زنجان گفت: یش‌بینی می‌شود که 50 ورزشکار و 10 مربی از استان در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی حضور داشته باشند.

به گزارش موج رسا; محمدعلی حمزه‌پور امروز در جلسه شورای عالی ورزش استان زنجان با بیان اینکه بازیهای آسیایی برای کشورهای مهم است، اظهار کرد: 28 رشته المپیکی و 6 رشته غیرالمپیکی در این مسابقات حضور دارند.

وی با بیان اینکه 11 هزار ورزشکار و 5500 تیم در بازیهای آسیایی حاضر می‌شوند، ابراز کرد: بهترین نتیجه ایران در بازیهای آسیایی مربوط به سال 2014 بود که به مقام پنجم دست یافتیم.

معاون ورزش و جوانان استان زنجان به برخی از ظرفیت‌ها و کمبودهای ورزش استان نیز اشاره کرد و گفت: عدم حمایت صنایع استان از ورزش، پایین بودن اعتبارات ز جمله مشکلات بوده و از طرف دیگر نیز ما توانمندی‌هایی در زمینه وجود مربیان و قهرمانان بزرگ ورزشی داریم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که 50 ورزشکار و 10 مربی از استان در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: کسب 7 تا 10 مدال در بازیهای آسیایی و 10 تا 15 مدال در پاراآسیایی پیش بینی شده است.

حمزه‌پور با اشاره به اهمیت تشکیل ستاد استانی بازیهای آسیایی تصریح کرد: ما در رشته‌هایی مانند قایقرانی، کشتی، ووشو، دوچرخه‌سواری، کاراته، شنا و واترپلو، تیراندازی با کمان، شمشیربازی، بدمینتون، کوهنوردی و سنگنوردی و ورزشهای جانبازان و معلولان ورزشکار و مربی در این مسابقات خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بخش مربیان و داوران نیز ظرفیت‌های خوبی در استان دارد، بیان کرد: بیش از 20 مربی تیم ملی و 28 داور فراملی ظرفیتی برای استان هستند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به هزینه پیش‌بینی شده برای بازیهای آسیایی اظهار کرد: ما برای کل هزینه‌ها بیش از یک میلیارد و 157 میلیون تومان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر