logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۴۹۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهر دندی:

دستور ترامپ خودکشی و آغاز انتفاضه جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود

دستور-ترامپ-خودکشی-و-آغاز-انتفاضه-جهان-اسلام-علیه-رژیم-صهیونیستی-خواهد-بود

امام جمعه شهر دندی گفت: قدس متعلق به مسلمانان است و دستور  رییس جمهور آمریکا  مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس نوعی خودکشی و آغاز انتفاضه جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در نماز جمعه این هفته با محکومیت دستور ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس اظهارداشت: رژیم صهیونیستی سرزمین ندارد تا اینکه پایتختی داشته باشد و این کار رئیس جمهور آمریکا، مسلمانان را متحدتر خواهد کرد.

*استقلال فرهنگی مهمترین رکن استقلال هر کشور است

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و با بیان اینکه فرمان حضرت امام(ره) با هدف قطع سلطه  فرهنگی بیگانگان از کشور و استقلال فرهنگی بود، افزود: استقلال فرهنگی مهمترین رکن استقلال هر کشور است و استقلال فرهنگی از اصول مهم استقلال سیاسی و اقتصادی است.

امام جمعه شهر دندی اسلامی کردن دانشگاهها، پرورش نیروی انقلابی در دانشگاه ها و جلوگیری از ورود عناصر ضد انقلاب به دانشگاهها را از وظائف شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و گفت: فرهنگ بخش مظلوم کشور است و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه دارد جبهه فرهنگی نظام اسلامی را تقویت کند.

حجت الاسلام حسینی نسب به سالروز شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب توسط منافقین اشاره کرد و با تجلیل از شخصیت این عالم انقلابی، اظهارداشت: نماز جمعه غالبا مورد حمله و تخریب دشمنان بوده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و محل آگاهی بخشی و تجزیه و تحلیل مسائل مهم کشور و جهان است و لذا به همین خاطر یک زمان ائمه جمعه را ترور و به شهادت می رساندند و یک زمان نیز از طرح مسائل مهم کشور یا منطقه در نماز جمعه عصبانی می شوند، افزود: ائمه جمعه مستقلانه مواضع نظام اسلامی و مقام معظم رهبری را در خطبه های نماز جمعه تبیین و تشریح می کنند.

خطیب جمعه شهر دندی با بیان اینکه نماز جمعه، محل دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی و اهداف شهدای انقلاب و دفاع مقدس است، گفت: شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند و یاد شهیدان نباید فراموش شود البته بهترین راه زنده نگهداشتن یاد شهدا، حرکت در مسیری که شهدا به ما نشان داده اند.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری زکات به تشریح اهمیت این فریضه الهی پرداخت و با بیان اینکه زکات مکررا در قرآن خصوصا در کنار نماز آمده، اظهارداشت: نماز رابطه با خدا و زکات را بطه با مخلوق خدا است.

وی با اشاره به اینکه اگر فقیری گرسنه بخوابد، گناهش بر عهده کسی است که زکات واجب خود را نپرداخته، افزود: هر کس در پرداخت زکات کوتاهی کرده باید از درگاه الهی طلب عفو و بخشش نماید.

امام جمعه شهردندی از خمس و زکات به عنوان دو واجب الهی یاد کرد و گفت: زکات حق فقرا و خمس حق امام زمان(عج) و حق سادات فقیر است و هرکس خمس و زکات ندهد، آتشی است که به شکم خود می ریزد.

حجت الاسلام حسینی نسب به سالروز معرفی عراق به عنوان آغاز جنگ علیه ایران از سوی سازمان ملل اشاره کرد و اظهارداشت: این مسأله حقانیت ایران را ثابت و نشان داد که جمهوری اسلامی اهل حمله و تجاوز نیست.

شمیم ماهنشان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر