logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۴۸۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل محیط زیست استان زنجان:

رودخانه قزل اوزن کانون آلودگی آینده استان زنجان/ شهر زنجان در محاصره واحد‌های صنعتی است

رودخانه-قزل-اوزن-کانون-آلودگی-آینده-استان-زنجان-شهر-زنجان-در-محاصره-واحد‌های-صنعتی-است

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: بارگذاری بدون حساب رودخانه قزل اوزن می‌تواند کانونی برای وارد شدن ریزگرد‌ها در آینده به هوای استان شود.

به گزارش موج رسا; سیدرضا موسوی مشکینی امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان در پاسخ سوال یکی از اعضای شورای شهر زنجان در خصوص آلوده بودن هوای استان زنجان اظهار کرد: هوای استان زنجان آلوده نیست و این امر براساس ایستگاه‌های محیط زیست بررسی‌ها ایستگاه‌های محیط زیست بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مقاطع ما شاهد آلودگی‌هایی در هوای زنجان هستیم ابراز کرد: در برخی از روز‌های سال به دلیل ورود ریزگرد‌ها که منشا آن خارج از کشور است شاهد آلودگی‌هایی در هوای زنجان می‌شویم.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان خاطر نشان کرد: استان زنجان نیز جزو استانهایی است که در گیر ریزگرد‌ها شده و بیشتر این روزگردها در فصل بهار وارد هوای استان می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی کانون‌هایی که در آینده می‌تواند هوای استان را آلوده کند افزود: در استان زنجان کانون‌هایی وجود دارد که مستعد تبدیل شدن به ریزگرد‌ها هستند.

موسوی‌مشکینی بیان کرد: قزل اوزن یکی از رودخانه‌هایی که از استان زنجان عبور می‌کند هیچ وقت خشک نمی‌شد ولی سطح این رودخانه می‌تواند کانونی برای وارد شدن ریزگرد‌ها در آینده به هوای استان شود.

وی گفت: بارگذاری بدون حساب و بیش از حد به بهانه ایجاد اشتغال‌، تولید و غیره انجام می‌شود باعث شده این رودخانه در طول سال رفته رفته کامل خشک شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان بیان کرد: با این روند که این رودخانه که در حال حاضر فرصتی برای استان بوده در آینده تهدید برای استان شده و به یک کانون داخلی تبدیل ریزگردها تبدیل شود.

وی با اشاره به در بحث مدیریت ایستگاه‌های محیط زیست با مشکل اعتبارات مواجه هستیم افزود: ساله سرویس‌های نگهداری یک ایستگاه 100 تا 150 میلیون تومان هزینه دارد.

موسوی‌مشکینی خاطر نشان کرد: لازم است یک ایستگاه سنج سلامتی هوا در شهر زنجان و شهرک تخصصی روی در مکان مناسب احداث شود.

وی با اشاره به شریط فیزیکی استقرار شهرک‌ها و احداث واحد‌های صنعتی گفت: شهر زنجان در محاصره واحد‌های صنعتی قرار گرفته و باید فکری به این موضوع شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به آلودگی روغن نباتی زنجان گفت: بوی نامطبوعی که صبح در زنجان احساس می‌شد ناشی از فعالیت این شرکت در زنجان است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه روغن نباتی می‌تواند این مشکل را حل کند افزود: حل این مشکل یک مسئله پیچیده‌ای نیست.

موسوی‌مشکینی افزود: پیگیریهای لازم برای حل این مشکل انجام و پرونده قضایی تشکیل شده و مدیرعامل این شرکت نیز محکوم شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر