logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۴۸۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

مبارزه با خشونت علیه زنان جدی گرفته شود/ ضرورت جلوگیری از کارهای جزیره ای در حوزه مسائل اجتماعی

مبارزه-با-خشونت-علیه-زنان-جدی-گرفته-شود-ضرورت-جلوگیری-از-کارهای-جزیره-ای-در-حوزه-مسائل-اجتماعی-

 معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: در برخی خانواده ها به زن به عنوان استکبار جهانی نگاه می شود از اینرو باید مبارزه با خشونت علیه زنان جدی گرفته شود.

به گزارش موج رسا; سید بیوک موسوی در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان زنجان با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع) بر ضرورت ارائه آمار و شاخص ها به صورت کمی و کیفی از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت:اطلاع رسانی و گزارش دهی موجب می شود که آمارها به صورت واقعی ارائه شود.

وی با بیان اینکه گزارش ها باید رشد کمی و کیفی را نشان دهد،بیان داشت:راه اندازی اتوبوس کتابخوانی سیار را در راستای ترویج کتابخوانی موثر است.

این مسئول بر ضرورت ارائه ضعف ها برای چاره اندیشی در مسائل مختلف تاکید کرد و گفت:برخی مشاوره ها مشکل آفرین هستند و به جای کمک به خانواده ها، کانون خانواده را از هم می پاشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از بزرگترین افت های جامعه عدم توجه به علوم اجتماعی است،افزود: باید در کنار فعالیت های روانشناسی به علوم اجتماعی نیز بها داده شود.

موسوی با اشاره به راه اندازی شهرک صنعتی ظریفان زنجان و درخواست برخی مسئولان برای اختصاص واحدهایی برای بانوان زنجانی، بیان داشت:یکی از مولفه ها برای واگذاری این واحدها باید توانمندی افراد باشد نه توصیه و سفارش از سوی برخی افراد.

وی با بیان اینکه گاهی به نام صنایع دستی این واحدها گرفته می شود اما تبدیل واحدهای فروشگاهی و فروش پفک و تخم مرغ فروشی می شود،افزود:ارتقای کیفی در کنار کمی بسیار مهم است که باید در گزارش ها ارائه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه خیلی از مشکلات امروز هر فرد به دوره نوجوانی و کودکی آن بر می گردد چرا که شخصیت انسان در این سنین شکل می گیرد،افزود:باید در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان درگیری را یکی از مهمترین پرونده های قضایی استان زنجان عنوان کرد و گفت: در کنار این مسئله که مردم زنجان زود با هم درگیر می شوند بیشترین آمار پرونده های مصالحه دادگاهی نیز به استان زنجان اختصاص دارد.

موسوی برضرورت توجه نظام تربیتی،آموزش و پرورش و حوزه ها برای تربیت اشخاص جامعه تاکید کرد و گفت: در برخی خانواده ها به دلیل مشکلات موجود دخترها به دنبال فرار هستند و از این رو ازدواج می کنند.

وی با بیان اینکه حل معضلات اجتماعی نیازمند همکاری همه نهادها و دستگاه ها است، افزود: طولانی شدن پروژه های عمرانی اگر چه ممکن است آسیب مالی به شهر وارد کند، اما عدم توجه به زخم های جامعه آسیب های بیشتری به دنبال دارد و باید هر چه زودتر رفع شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی و علمای این علم به کمک بیاییند تا مشکلات حل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه برخی رفتارها در استان با فرهنگ شیعه و برند و اعتقادات و باورهای ما به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی همخوانی ندارد، گفت: اینها سرطان هایی است که دیده نمی شود و مغفول مانده است.

موسوی بر ضرورت جلوگیری از کارهای جزیره ای در حوزه مسائل اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید بی پرده در خصوص آسیب های اجتماعی صحبت شود، گفتن آمار طلاق و اعتیاد سیاه نمایی نیست.

وی با بیان اینکه اگر زخم های جامعه را نشماریم برای مداوا کاری نمی توانیم بکنیم،ادامه داد:باید نسخه واحدی برای همه سازمان ها نوشته شود تا اجرایی شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر