logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۳
[ شناسه خبر : ۴۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
حمید رسایی در مناظره با اعلمی:

امروز روحانی هم توان دفاع از برجام را ندارد/مشکل کشور مسئولان ناکارآمد است

امروز-روحانی-هم-توان-دفاع-از-برجام-را-ندارد-مشکل-کشور-مسئولان-ناکارآمد-است

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس در برنامه مناظره با موضوع رابطه با امریکا در دانشگاه زنجان با بیان اینکه برجام یک کودک ناقص الخلقه است گفت: حسن روحانی نیز امروز توانایی دفاع از آن را ندارد. ...

به گزارش موج رسا; عصر روز یکشنبه ۱۲ آذر ماه، مرکز همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان میزبان یک مناظره داغ و جذاب و جنجالی بود. در این مناظره حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم و دکتر اکبر اعلمی نماینده مردم تبریز در مجالس ششم و هفتم با موضوع رابطه با آمریکا به مناظره پرداختند.

شروع مناظره که بر حسب قرعه به نام رسایی افتاده بود، با صحبت های او پیرامون اساس مسئله رابطه با امریکا همراه بود. رسایی اظهار با طرح این موضوع که باید مشخص شود مناظره رابطه با آمریکا بر اساس کدام ملاک صورت می‌گیرد، اظهار کرد: باید مشخص شود ملاک مناظره در موضوع رابطه با آمریکا بر اساس اصول دینی ما در رابطه با استکبارستیزی، استدلال‌های امام راحل، قانون اساسی و یا منفعت عمومی است.

نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم در بخش دوم سخنان خود با اشاره به صحبت های اعلمی مبنی بر لزوم تاسی به قانون اساسی اضافه کرد: بر اساس اصول ۱۵۲ و ۱۵۵ قانون اساسی، سیاست خارجی ایران باید بر اساس نفی سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری بوده و دفاع از حقوق مسلمانان و صلح‌پذیری در آن استوار باشد، بر همین اساس، همین اصل تکلیف سیاست خارجی ایران را مشخص می‌کند و اگر ایران می‌خواهد با کشوری ارتباط برقرار کند باید استقلال و تمامیت ارضی او حفظ شود و رابطه صلح‌آمیز باشد.

این فعال سیاسی در ادامه اظهار کرد: اینکه امروز گفته می‌شود آمریکا یک ابرقدرت است و ما ناگزیر به رابطه با آمریکا هستیم یک تز بیشتر نیست و مشکل ما در کشور به دلیل داشتن مسئولان ناکارآمد است.

وی در پاسخ به اظهارات اعلمی به رابطه ژاپن با آمریکا اشاره کرد، گفت: آمریکا در حال حاضر ۹ پایگاه نظامی و ۴۰ هزار سرباز در این کشور دارد و ژاپن مطابق توافق‌نامه حق داشتن ارتش ندارد و تا آخر باید برای شکست در جنگ جهانی دوم به آمریکا غرامت پرداخت کند.

نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم با تاکید بر اینکه مشکلات کشور ما به دلیل وجود مسؤولانی است که فرزندان و خانواده آنها در آمریکا و کانادا بوده که از دکتر تا عمامه به سرها نیز در بین آنها وجود دارد، ابراز کرد: اگر کشور ما پیشرفت نمی‌کند به دلیل وجود نفوذی‌هایی از این دست است که از جمله آنها دری‌اصفهانی و یا مشاور ظریف است.

رسایی در ادامه با بیان اینکه برجام یک کودک ناقص الخلقه است و حسن روحانی نیز امروز توانایی دفاع از آن را ندارد، اظهار کرد: ما نسبت به خود مذاکره اعتراضی نداریم، صحبت ما این است که چرا این گونه مذاکره شده است؟

مدیر مسئول هفته نامه ۹دی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند هیچ تصمیمی بدون اجازه رهبری و مجلس در زمینه رابطه با آمریکا نمی‌توانست اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مجوزنامه مشروط برجام مواردی را ذکر و به امضا می‌رسانند که آن چیزی که مطلوب رهبری است، آن چارچوب را تحریم‌ها نقض کرده‌اند و در مجلس نیز آقای لاریجانی با تصویب طرحی کاری کردند که این مصوبه به صورت ضمنی توافق شد و شورای نگهبان برجام را رسیدگی نکرده است.

رسایی با اشاره به اینکه سفارت آمریکا را افرادی چون موسوی خوئینی‌ها و اکبر عبدی تسخیر کردند که امروز پشیمان شده‌اند، گفت: آمریکا پیش از انقلاب نیز جنایاتی چون قتل دانشجویان در ۱۶ آذر، کودتای ۲۸ مرداد و … نیز انجام داده‌اند و آیا این اقدامات پیش از انقلاب نیز به دلیل بالا رفتن از سفارت آمریکا بود.  منبع:نسیم زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر