logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۷۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در آبان ماه سال جاری انجام شد؛

ثبت بیش از 9 میلیون تردد در جاده های استان زنجان

ثبت-بیش-از-9-میلیون-تردد-در-جاده-های-استان-زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت : با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه در آبان ماه سال جاري تعداد 9 میلیون740 هزار و 851 تردد وسيله نقليه در 31 مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان (62 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

به گزارش موج رسا; ایرج دست نشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 26 درصد از كل تردد وسايل نقليه در آبان ماه در محورهای مواصلاتی استان به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته استTدر حالی که میانگین کشوری 15درصد بود و استان زنجان در رتبه 4 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جادهها قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 62 دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان، در آبان ماه سال جاري تعداد 9 میلیون و 740 هزار و851 تردد وسيله نقليه در 31 مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان (62 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

این مسئول ادامه داد: در این مدت تعداد ترددها در جاده های کشور حدود 506 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 19 ام کشور را داراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: بیشترین تردد در آزادراه زنجان- قزوین(خروجی استان) با 498 هزار و517 تردد و محور ابهر- خرمدره با 356هزار و 605 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 16 هزار و168 جابجایی صورت گرفته است.

دست نشان گفت: ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، 226 وسيله نقليه در هر ساعت بوده است.

وی با بیان اینکه ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت 342 وسيله نقليه است،ادامه داد: استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه 18 را در كشور داراست.

این مسئول خاطرنشان کرد:بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 692 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 22 تردد در ساعت صورت گرفته است.

دست نشان تاکید کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه هاي استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می شود جمعا 5میلیون و 367 هزار و 2 تردد است که حدود 55درصد از کل تردد در محورهای استان است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر