logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۱
[ شناسه خبر : ۴۷۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بنیاد شهید استان زنجان خبرداد

ساماندهی 84 درصد مزارهای شهدای استان زنجان/ساماندهی گلزار شهدا مطالبه به حق مردم است

ساماندهی-84-درصد-مزارهای-شهدای-استان-زنجان-ساماندهی-گلزار-شهدا-مطالبه-به-حق-مردم-است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در حال حاضر 84 درصد از کل مزارهای شهدای استان ساماندهی شده‌اند.

 سید جمال‌الدین موسوی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، با اشاره به اینکه در استان زنجان پیکر مطهر 2 هزار و 900 شهید گرانقدر در گلزارها تشییع شده است، افزود: از این تعداد پیکر مطهر یک هزار و  780 شهید در23 گلزار شهری و پیکر یک هزار و 120 شهید نیز در406 گلزار در سطح روستاهای استان قرار دارند.
وی ادامه داد: از 2 هزار و 900 مزار شهید 2 هزارو  440 مزار شهید در 254 گلزار ساماندهی شده است که شامل همه گلزارهای شهری می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به عبارتی 84 درصد از کل مزارهای شهدای استان ساماندهی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی مزار شهدا همچنان ادامه دارد، اظهار کرد:  همچنین ساماندهی40 مزار در گلزارهای روستایی در حال انجام است که به زودی به اتمام می‌رسد.
موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 425 مزار شهید در روستاهای استان وجود دارد که عملیات ساماندهی آن انجام نشده است،ادامه داد: همه این مزارها در روستاهای استان قراردارند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده در طول چند سال کار ساماندهی گلزار شهدا به عنوان یکی از درخواست‌های بحق خانواده‌های معزز شهدا و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انجام شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه روستایی بیش از 60 درصد مزار شهدا ساماندهی شده است، عنوان کرد: با تصمیمات اخذ شده در کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا، کار  ساماندهی  تمامی گلزار شهدای روستاها نیز تا دو سال آینده ساماندهی می‌شود.
وی بیان کرد: بیشترین تعداد مزار شهدا در روستاهای شهرستان زنجان و خدابنده است که امیدواریم با تخصیص بودجه طی دو سال ساماندهی گلزارها به اتمام برسد.
این مسئول بیان داشت:ساماندهی گلزار شهدا در روستاها نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌هایی همچون دهیاری‌ها، شوراها، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی است.

موسوی گفت: ساماندهی گلزار شهدا در روستاها یکی از مطالبات اصلی خانواده‌های شهدا است.
وی با بیان اینکه بیشتر روستاها دارای کمتر از 3 شهید هستند، گفت: روستاهای استان اکثرا دارای یک‌، دو یا سه شهید هستند و گستردگی و پراکندگی روستاها روند ساماندهی را کند کرده است.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر