logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳
[ شناسه خبر : ۴۷۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
در نشست خبری مطرح شد

نخستین‌های تکواندوی استان زنجان که در تاریخ این رشته در زنجان بی‌سابقه است/ از موفقیت‌های کشوری تا افتخارات آسیایی و جهانی/ روزهای خوشی که آینده درخشان را نوید می‌دهد

نخستین‌های-تکواندوی-استان-زنجان-که-در-تاریخ-این-رشته-در-زنجان-بی‌سابقه-است-از-موفقیت‌های-کشوری-تا-افتخارات-آسیایی-و-جهانی-روزهای-خوشی-که-آینده-درخشان-را-نوید-می‌دهد

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان با تشریح عملکرد این هیئت در طول یک سال گذشته به 10 مورد از تاریخ‌سازی‌های تکواندوی استان اشاره کرد و گفت: خانواده تکواندوی استان زنجان برای رسیدن به این افتخارات زحمات زیادی را متحمل شده است.

به گزارش موج رسا;  ابوالفضل خدایی شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان در ابتدا با اشاره به همراهی رسانه‌ها با ورزش استان اظهار کرد: رسانه‌ها بازوهای پرتوان ورزش استان هستند که در این راستا عملکرد هیئت تکواندو نیز از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسیده است.

وی با اشاره به نتایج تاریخ‌ساز هیئت تکواندوی استان زنجان در طول یک سال اخیر افزود: در همین یک سال اخیر 10 اتفاق درخشان را در تکواندوی استان شاهد بودیم که از تاریخ تاسیس تکواندوی زنجان تاکنون بی‌نظیر بوده است.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان به بخشی از این افتخارات اشاره کرد و گفت: ما برای نخستین بار در تاریخ تکواندو استان سه نماینده در مسابقات قهرمانی جهان در پرو داشتیم که شامل یک بازیکن، یک مربی تیم ملی و یک داور بود که حاصل این حضور ارزشمند کسب یک طلا و یک نقره بود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار عنوان قهرمانی لیگ برتر آقایان را در نونهالان کسب کردیم، ابراز کرد: ما در لیگ‌های دسته یک و برتر حضور داشته و کاپ‌های را کسب کرده بودیم اما برای نخستین با شکست تمامی رقبای نامدار به مقام قهرمانی دست یافتیم.

خدایی بیان کرد: در مسابقات قهرمانی کشور بخش نونهالان که در لرستان برگزار ‌شد، موفق به کسب مقام قهرمانی شدیم که برای نخستین بار در طول تاریخ تکواندو به دست آمده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی کشور بخش آقایان و در رده بزرگسالان که در خراسان رضوی برگزار شد، از هشت نفر شرکت کننده 6 مدال را برای استان به ارمغان آوردیم.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان با اشاره به مسابقات آسیایی فیلیپین و جهانی مصر خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در تاریخ تکواندو استان هشت نماینده شایسته در این مسابقات داشتیم که در بخش آقایان و بانوان حضور داشتند یعنی در پومسه و کیوروگی سرمربی تیم ملی، مربی تیم ملی و بازیکن از استان زنجان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه چهار مدال آسیایی و یک مدال جهانی را در مسابقات ذکر شده کسب کردیم، اظهار کرد: نخستین مدال کیوروگی را در مسابقات آسیایی توسط نگار عزیزی به دست آوردیم و نخستین سرمربی تیم ملی بانوان(نگار مددخانی) از استان زنجان را در مسابقات داشتیم.

خدایی به حضور محمد علوی مربی جوان زنجانی در مسابقات قهرمانی جهان که در مصر برگزار شد اشاره و اضافه کرد: برای نخستین بار بود که یک مربی از استان زنجان در مسابقات جهانی حضور داشت، این مسابقات در رده نونهالان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای نخستین در مسابقات کیوروگی بانوان یک فینالیست در رده بزرگسالان داشتیم، عنوان کرد: حدیثه ایده‌لویی ورزشکار آینده‌دار استان بوده که در راند طلایی مغلوب ورزشکاری از استان میزبان(خراسان رضوی) شد و اگر مقام نخست را کسب می‌کرد به عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب می‌شد.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان بیان کرد: برای نخستین بار لیگ‌های استانی ما با حضور چهار استان زنجان، قزوین، کردستان و آذربایجان غربی برگزار شد، یعنی لیگ استانی ما به نوعی تبدیل به لیگ منطقه‌ای شده بود.

وی افزود: در 6 ماهه سال 96 در ارزیابی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش بانوان عنوان نخست را کسب کردیم و در بخش فرهنگی نیز جزو سه استان برتر کشور هستیم که توسط فدراسیون تکواندو اعلام شده است.

خدایی با بیان اینکه چندین سال متوالی در لیگ‌های کشوری بخش آقایان و بانوان حضور پررنگ داریم، ابراز کرد: ما همیشه در سکو بودیم و امسال نیز در خردسالان و نونهالان جزو برترین‌ها بودیم و مدالها و کاپهایی را کسب کردیم.

وی ادامه داد: در پومسه بانوان همیشه در سکو بوده‌ایم که امسال نیز این مسابقات به هفته‌های پایانی نزدیک شده و امیدواریم بتوانیم دوباره جزو تیمهای برتر بوده و مدالهای رنگارنگی را کسب کنیم.

وی با اعلام اینکه درطول یک سال گذشته بیش از دو هزار مسابقه از جمله لیگهای استانی، مسابقات قهرمانی استان و انتخابی‌های استانی برگزار کرده‌ایم، یادآور شد: نزدیک 1700 مسابقه ما با هوگوهای الکترونیکی بوده که برای نخستین بار این اتفاق را در استان شاهد بودیم، با توجه به اینکه هزینه‌های تامین این سیستم‌های الکترونیکی بالاست اما ما توانستیم این تعداد مسابقه را با هوگوهای الکترونیکی برگزار کنیم.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان با بیان اینکه از هفته آینده مسابقات لیگ استانی را برای سال جدید در بخش خردسالان و نونهالان استارت می‌زنیم، افزود: لیگ استانی در بخش بانوان هفته‌های پایانی را سپری می‌کند که همه این مسابقات مطابق با استانداردهای جهانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 1.5 درصد مربیان کشور را در اختیار داریم، گفت: 6112 مربی رسمی و ثبت شده در بانک اطلاعات فدراسیون وجود دارد که 116 نفر از این مربیان از استان زنجان هستند، در بخش ورزشکاران 506 هزار عضو در کشور داریم که سهم استان زنجان 10 هزار نفر یعنی دو درصد است.

خدایی بیان کرد: در بخش داوری 300 داور رسمی در کشور وجود دارد که 83 نفر از این تعداد از استان زنجان هستند که 2.5 درصد داوران کل کشور را شامل می‌شود، با ظرفیتی که ما در بخش مربیان، داوران و ورزشکاران داریم رتبه هفتم کشوری را دارا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 20 درصد داورانی که در لیگهای کشوری و مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند از استان زنجان هستند و هشت داور بین‌المللی نیز داریم و در بالاترین رده لیگ برتر از بین 15 داور سه داور زنجانی هستند.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان با بیان اینکه در طول یک سال گذشته هشت مدال بین‌المللی(مسابقات بلغارستان و جام باشگاه‌های آسیا) کسب کرده‌ایم، گفت: کسب 9 مدال آسیایی و دو مدال جهانی از جمله افتخارات یک سال گذشته است.

وی تصریح کرد: تصمیم داریم در آینده نزدیک در یک تورنمنت معتبر اروپایی که در رده نونهالان و در بخش آقایان و بانوان است، حضور داشته باشیم تا ضمن ایجاد انگیزه برای تکواندوکاران و مربیان برای آینده تکواندو استان نیز نفرات خود را آماده کنیم.

خدایی با بیان اینکه فدارسیون تکواندو همیشه یار و یاور خانواده تکواندوی استان بوده است، اظهار کرد: امیدواریم با تامین منابع مالی بتوانیم در این رویداد بزرگ نیز حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کلاسهای داوری و مربیگری ما همه ساله برگزار شده است، افزود: امسال این کلاسها را در بخش آقایان و بانوان برگزار کردیم و در دی ماه نیز دوره‌های مربیگری درجه 3 و داوری درجه 3 کشوری آقایان را با حضور 80 نفر برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان بیان کرد: امسال برای نخستین بار دوره کوچینگ و اصول مبارزه را در بخش آقایان با حضور قهرمان المپیک یعنی یوسف کرمی برگزار کردیم که 90 نفر در این دوره شرکت کردند.

وی اضافه کرد: کلاس بدنسازی و مبارزه با دوپینگ را با حضور حامد جعفری از مربیان بدنساز تیم ملی برگزار کرده‌ایم و روز گذشته نیز میزبان مسابقات آزاد تکواندو بخش بانوان بودیم که به مناسب گرامیداشت هفته بسیج و شهید خیرالله صمدی از شهدای مدافع حرم برگزار شد.

خدایی با بیان اینکه تکواندو در شهرستانهای استان نیز فعال است، اظهار کرد: قصد داریم در آینده نزدیک در شهرستان طارم نیز بخش آقایان را فعال کنیم چرا که بخش بانوان در این شهرستان فعال بوده و ورزشکاران خوبی دارد، در شهرستان ایجرود به دنبال فعال کردن هیئت هستیم و در دیگر شهرستانها هیئت‌های فعالی داریم، شهر بزینه‌رود نیز اخیرا به شهرهای فعال رشته تکواندو پیوسته است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر