logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۶۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

32 موقوفه به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد

32-موقوفه-به-حوزه‌های-علمیه-اختصاص-دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به میزان موقوفات اختصاص یافته به حوزه علمیه گفت: از مجموع موقوفات استان زنجان 32 موقوفه به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر جنتی در همایش وقف علما و حوزه های با اشاره به اهمیت وقف اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌هایی است که از دیر باز در جامعه اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نبی اکرم(ص) از پایه گاران سنت وقف در جامعه است، تصریح کرد: سنت وقف آثار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جمعه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به آثار وقف در ترویج علم و دانش و تربیت اشاره و گفت: وقف آثار مهمی در جامعه دارد.

جنتی با بیان این استان زنجان دارای دو هزار 700 موقوفه است، تصریح کرد: 29 هزار رقبه در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود 32 موقوفه به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد، گفت: این موقوفات برای بازسازی حوزه‌های علمیه، طلاب و کتابخانه های حوزه علمیه اختصاص دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز کرد: فرهنگ و دین مقدس اسلام مدیون مرکز تشیع و حوزه‌های علمیه است و در حوزه‌های علمیه اقدامات ارزشمندی در  راستای ترویج سنت حسنه وقف انجام می‌شود و باید این مهم بیشتر تقویت شود.

وی تصریح کرد: وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود و ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و اداره کل اوقاف در چهار حوزه کاری موقوفات، شناسایی، احیاء، افزایش بهره‌وری و اجرای نیات واقفان فعالیت می‌کند.

جنتی ابراز کرد: باید رسانه‌ها فرهنگ وقف را در جامعه ترویج بدهند و این وقف‌ها به سمت وقف‌های قرآنی و اشتغال باشد چراکه وقف در حوزه قرآنی بسیارکم است.

حجت الاسلام حسن بیات مدیر حوزه های علمیه زنجان نیز در ادامه باید بای ترویج فرهنگ وقف تلاش های زیادی داشته باشیم، گفت: ما باید در رابطه با وقف تلاش های روز افزون داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدارسی که در اختیار طلاب قرار دارد از موقوفات بوده است گفت: باید دِین خود را به این ادا کنیم.

امام جمعه موقت زنجان با اشاه به اینکه ما هر جایی که هستیم می توانیم این سنت حسنه را داشته باشیم، گفت: علما در بزنگاه ها حامی مردم و حافظ دین آنها بوده است.

//

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر