logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۴۶۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

سهم استان زنجان از مجموع پروانه‎های ساختمانی صادر شده 1.8 درصد است

سهم-استان-زنجان-از-مجموع-پروانه‎های-ساختمانی-صادر-شده-1.8-درصد-است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به صدور ۲ هزار و ۱۴۳ پروانه ساختمانی در استان گفت: سهم استان زنجان از مجموع پروانه‎های ساختمانی صادر شده 1.8 درصد است.

به گزارش موج رسا; شهرام طهماسبی امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان زنجان با تاکید بر افزایش بهره‌وری و انجام نظام‎مند امور به کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی از سال ۹۲ تا ۹۵ در کشور اشاره و اظهار کرد: در طی این سالها مجموع پروانه‎های صادر شده در این زمینه 118 هزار و 390 فقره بوده است.

طهماسبی با اشاره به صدور 2 هزار و 143 فقره پروانه ساختمانی در استان زنجان سهم این استان از مجموع پروانه‎های صادر شده در کشور را 1.8 درصد عنوان کرد.

وی گفت: میزان صدور پروانه‎های ساختمانی در سال 95 نسبت به سال 94 در سطح کشور منفی 1.2 درصد بوده که این شاخص در استان زنجان رشد 35.5 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه تعداد واحدهای مسکونی احداث شده در استان زنجان در سال 95 نسبت به سال 94 به میزان 34.8 درصد داشته است، افزود: این در حالی است که تعداد واحدهای مسکونی احداث شده در سطح کشور با روند منفی روبرو بوده است.

طهماسبی به رشد ۵۳.۹ درصدی در زمینه مساحت و زیربنای ساختمان‌های احداثی اشاره و اظهار کرد: این رشد نشان دهنده تغییر در الگوی مسکن، بزرگ شدن استان در این حوزه و بهبود وضعیت بازار است.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات که در زمینه قانون وجود دارد به تعدد، تکثر و تناقضات قانونی اشاره و اظهار کرد: در کنار این ما یک‎سری قوانین تسهیل‎گر و بازدارنده نیز در حوزه قوانین داریم که خواستار اجرای قوانین تسهیل‎‏گر توسط دستگاه‎های اجرایی است که دستگاه‌های استان نیز به آن توجه کنند.

 وی با بیان اینکه نظام بودجه‎ریزی عملیاتی از امسال برای سال آینده پی‎ریزی شده و لایحه ساماندهی می‎شود، افزود: انتظار ما ورود علمی دستگاه‌های اجرایی در زمینه بودجه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان زنجان با اشاره به اقداماتی که دستگاه‌های نظارتی باید در این خصوص انجام دهند، ابراز کرد: اقتصاد و دارایی استان زنجان نیز باید با پیشبرد مسائل به نحو مطلوب مانع ایجاد چالش برای دستگاه‎های اجرایی باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر