logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۴۶۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

شورای فنی در استان زنجان با اقتدار با تخلفات ساختمانی برخورد کند/ افزایش ضریب کنترل و نظارت‌ها به سالم‌سازی ساخت و سازها کمک می‌کند

شورای-فنی-در-استان-زنجان-با-اقتدار-با-تخلفات-ساختمانی-برخورد-کند-افزایش-ضریب-کنترل-و-نظارت‌ها-به-سالم‌سازی-ساخت-و-سازها-کمک-می‌کند

استاندار زنجان با تاکید بر افزایش سخت‌گیری‌ها در اتمام ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی گفت: شورای فنی در استان زنجان با اقتدار با تخلفات ساختمانی برخورد کند.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش‌امیری امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان با تبریک هفته بسیج و تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه به کم بودن عمر ساختمان‌ها، ابنیه‌ها و پلها در کشور اشاره و اظهار کرد: باعث سرافندگی است که طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، ساختمان‌ها و پلها عمرشان کوتاه بوده و با یک لرزش فرو بریزند.

وی افزود: چرا ما باید تجربه فروریختن یک بیمارستان تازه تاسیس در سال ۶۹ را دوباره در سال ۹۶ و در زلزله غرب کشور تکرار کنیم، این بیمارستان را بخش خصوصی نساخته بلکه دولت آن را ساخته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مهندس ناظر و پیمانکار به وظایف خود عمل نکرده‌اند، ابراز کرد: این اتفاقات اعتبار نظام مهندسی ما را زیر سوال می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه شورای فنی نباید از کنار این موضوعات به راحتی عبور کند، خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه در صورت کوتاهی مسئول مردن و جان مردم هستند.

درویش‌امیری با بیان اینکه این کوتاهی‌ها هم در بخش خصوصی و هم در دولتی وجود دارد و مختص یک بخش نیست، عنوان کرد: در ارتباط با ساختمان‌ها و پروژه‌های استان برای برخورد با متخلفان از تصمیمات سخت‌گیرانه دفاع خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه شورای فنی باید با اقتدار با تخلفات برخورد کند، تصریح کرد: هر کوتاهی در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید طوری عمل کنیم که ۱۰ سال آینده این حرفها را در مورد ما بزنند، اظهار کرد: هرچقدر ضریب کنترل و نظارت بالا برود به سالم‌سازی در ساخت و ساز کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت صادرات گفت: رونق اقتصادی در گرو صادرات است و هر چقدر بیشتر صادر کنیم به اقتصاد استان کمک کرده‌ایم.

درویش‌امیری به حمایت از صادرات محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد و افزود: کشاورزان ما باید از صادرات محصولات کشاورزی سود ببرند.

وی به محدود بودن منابع مالی دولت نیز اشاره کرد و یادآور شد: باید حداکثر دقت را در توزیع منابع محدود به کارگیریم.

استاندار زنجان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره بازدید اخیر خود از انتقال خون استان امکانات و تجهیزات خوب این سازمان گفت: مرکز انتقال خون استان به مرکزی با تجهیزات مدرن تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تمام عملیات خون‌گیری بدون دخالت دست صورت می‌گیرد، ابراز کرد: امروز تمامی اهدا کنندگان و مراجعه کنندگان با اطمینان و اعتماد کامل به این مرکز مراجعه می‌کنند.

درویش‌امیری با بیان اینکه مرکز انتقال خون زنجان ظرفیت خوبی برای استان است، خاطرنشان کرد: نخستین استانی بودیم که بعد از زلزله کرمانشاه خون به مناطق زلزله زده فرستادیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر