logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۴۶۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
برنامه های فرهنگی زنجان در هفته جاری؛

از برگزاری سومین رپرتوار کار اولی ها تا یکشنبه های کتاب در زنجان

از-برگزاری-سومین-رپرتوار-کار-اولی-ها-تا-یکشنبه-های-کتاب-در-زنجان

در هفته جاری برنامه های مختلف فرهنگی برگزار می شود که برگزاری سومین رپرتوار کار اولی‌‌های و یکشنبه های کتاب از جمله این برنامه ها است.

به گزارش موج رسا; سومین رپرتوار کار اولی‌‌های دوره آموزشی انجمن نمایش زنجان، روزهای جمعه و شنبه ٣ و ٤ آذرماه در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسین نجفی، رئیس انجمن نمایش زنجان با اعلام این خبر افزود: در این رپرتوار ١٢ نمایش اجرا شده و توسط هیئت داوران مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی این نمایش‌ها را کاری از  هنرجویان  دوره آموزشی ترم تابستان انجمن هنرهای نمایشی زنجان دانست و ادامه داد: هنرجویان این دوره زیر نظر محمدولی فروتن، اصغرشعبانی و حسین نجفی به عنوان مدرس، کلاس‌های آموزش تئوری و عملی را به اتمام رسانند.

رئیس انجمن نمایش زنجان، اجراهای این رپرتوار را به عنوان کار عملی هنرجویان قلمداد کرد و گفت: بعد از این اجرا، گواهی‌نامه پایان دوره به هنرجویان ارائه خواهد شد.  

به گفته این مقام مسئول، اختتامیه این رپرتوار روز یکشنبه، ٥ آذرماه در قالب برنامه هفتگی یکشنبه‌های تئاتر زنجان به همراه پخش فیلم نمایش "دکلره" به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی گفت: پس از اعلام نتایج و نمایش‌های برگزیده توسط هیئت داوران، گواهی‌نامه هنرجویان اهدا می‌شود.

 

*عکاس زنجانی به بخش نمایشگاهی جشنواره عکس خبری راه یافت

با اعلام اسامی راه‌یافتگان بخش نمایشگاه در دوازدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین دات نت، نام عکاس زنجانی در سه بخش این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

لیلا بیگلی، سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان در مورد این خبر اظهار داشت: آثار پویا بیات، عکاس توانمند این انجمن در سه بخش «آئین و مذهب»، «اجتماعی» و « ورزشی» دوازدهمین جشنواره عکس دوربین دات نت در بخش نمایشگاه پذیرفته شد.

وی ادامه داد: ساتیار امامی، وحید سالمی، مهدی قاسمی، مرتضی نیکوبذل و جاوید نیکپور به دبیری محمد نوروزی، داوری بخش عکس این جشنواره را بر عهده داشتند.

به گفته این مقام مسئول، نمایشگاه عکس‌های برتر، جمعه سوم آذرماه ۹۶ ساعت ۱۷ در فرهنگسرای سرو افتتاح می‌شود.

بیگلی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: طبق فراخوان جشنواره، برگزاری جشن عکاسان ایرانی، نمایش و انتخاب عکس‌های بر‌تر سال ایران، برگزاری کارگاه‌های تخصصی عکاسی و انتخاب فیلم و مالتی‌مدیاهای بر‌تر با موضوع عکس از جمله این اهداف اعلام شده است.

این جشنواره در یازده بخش سیاسی، فرهنگ و هنر، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، آئین و مذهب، بخش مستند اجتماعی، بخش جنبی حادثه پلاسکو، بخش جنبی انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، بخش جنبی تورهای عکاسی و بخش ویژه عکس سال برگزار شد که عکس‌های پویا بیات در سه بخش از آن به مرحله نمایشگاهی راه یافت.

 

*نشست تخصصی آئین آواز در زنجان برگزار می شود

برای اولین بار نشست تخصصی آئین آواز ویژه زنجان آذر ماه امسال در شهر زنجان برگزار می‌شود.

جاوید عباسی فلاح، مدیر اجرایی برگزاری این برنامه هنری در این باره گفت: این برنامه با هدف پاسداشت، تبیین و احیای جایگاه هنر آواز ملی ایران، کشف، شناسایی و پرورش هنرجویان مستعد و توانمند آواز ٩ آذر امسال با حضور علاقه‌مندان به این هنر فاخر کشورمان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه این برنامه با حضور علی شیرازی، مدیر اجرایی آئین آواز و بنیانگذار اولیه شب آواز ایرانی در محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان برگزار خواهـد شد، افزود: در این برنامه هنرمندان آواز اصیل ایرانی در کنار نوازندگان به اجرای قطعاتی خواهند پرداخت.

به گفته این مدرس آواز ایرانی، در بخش تخصصی این نشست، شیرازی سخنان خود را در خصوص چگونگی شکل‌گیری آئین آواز و شب آواز ایرانی و ضرورت شکل‌گیری چنین برنامه‌هایی در سراسر کشور و حتی محله‌ها و روستاها و پیرامون مشکلات حوزه آواز و آوازخوانی بیان خواهد کرد.

عباسی فلاح با بیان اینکه این برنامه برای اولین بار در زنجان برگزار خواهد شد، ادامه داد: در بخشی از برنامه آوازخوانان جوان زنجان قطعاتی را به همراهی ساز اجراء می‌کنند تا انگیزه‌ای برای فعالان عرصه آواز باشد.

وی یادآور شد: افرادی که دارای اجرای خوب بوده و توانایی بالا برای آواز دارند با هماهنگی و موافقت آقای شیرازی برای اجرا در پایتخت در فرهنگسرای ارسباران، محلی که هر ماه محل برگزاری نشست‌های تخصصی و اجراهای مختلف موسیقی و با حضور موسیقیدانان و آوازخوانان صاحب نام کشور است، برای اجرای کار خود معرفی خواهند شد .

خواننده آلبوم رسم یاری با اشاره به مشارکت بخش خصوصی و دولتی در برگزاری این برنامه گفت: این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری زنجان، منابع طبیعی و آبخیزداری استان، شرکت سهامی بیمه آسیا، شرکت توسعه دهندگان دلفین هفت، شرکت سیم و کابل نور زنجان، خانه آمار زنگان، عکاسی نی نی شات، خانه مطبوعات استان، نشریه پیام زنجان، نشریه ندای شهروند و نشریه شهاب زنجان برگزار خواهد شد.

در این برنامه علی شیرازی مدیر اجرایی آئین آواز به همراه جاوید عباسی فلاح دیدگاه خود را در خصوص موضوعات مختلف آواز، علل فراموش شدن و کم رنگ شدن این هنر در میان اقشار جامعه، تک صدایی شدن، تقلیدی شدن و سایر آسیب‌ها، علل به وجود نیامدن آوازهای هویت‌دار و مستقل، تغییرات صورت گرفته در ذائقه و شناخت مردم نسبت به آواز و همچنین در میان اهالی هنر بیان خواهند کرد.

اطلاعات بیشتر درباره این برنامه در سایت javidabbasifallah.ir و از طریق @javidabbasifallah در دسترس است.

 

*عقاید یک دلقک یکشنبه در زنجان نقد می شود

لیست کتاب های آذرماه انجمن ادبی اشراق زنجان برای نقد و بررسی رمان در روزهای یک‌شنبه هر هفته اعلام شد.

علی‌اصغر اجاقلو، دبیر انجمن اشراق زنجان با اشاره به این لیست گفت: کتابی که برای در اولین یکشنبه آذرماه در نظر گرفته شده، "عقاید یک دلقک" نوشته هاینریش بل است که روز ٥ آذرماه مور نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان، طبقه دوم، کارگاه شعر را محل برگزاری این جلسات عنوان کرده که روز ٥ آذر ماه برگزار می‌شود.

اجاقلو با اشاره به لیست عناوین کتاب‌هایی که در آذرماه مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت، تاکید کرد: کتاب "سیذارتا"  نوشته هرمان هسه برای روز ١٢ آذر، کتاب "کور و برادرش" نوشته آرتور شنیتسلر برای روز ١٩ آذر و کتاب "بی‌حسی موضعی" نوشته گونتر گراس برای روز ٢٦ آذر در نظر گرفته شده است.

وی ساعات نقد و بررسی برنامه "هر هفته یک کتاب" را ٥ تا ٧ عصر عنوان کرد و ادامه داد: حضور برای عموم در جلسات نقد و بررسی کتاب آزاد است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر