logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹
[ شناسه خبر : ۴۶۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان مطرح کرد؛

نبود باور و عزم ملی برای توجه به اقتصاد مقاومتی/ اتاق جنگ اقتصاد مقاومتی تشکیل شود

نبود-باور-و-عزم-ملی-برای-توجه-به-اقتصاد-مقاومتی-اتاق-جنگ-اقتصاد-مقاومتی-تشکیل-شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان گفت: باور ملی، عزم ملی و اعتقاد قلبی در زمینه اقتصاد مقاومتی کمتر مشاهده می شود.

به گزارش موج رسا; فرهاد امندی در میزگرد نقش رسانه در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:از سال 92 بحث اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و سپاه و بسیج با درک اهمیت موضوع، در این عرصه گام گذاشته اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی ارگان ها تنها به زدن بنر با عنوان شعار سال در این زمینه اکتفا کرده اند، خاطرنشان کرد: باور ملی، عزم ملی و اعتقاد قلبی در این زمینه کمتر مشاهده می شود.

این مسئول بیان داشت: باید دستگاه های اجرایی به باور ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی برسند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه در کنار باور پذیری باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه ساری و جاری شود، افزود: متاسفانه نخبگان در این زمینه از مردم عقب تر هستند.

امندی تشکیل اتاق جنگ اقتصاد مقاومتی را در این زمینه تاثیرگذار دانست و گفت: باید اقتصاد بومی و مقاوم شود.

وی بازاریابی برای محصولات اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از راهکارها دانست و افزود: متاسفانه تولید کنندگان با مشکلات عدیده ای در این زمینه مواجه هستند.

این مسئول با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در حال حاضر در زمینه امنیت غذایی گام برمی دارد، افزود: تولید ارگانیک، بومی و محلی از مهمترین برنامه ها در این زمینه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به آمار بالای مهاجرت روستاها به شهر، بیان داشت: در این صورت تولید با مشکل اساسی مواجه است.

"قنبر رسولی" رئیس شورای قشر بسیج رسانه استان زنجان در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از مباحث جدی و مهم مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در برهه ای از زمان که دشمنان اسلام به ویژه آمریکا به دنبال تضعیف اقتصاد ایران بودند، بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

وی ادامه داد: اگر از همان روزهای اول به بحث اقتصاد مقاومتی توجه می شد، امروز شرایط بهتری بر اقتصاد حاکم بود.

این مسئول بیان داشت: برای شکوفایی اقتصاد کشور و مقابله در برابر فشارهای استکبار جهانی باید به بحث اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان نیز در این میزگرد نقش رسانه ها را در تبین اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی در فصل 21،تبیین و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه های آموزشی،علمی و رسانه های ضروری است.

عبدالله جعفری با بیان اینکه به نظر می رسد مبانی نظری در تولید علم در عرصه اقتصاد مقاومتی بسیار کم است، گفت: باید بررسی های لازم در این زمینه انجام شده و چالش های پیش رو تبیین شود.

وی برضرورت تقویت بنای اقتصاد تاکید کرد و گفت: چارچوب های تعریف شده در این زمینه می تواند کمک موثری باشد. //ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر